Reklama
  • Wiadomości

Wojsko będzie remontować silniki do BWP-1 i Twardych

Krakowscy logistycy szukają wykonawcy, który podejmie się naprawy 19 silników używanych w BWP-1 oraz PT-91 Twardy.

Zdjęcie ilustracyjne - PT-91 Twardy w ZM "Bumar-Łabędy". Fot. Mirosław Mróz/Defence24.pl
Zdjęcie ilustracyjne - PT-91 Twardy w ZM "Bumar-Łabędy". Fot. Mirosław Mróz/Defence24.pl
Reklama

Kryzys ukraiński - raport specjalny Defence24

Reklama

Ogłoszenie zamieszczone na koniec lutego w Suplemencie do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej dotyczy naprawy i regeneracji silników UTD 20 i S-12U w liczbie odpowiednio 12 i 7 egzemplarzy (zamówienie gwarantowane). Z kolei zamówienie opcjonalne zakłada 10 i 5 sztuk. Pierwsze silniki są używane w bojowych wozach piechoty BWP-1, zaś S-12U w czołgach podstawowych PT-91 Twardy. Szczegółowe warunki realizacji zamówienia w ramach opcji zawarte zostaną w projektowanych postanowieniach umowy, które zostaną udostępnione na drugim etapie postępowania.

Zobacz też

Wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu 11 marca bieżącego roku, do godziny 8:00. Termin realizacji zamówienia gwarantowanego jak i opcjonalnego został ustalony na 90 dni od daty podpisania umowy (lub uruchomienia opcji, co może nastąpić w ciągu 90 dni od podpisania umowy). Miejscem realizacji prac będzie Skład Gałkówek.

Reklama

UDT-20 to podstawowa jednostka napędowa bojowego wozu piechoty BWP-1. Jest to 6-cylindrowy, czterosuwowy, wysokoprężny silnik o pojemności 15 800 cm³, zbudowany w układzie V i chłodzony cieczą silnik. Jego maksymalna moc przy 2600 obr/min wynosi 300 koni mechanicznych. S-12U z kolei zmodernizowany silnik W-46-6 o mocy standardowej 850KM przy 2000 obr./min.

Zobacz też

Reklama
WIDEO: Rakietowe strzelania w Ustce. Patriot, HOMAR, HIMARS
Reklama
Reklama