Dęblin szkoli pilotów na śmigłowcach [FOTO]

5 czerwca 2021, 07:39
Andrzej Amerski_AAA5137qqq
Fot: Andrzej Amerski
Reklama

Od wczesnej wiosny w 4. Skrzydle Lotnictwa Szkolnego trwają praktyki lotnicze podchorążych Szkoły Orląt nie tylko na samolotach odrzutowych i transportowych, ale także kształcących się na kierunku - pilot śmigłowca.

image
Fot: Mateusz Chodelski

Jak podała por. Ewa Złotnicka, na tegoroczne szkolenie śmigłowcowe do 4 SLSz trafiło prawie 50 podchorążych Lotniczej Akademii Wojskowej, zarówno IV, jak i V roku studiów. Część z nich odbywa praktyki na śmigłowcach SW-4, pozostali szkolą się na maszynach Mi-2. Studenci wojskowi szkolenie lotnicze zrealizują nie tylko w macierzystej bazie śmigłowców w Dęblinie, ale również w radomskiej 42. Bazie Lotnictwa Szkolnego.

Aby zostać absolwentem Szkoły Orląt, każdy podchorąży szkolący się na śmigłowcu musi uzyskać odpowiedni nalot na Mi-2 i SW-4. Ściśle wykalkulowany czas spędzony w powietrzu pozwoli przyszłym lotnikom ubiegać się o 3 klasę pilota wojskowego

zef Wydziału Szkolenia Lotniczego 4 SLSz ppłk pil. Marek Stechni

Obecnie, studenci wojskowi IV roku szkolą się z wykonywania lotów po kręgu oraz lotów do strefy pilotażu. Pozytywne zakończenie tej części szkolenia pozwoli im rozpocząć samodzielne wyloty na śmigłowcach. Przyszli piloci wojskowi V roku studiów są na etapie lotów do strefy pilotażu i podejścia do lądowania według wskazań przyrządów (ang. IFR). Doskonalą także procedury lotu śmigłowcem i dolotu do lotniska, wykonywanie zakrętów, wznoszenia i zniżania oraz manewry prędkością.

Kolejnym elementem szkolenia będą loty nocne. Warto zaznaczyć, że bezpieczne wykonywanie lotów przez podchorążych możliwe jest dzięki kompleksowemu przygotowaniu śmigłowców do wykonywania lotów. „ -Obsługi techniczne przeprowadzane przez techników i mechaników lotniczych są dla pilotów gwarancją, że maszyny, które będą pilotować, są sprawne i przygotowane do wykonywania zadań. Nasza eskadra realizuje szereg przedsięwzięć szkoleniowych i zabezpiecza loty na różnych lotniskach, jednak przygotowanie statków powietrznych do lotów szkoleniowych jest dla nas priorytetem” – zaznacza dowódca klucza technicznego z Eskadry Obsługi Mi-2 i SW-4 w 41 BLSz, kpt. Tomasz Młyński.

Podchorążowie na lotniskach 4. Skrzydła Lotnictwa Szkolnego będą przebywać do późnej jesieni, po czym praktykanci IV roku wrócą do nauki w LAW, natomiast studenci wojskowi V roku po zdaniu egzaminów oficerskich i uroczystej promocji, zasilą lotnictwo śmigłowcowe w całej Polsce.

Reklama
Reklama
image
Fot: Andrzej Amerski

 

image
Fot: Andrzej Wrona

 

Defence24
Defence24
Reklama
KomentarzeLiczba komentarzy: 21
Reklama
TROJAN
wtorek, 8 czerwca 2021, 13:53

Wlasnie przelatywaly nad moim domem (26km od Dęblina ) 2 śmigłowce mi-24

Roshedo
niedziela, 6 czerwca 2021, 16:38

Gdzie kolejne SW-4 (najlepiej ubojowione: z ppk Pirat na bocznych belkach i karabinem na nosie) ? ?? Mi-2 przecież niedługo się rozpadną...

Alaris
poniedziałek, 7 czerwca 2021, 22:07

SW-4 nie nadaje się na następce Mi-2 bo jest za mały i za słaby ( jeden silnik). Najlepsze były by maszyny jak AW169 lub H145

Gnom
wtorek, 8 czerwca 2021, 21:29

Tylko Mi-2 zostanie (wymuszonym) następcą Mi-2 - no chyba, że rząd sypnie kasą.

