Części do polskich F-16 za ponad 4 mln zł

19 listopada 2020, 11:31
F-16 Jastrząb
Fot. 32BLT

Informacja o zawarciu umów dotyczących dostaw części do samolotów F-16C/D Jastrząb  o łącznej wartości 4,085 mln zł bez VAT została ogłoszona przez 32 Bazę Lotnictwa Taktycznego w Łasku. Zawarto łącznie 36 odrębnych zamówień, dotyczących przede wszystkim agregatów i komponentów różnego typu instalacji, ale też drobnych elementów, takich jak przyciski czy wykładzina fotela.

Zobacz także
Reklama

Opublikowane 18 listopada ogłoszenie o udzieleniu zamówienia dotyczy umów zawartych 12 listopada 2020 roku. Przedmiotem zamówień są fabrycznie nowe komponenty i części zamienne, zgodne z aktualną dokumentacją techniczną producenta samolotu F-16C/D Block 52+. Dostawca zobowiązany jest udzielić dwuletnią gwarancję na dostarczone produkty a w przypadku części o określonym kodzie Shelf Life (SLC) okres przydatności do użycia musi być nie krótszy niż 70 % pełnego okresu przydatności do użytku wskazanego przez producenta.

Zamówienie podzielono na 36 części:

część 1 – sworzeń 2007670-103;
część 2 – wskaźnik ciśn. inst. hydr. M56058-3;
część 3 – filtr 16-269-1;
część 4 – złącze 16H1717-815;
część 5 – pojemnik spadochronu J119174-501;
część 6 – zestaw baterii uwars JN18 1914-031-02;
część 7 – sprężyna AA3258-16D8;
część 8 – gniazdo uszczelki kabiny 16K0720-41;
część 9 – rama osłony kabiny 16K0720-24;
część 10 – gniazdo uszczelki kabiny 16K2720-47;
część 11 – miejsce uszczelki kabiny 16K2720-41;
część 12 – gniazdo uszczelki kabiny 16K0720-42;
część 13 – gniazdo uszczelki kabiny 16K0720-43;
część 14 – gniazdo uszczelki kabiny 16K2720-42;
część 15 – złączka AC-3258-16D7;
część 16 – zawias pokrywy dostępu 16B6594-17;
część 17 – panel zasilania 16F8455-861;
część 18 – zawias 16B6590-13;
część 19 – transponder ratunkowy 37,5KHZ DK140;
część 20 – wykładzina fotela katapult. J119126-501;
część 21 – trzpień zabezpieczający 16A13006-807;
część 22 – osłona 16B6526-17;
część 23 – przewód rurowy MS 22055H36;
część 24 – spadochron ratowniczy J114551-507;
część 25 – osłona 16B6594-21;
część 26 – wąż hermet. kabiny S-17363-3;
część 27 – przycisk wskaźnika filtra 5140-1;
część 28 – podnośnik podwozia CJ67D0250-1;
część 29 – butla tlenowa z reduktorem 3261130-0103;
część 30 – licznik amunicji 132D1765;
część 31– łącznik C7554-16-1;
część 32 – żyroskop prędkości kątowej 16C0705-3;
część 33 – zawór elektromagnetyczny 581670-2-2;
część 34 – osłona 537 – 5;
część 35 – wysokościomierz 9D-00249-3;
część 36 – belka paliwowa 16S1340-3.

Łączna wartość umów zawartych w ramach tego zamówienia wyniosła 4 084 490,66 PLN bez VAT. Zostały one zawarte z podmiotami, realizującymi tego typu specjalistyczne dostawy również w minionych latach: Ankol Sp. z o.o., Fin Sp. z o.o. ,Glomex MS polska Sp. z o.o., Fights on Logistics Sp. z o.o. oraz Drabpol s. j. P. Drabczyński i Wspólnik. Realizację dostaw zamówionych części do 32 Bazy Lotnictwa Taktycznego w Łasku zaplanowano na okres od stycznia do połowy listopada 2021 roku.

