Słowackie F-16 z radiostacjami Rohde & Schwarz

6 lipca 2021, 10:23
Lockheed-Martin-F-16-Block-70
Fot. Rohde & Schwarz
Reklama

Myśliwce Lockheed Martin F-16 Block 70 które trafią do sił powietrznych Słowacji będą wyposażone w radiostacje firmy Rohde & Schwarz typu R&S MR6000R/L. Aby zwiększyć lokalne wsparcie i możliwości obsługi sił powietrznych, Słowacja zamówi również uniwersalne testery radiowe R&S URTS należące do systemu R&S®M3AR.

Jak informuje spółka, Rohde & Schwarz dzięki współpracy z koncernem Lockheed Martin wyposaży 14 samolotów F-16 Block 70 Viper mających trafić do Słowackich Sił Powietrznych będą wyposażone w radiostacje definiowane programowo (ang. Software Defined Radios - SDR) AN/ARC-238. Jest to sygnatura, pod jaką w amerykańskiej nomenklaturze funkcjonują radiostacje Rohde & Schwarz MR6000R/L, należące do rodziny R&S®M3AR.

Nasze radiostacje powietrzne definiowane programowo zmieniają zasady gry dla wszystkich sił powietrznych latających F-16. Jesteśmy dumni, że nasze sprawdzone rozwiązania i zaangażowanie w jakość oraz odpowiedzialność zostało dostrzeżone przez koncern Lockheed Martin.

Stefan Pleyer, wiceprezes ds. segmentu awioniki w firmie Rohde & Schwarz

Lotniczy system łączności pokładowej AN/ARC-238 składa się z dwóch modułów nadawczo-odbiorczych. Jeden zdalnie sterowany, zainstalowany jest w komorze awionicznej, natomiast drugi obsługiwany bezpośrednio z panelu sterowania, zainstalowany jest w kokpicie. System ten obejmuje zakres częstotliwości od 30 do 400 MHz i obsługuje NATO-wskie algorytmy zmian częstotliwości (ang. frequency hopping)  (TRANSEC) HAVE QUICK II oraz SATURN łącząc funkcjonalności obu, przy jednoczesnym zapewnieniu pełnej ochrony komunikacji głosowej i transmisji danych przez możliwymi próbami przechwycenia przez systemy przeciwnika. Dodatkową zaletą tego rozwiązania jest zwarta konstrukcja i niewielka masa.

Od roku 2019 radiostacje AN/ARC-238 oferowane są w ramach wyposażenia samolotów wielozadaniowych Lockheed Martin F-16 Viper w najnowszych wariantach oznaczonych Block 70/72, ale również jako element programów modernizacji starszych maszyn do standardu F-16V.

Reklama
Reklama
Defence24
Defence24
Reklama
KomentarzeLiczba komentarzy: 12
Reklama
xXx
wtorek, 6 lipca 2021, 22:29

To Słowacją ma lotnictwo? Myślałem, że tylko pepiki mają jakąś tam drobnice szkolno-bojową, ale Słowacja to była dla mnie, jak Państwa Bałtyckie - nieloty. Miłe zaskoczenie.

Kogut77
czwartek, 8 lipca 2021, 08:57

Mają. Poszukaj w Google Maps lotnisko Sliač. Tam stacjonują słowackie MiGi-29.

Odyn
wtorek, 6 lipca 2021, 14:50

Brawo za mądre decyzje.

Herr Wolf
wtorek, 6 lipca 2021, 18:14

Dla kogo chyba tylko dla LM.

Ryszard 56
wtorek, 6 lipca 2021, 12:51

a kiedy My zmodernizujemy Nasze F-16 I ZAKUPIMY NASTĘPNE najnowsze tak ,zeby razem było około 100 sztuk??

Dropik
środa, 7 lipca 2021, 10:06

modernizacja najwcześniej za jakies 10 lat ,kiedy przybędą wszystkie f35 .

Gnom
wtorek, 6 lipca 2021, 22:15

Akurat radiostacje mamy te same.

Heh
wtorek, 6 lipca 2021, 19:30

Jak zaczną spadać

wtorek, 6 lipca 2021, 17:07

Niema już nawet tylu pilotów ile mamy sprawnych f16

Eter
środa, 7 lipca 2021, 09:55

To ile macie w Rosji sprawnych maszyn? Z myśliwcami ten sam problem co z bombowcami?

Zdegusto
wtorek, 6 lipca 2021, 13:59

Może najpierw zajmijmy się obroną przeciwpancerną,przeciwlotniczą , nowoczesną artylerią rakietową i własnym rozpoznaniem. Na drogie zabawki od niemrawego hegemona, które działają tylko za jego zgodą szkoda pieniędzy.

AXM
wtorek, 6 lipca 2021, 15:43

OPL to powinien być całkowity priorytet ale nasz rząd po zakupie raptem dwóch baterii Patriot spoczął na laurach i uważają że załatwili sprawę :) Na defiladę załatwili sprawę na pewno :)

Tweets Defence24