Siły zbrojne
Porozumienie BAE Systems i WZL-1 w sprawie przetargu na samolot szkoleniowy AJT

BAE Systems i Wojskowe Zakłady Lotnicze Nr 1 podpisały porozumienie, na mocy którego polski zakład otrzyma kompetencje do przeprowadzania obsługi i remontów samolotów zaawansowanego szkolenia Hawk AJT.
2 kwietnia przez BAE Systems złożył w siedzibie MON wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu przetargowym na samolot zaawansowanego szkolenia. Postępowanie obejmuje osiem nowych samolotów szkolenia zaawansowanego wraz z pozostałymi elementami systemu szkolenia, w tym symulatorami, częściami zamiennymi, wyposażeniem naziemnym oraz dokumentacją techniczną. W ofercie znalazła się najnowsza wersja maszyny Hawk
Więcej: Caracal będzie montowany w Polsce?
„BAE Systems ma świadomość, że bezpieczeństwo dostaw i suwerenność operacyjna są dla polskiego Ministerstwa Obrony Narodowej istotnymi czynnikami w zakupie uzbrojenia. Polska jest dla nas strategicznym rynkiem i jesteśmy gotowi przekazać kompetencje umożliwiające wykonywanie w kraju działań z zakresu obsługi i remontów samolotów Hawk AJT przez cały okres ich eksploatacji. WZL-1 jest dla nas idealnym partnerem dzięki znacznemu doświadczeniu, które posiada w obsłudze samolotów treningowych znajdujących się obecnie na wyposażeniu Sił Powietrznych" – argumentował Phil Hodge, dyrektor BAE Systems ds. rozwoju biznesu w obszarze rozwiązań szkoleniowych.
Więcej: Kolejny etap strategicznego przetargu na dostawę 70 śmigłowców dla Wojska Polskiego
Oddział WZL-1 w Dęblinie byłby odpowiedzialny za zarządzanie flotą samolotów Hawk AJT, w tym za planowe i nieplanowe czynności obsługowe: obsługę bieżącą (O-level), obsługi okresowe i naprawy (I-level) na nawet remonty (D-level), a także za wdrażanie w przyszłości modyfikacji w polskiej flocie samolotów Hawk AJT.
(MS)
CBWP. Realna potrzeba czy kosztowna fanaberia? | Czołgiem!