Reklama
Reklama

Reklama
KomentarzeLiczba komentarzy: 25
Reklama
zeus89
piątek, 20 listopada 2020, 09:30

Czy my naprawdę musimy podawać od ogólnej informacji dokładne numery rysunkowe i opis czym ta część jest? Takich rzeczy nie powinny być publiczne. Naprawdę pakiet części zamiennych to wystarczająca informacja.

ale jaja
sobota, 21 listopada 2020, 01:10

Właśnie powinny być żeby otworzyć oczy niedowiarkom.

ja
piątek, 20 listopada 2020, 00:47

Pewnie kosza jak za zboze:) uszzelka za 100 tys zloty:) Zarabiali na nas Rosjanie ale oni mieli chyba jakies granice:)

ty
piątek, 20 listopada 2020, 12:52

Gdzie widzisz uszczelkę za 100 tys zloty?

BUBA
czwartek, 19 listopada 2020, 22:59

Po zawartości tej listy widać jak nowoczesne lotnicze technologie trafiły do Polski dzięki F-16 i jak dzięki temu możemy zamawiać sworznie, uszczelki, trzpienie........................................................................................................ A pomyśleć ze kiedyś w Polsce jeszcze niedawno temu produkowano polskie silniki odrzutowe........................ ............................................................................................................................................................................................ Postęp na miarę XXI wieku..............................................................................................................................................

beka
piątek, 20 listopada 2020, 12:54

jakie polskie silniki odrzutowe produkowano............... ile ich wyeksportowano............... mamy utrzymywać "zakłady pracy" które nie potrafią na siebie zarobić?............

BUBA
sobota, 21 listopada 2020, 09:57

Silniki Iskry były eksportowane do Indii wraz z samolotami. Indie miały więcej Iskier niż Polska F-16. I więcej zapasowych silników do iskier niż Polska ma do F-1. 6Po prywatyzacji PZL Rzeszów eksploatacja Iskry stała się nieopłacana....................................................................................................... ............................................................................................................................................................................ Podobnie jak UTC Sikorsky Mielec tak i P&W Rzeszów podniósł drastycznie ceny za swoje produkty i MON płaci od ręki. Wcześniej polskim fabrykom zalegał. Np M-28 z 6 milionów dol dla MON przed 2007 skoczył na 18 mln dol. po 2007. Cena tabliczki znamionowej............................................................ ............................................................................................................................................................................ Zanim Mielcem i Rzeszowem zaczęła rządzić Solidarność oba zakłady wypracowywały zyski............... Podobnie było z "Bumarem", poprzednikiem molocha PGZu który prawie nie eksportuje bo nie ma co. .

BUBA
piątek, 20 listopada 2020, 22:41

Ile pieniędzy zapłaciliśmy Amerykanom z Mielca za Bryzy? Ile płacimy za silniki do Iskry a ile płaciliśmy? i jak bedzie z produkcją silników do M-28, Sokoła i Mi-2?................................................... ........................................................................................................................................................................ MON ma zawsze problem z zapłata polskiemu producentowi, bo drogo. Ale 3 razy drożej z UTC kupuje bez problemu i opóźnień w płatnościach.................................................................................... ....................................................................................................................................................................... przykład: Sprzedano Mielec za 60 milionów złotych w 2007, resztę umorzono Amerykanom, i tego samego dnia kupiono z Mielca 2 Bryzy sprzedane przez ARP razem z fabryką za 30 milionów PLN od UTC. Spece z MON zapłacili połowę wartości fabryki za dwa samoloty wyprodukowane za pieniądze polskiego podatnika przed prywatyzacją. Do 2009 kupiono jeszcze 12 amerykańskich samolotów transportowych Bryza za 635 mln zł.................................................................................. ..................................................................................................................................................................... Wcześniej polska Bryza kosztowała 10 milionów PLN dla MON......................................................... ..................................................................................................................................................................... PZL Rzeszów po prywatyzacji nadal przez prawie 20 lat dostarczał silniki do Iskier, M-28, silnik SO-1 i SO-3 Iskry eksportowano wcześniej np. do Indii................................................................................. ..................................................................................................................................................................... Indie kupiły od Polski więcej Iskier niż my mamy F-16. Zaprzestano eksploatacji Iskry w Indiach gdy UTC przejęło Rzeszów i silniki zrobiły się kosmicznie drogie. Nie było sensu ekonomicznego latać tym samolotem............................................................................................................................................

