Reklama

Siły zbrojne

Radom Air Show 2023: US Army i US Air Force

AH-64D Apache
AH-64D Apache
Autor. W. Kaczanowski/Defence.24pl

Na międzynarodowych pokazach lotniczych AirShow Radom 2023 r., obecnych było wielu sojuszników Polski, w tym największy z nich - Stany Zjednoczone. US Army zaprezentowało śmigłowiec bojowy AH-64D Apache, natomiast US Air Force przedstawiło samolot tankowania powietrznego KC-135 Stratotanker.

Reklama

Na międzynarodowych pokazach lotniczych AirShow Radom 2023 r., Stany Zjednoczone były reprezentowane zarówno przez US Army, jak i US Air Force. Wśród maszyn znajdujących się w arsenale wojsk lądowych, zaprezentowany został śmigłowiec bojowy AH-64D Apache wraz z założonym radarem kierowania ogniem Longbow. Radar ten upodabnia wizualnie śmigłowiec do wersji AH-64E Apache, czyli najnowszej, którą interesuje się obecnie m. in. Polska. Śmigłowiec pochodzi z 17. pułku kawalerii US Army. Obecnie Stany Zjednoczone posiadają 864 śmigłowce Apache w wersji D i E. Przy czy te pierwsze są przebudowywane sukcesywnie do wersji E.

Reklama
AH-64D Apache
AH-64D Apache
Autor. M. Szopa/Defence24.pl
Reklama
AH-64D Apache
AH-64D Apache
Autor. M. Szopa/Defence24.pl

Czytaj też

Jeśli chodzi o maszynę zaprezentowaną przez US Air Force, był to samolot tankowania powietrznego KC-135 Stratotanker. Maszyny te to dzisiaj są najstarszymi samolotami tankownia powietrznego w US Air Force. Mimo to przeżyły w służbie nowsze od nich tankowce KC-10 Extender. Obecnie w służbie jest 388 Stratotankerów, choć wypierane są powoli przez nowe KC-46A Pegasus.

KC-135 Stratotanker
KC-135 Stratotanker
Autor. W.Kaczanowski/Defence24.pl
KC-135 Stratotanker
KC-135 Stratotanker
Autor. M. Szopa/Defence24.pl
KC-135 Stratotanker
KC-135 Stratotanker
Autor. M. Szopa/Defence24.pl

Czytaj też

Reklama
Reklama

Komentarze (6)

  1. maggy

    Mam pytanie ?, byłem świadkiem pokazów dynamicznych w wykonaniu F 16 z Grecji i Belgii, pod wieczór latał polski F 16, z całym szacunkiem dla naszego pilota, ale poprzednie pokazy było dużo bardziej dynamiczne i spektakularne. Czy ta różnica wynika z tego,że nasz wersja jest nowsza i cięższa?, czy my mamy większe obostrzenia jeżeli chodzi o "katowanie" maszyn, czy to jednak umiejętności?

    1. wert

      przekazywanym UKR obecnie AM/BM pozostało wg gen Drewniaka 200-400 godz nalotu. Belgijskie są z tego samego okresu, greckie zapewne nie lepsze. Katowanie im nie zaszkodzi. Nasze efy są obciążone lotami na maxa więc oszczędzanie jest wskazane. Pilotów na najwyższym poziomie (Combat Ready) mamy tylko 16 więc pokazy mogły być w wykonaniu świeżych pilotów. Każdy lot jest szczegółowo opracowany więc bez informacji ze "wewnątrz" raczej nic nie wiemy. Wieczór oczywiście też mogł mieć wpływ.

    2. MoD

      @maggy na sobotnim pokazie tiger demo nie ustępował np belgowi, co więcej w tym świetle wyglądał nawet lepiej, no ale rozumiem że część widowni pod koniec stała raczej pod hydrantem. @wert Combat Ready nie ma przypadkiem 32 pilotów?

    3. wert

      MoD@ 16 Combat Ready na dziś podał gen Andrzejczak który wcale nie jest zwolennikiem aktualnie rządzących i musi szanować swoją wiarygodność Jak się prześledzi liczbę przyjęć do Dęblina znając ciągłą rotację pilotów (zdrowie po prostu siada) to jest to calkiem możliwe. Polski pilot F-16 ma gorzej/ciężej np od jankesa bo musi opanować pełne spektrum możliwości F-16. Od myśliwca przewagi pow do CAS wykonywanych w NVG. Przykładowo żydzi do misji NVG dedykuja załogi dwuosobowe uznając że jednoosobowa jest zbyt obciążajaca/niebezpieczna. To właśnie duży plus Fafika który takie misje będzie wykonywał a efom pozostanie ubezpieczanie ich. Combat Ready oznacza że leci pilot w formacji kilkudziesięciu samolotów NATO, wykonuje misję i w każdej chwili wie co kto ma robić. Tylko głupawe davienoidy nie jarzą jak to jest skomplikowane

  2. eee

    Ten tanker jak pingwin

  3. eee

    F 15. F 22, F 4, czy wiele am. maszyn jak te z lotniskowców były by miło widziane, nawe Viper, czy A 10. A organizacja...kilka godzin na bilety, autobusy niedostępne, brak punktów z wodą lub napojami, Słabe oznaczenie...

  4. Sorien

    Mnie dziwi jedno .... f-35 lata na wschodniej flance , korona by im z głowy nie spadła jakby przeleciały się nad lotniskiem bądź pokazali tankowanie w powietrzu .... (notabene sam takie w tamtym toku działem tylko były bardzo wysoko tankowane były dwa samoloty na raz do tego podczas robienia łuku

    1. Ma_XX

      była plastikowa makieta - bardzo oblegana :)

    2. Sorien

      Niestety Najbardziej pożądanym obiektem do którego chciała dostać się publiczność z powodów organizatorów na air show był niepozorny obiekt obok Abramsa..... hydrant strażacki z 0.5 calowym wężykiem....

  5. wert

    nie bez powodu pokazali Stratotankera. To w tej chwili najpilniejszy zakup i największy mnożnik siły ŚP RP

  6. Sebseb

    Zorientować - też sobie odpuściłem, ostatnim razem byłem w 2018 r. Stwierdziłem, że jak nie będzie F- 35 / F-22 to nie jadę.