SYGNALISTA
sobota, 5 czerwca 2021, 12:17

Bardzo dobrze że wznowiono szkolenie, tym bardziej że trwają rozmowy pozyskania od strony amerykańskiej 24-32 sztuk MH-6 Little Bird oraz 16 -24 sztuk wersji szturmowego wariantu AH-6 Little Bird systemy mają być scedowane do wojsk specjalnych ,szybkiego reagowania

Roshedo
niedziela, 6 czerwca 2021, 11:27

A zamiast tych używanych jajek nie lepiej vzamowic dodatkowe Puszczyki tym razem w wersji A/T szkolno-"bojowej". Ps . Mi-2 to chyba musi w Polsce sam spaść żeby się wyłączyć że służby... Czemu mamy jeszcze te rupiecie na szkoleniu

hani11
sobota, 5 czerwca 2021, 19:00

Skąd takie info?

Honker Haker
sobota, 5 czerwca 2021, 17:27

Podzielisz się skąd te informacje?

BUBA
sobota, 5 czerwca 2021, 16:27

Gdzies to wyczytal

Gnom
sobota, 5 czerwca 2021, 13:36

Fakt, jajka to "bardzo potrzebne" Polsce przeszklone zabawki do ganiania przestraszonych bambusów. Bo wyszkolone wojsko szybko je załatwi jak, nie z różnej broni strzeleckiej zabijając załogę (plexi albo cienki poliwęglan to nie pancerz) albo pociskiem z ramienia (bo jego WRE choć lepsze dziś od naszych, to w sumie na dziś dość marne). A ilość zabieranych środków bojowych - "imponująca". Do czego nam potrzebne 1 tonowe śmigło (może poza szkoleniem), wyjaśnisz lub zasygnalizujesz zgodnie z przydomkiem (nawiasem mówiąc to ustawowy synonim donosiciela)?

Zator
sobota, 5 czerwca 2021, 11:57

Paliwa brak I nalot niski

parapsychol47
sobota, 5 czerwca 2021, 11:43

Powinniśmy przeprosić się z Francuzami i kupić 70 Caracali. Konie robocze armii.

Chyżwar dawniej Marek
poniedziałek, 7 czerwca 2021, 08:31

Czemu chcesz kupować u Francuzów, skoro masz dwie fabryki śmigłowców w Polsce?

Kerry
sobota, 5 czerwca 2021, 18:52

Tak tak, wprowadźmy do służby na najbliższe 25 lat śmigłowiec co najmniej od 12 lat przestarzały...

Davien
niedziela, 6 czerwca 2021, 22:29

panie kerry, Caracal jest nowsza maszyną od AW-101, UH-60M czyNH-90 wiec wg pana cały swiat lata na przestarzałych od kilkunastu lat maszynach??

DDt
środa, 9 czerwca 2021, 15:00

Zdumiewająca teza, szczególnie pod kątem inżynierskim. EC725 jest nowszy tylko w pojęciu marketingowym - co nie znaczy nowocześniejszy. Oprócz samego wyposażenia istotną rolę odgrywają założenia konstrukcyjne, które dla tego pionowzlotu sięgają początku lat ... 60-tych (!) Z tym wiąże się wprost proporcjonalny zapas modernizacyjny.

Davien
środa, 9 czerwca 2021, 23:15

EC-725 miał swój pierwszy lot w 2000r, NH-90 trzy lata wczesniej, AW-101 w 1987r. Po drugie EC-725 powstał od podstaw jako nowa maszyna, nie jest to Cougar z nowym tabletem:) Ale rozumiem ze wg ciebei równei stay UH-60M majacy nawet taki sam kadłub i te sam wady z niego wynikające to nówka powstałą od podstaw:))

DDt
wtorek, 8 czerwca 2021, 14:47

Proszę o rozwinięcie tej tezy (?)

Davien
środa, 9 czerwca 2021, 23:16

To nie teza, tylko fakt EC-725/H225M Caracal jest maszyna nowoczesneijsza i nowszą od tych co podałęm, wiec jak jest on przestarzały to jakie są one?

Cougar na sterydach
poniedziałek, 7 czerwca 2021, 10:56

Nie wiem jak cały świat, ale we Francji większość z nich zamiast latać stoi sobie smutno na lotniskach.

Davien
wtorek, 8 czerwca 2021, 18:19

We Francji akurat wiekszość Caracali lata wyjatkowo intensywnie w różnego rodzaju misjach gdzie maja ponad 80% gotowosci bojowej, coś nei do pomyslenia dla np NH-90

Tweets Defence24