BUBA
sobota, 21 listopada 2020, 21:54

Tu jest błąd, w poście z 09:57 jest właściwa cena Bryzy - oparta na ofercie dla Indonezji. Reszta o.k. Pomyliła mi sie cena z ilością samolotów. Mój błąd............................................

Pawlak
czwartek, 19 listopada 2020, 21:41

Czesci jak czesci ale posrednikow jest kilka. Lancuch logistyczny dosyc dlugi tak wiec kazdy musi zarobic

chateaux
piątek, 20 listopada 2020, 00:03

Chces: powiedziec ze SP powinny organizowac oddxielne przetargi na czesci produkowane przez setki producentów aby kupowac bezposrednio od nich?

Bursztyn
czwartek, 19 listopada 2020, 21:36

4 mln pln na 6 samolotów Może poleca?

Grzegorz Brzęczyszczykiewicz
czwartek, 19 listopada 2020, 17:51

To teraz warto się zastanowić ile takie pierdoły będą kosztować do nielota F-35. Interesy z Jankesami to żyła złota dla nich, ale że płaci podatnik wiec rządzących takie detale nie interesują. Strach pomyśleć ile by kosztowały części jak się posypał radar albo silnik.

Adam
czwartek, 19 listopada 2020, 16:52

No i co w tym dziwnego f16 to jedne z najlepszych odrzutowców świata to i czesci są drogie

Gadget
czwartek, 19 listopada 2020, 16:29

Czy te części będą właściwie certyfikowane? Inaczej można już otwierać śledztwo w sprawie zakupu części do F-16 z niepewnych źródeł.

Darek
czwartek, 19 listopada 2020, 23:15

Jakie posiadasz informacje, że źródła są ,,niepewne"?

Gadget
sobota, 21 listopada 2020, 15:51

Przeczytaj w artykule, które firmy-pośrednicy wzięły udział w przetargu i zorientuj się, jaka jest ich zdolność oceny jakości oferowanych części. Innymi słowy, jak wykażesz, że ich źródła zaopatrzenia są "pewne"?

Borsq
czwartek, 19 listopada 2020, 14:45

Czyżby odpalił na ziemi fotel wyrzucany?

Viper
czwartek, 19 listopada 2020, 13:56

tanie to to nie jest

Adam
czwartek, 19 listopada 2020, 13:37

To wyglada jak lista z castoramy...

General stefan
czwartek, 19 listopada 2020, 13:24

No bez jaj ??? Wykładzina fotela się wytarła ,jaszczomb robiony z najtańszych materiałów juz to widać po latach eksplatacji,

chateaux
piątek, 20 listopada 2020, 00:05

W jakim stanie znajduje sie wykladzina foteli twojego Mercedesa po 13 latach eksploatacji?

dobry
czwartek, 19 listopada 2020, 12:52

napiszcie jeszcze że zamówiono papier toaletowy i podpaski

ciekawy
piątek, 20 listopada 2020, 12:57

A już ci się skończyły?

12345
czwartek, 19 listopada 2020, 12:50

Pakiety części zapasowych i duże ich zapasy to podstawa w armii we wszystkich pojazdach i samolotach. Pandemia i ograniczona wymiana handlowa między krajami chyba dobitnie to pokazała.

Tweets Defence24