Reklama

Siły zbrojne

Konferencja Naukowo-Techniczna NATCON 2016. Bezpieczeństwo i systemy walki morskiej

Fot. OBR CTM S.A.
Fot. OBR CTM S.A.

W dniu 16 listopada w Gdyni miało miejsce posiedzenie Komitetu Programowego VII edycji Konferencji Naukowo-Technicznej „Technologie morskie dla obronności i bezpieczeństwa” NATCON 2016. Wzięli w nim udział przedstawiciele Sił Zbrojnych RP, instytucji i firm zajmujących się tematyką wojskowej i cywilnej techniki morskiej, obronnością, bezpieczeństwem na morzu oraz ratownictwem morskim. Celem posiedzenia było ustalenie szczegółowej tematyki konferencji. Stanowi ona, wraz z odbywającymi się równolegle targami BALT MILITARY EXPO, największe wydarzenie poświęcone tematyce militarnych technologii morskich w rejonie państw nadbałtyckich.

W trakcie spotkania członków Komitetu Programowego ustalono, że zakres tematyczny konferencji NATCON 2016 obejmie kilkanaście sesji skupionych w trzech głównych panelach, poświęconych morskim systemom walki, systemowi bezpieczeństwa morskiego oraz eksploatacji techniki morskiej. Szczegółowe tematy zostaną określone w ciągu dwóch tygodni.

Podczas posiedzenia zgłoszono kandydatury osób, które zostaną zaproszone do objęcia przewodniczenia poszczególnym sesjom tematycznym, omówiono również wydarzenia towarzyszące konferencji oraz targom - będą to: konferencja kół naukowych "Wyzwolenie dla bezpieczeństwa" oraz konkurs na najbardziej nowatorskie wystąpienie podczas konferencji.

NATCON ma za zadanie budowę międzynarodowej platformy wymiany wiedzy pomiędzy użytkownikami, przemysłem i instytucjami naukowo-badawczymi podchodzącymi, głównie, z rejonu Morza Bałtyckiego. VII edycja konferencji odbędzie się w dniach 20-22 czerwca 2016 r., zostanie zorganizowana, już po raz kolejny, w Centrum Wystawienniczo-Kongresowym AMBEREXPO w Gdańsku. Organizatorem będą OBR Centrum Techniki Morskiej S.A., Akademia Marynarki Wojennej oraz Międzynarodowe Targi Gdańskie S.A. W poprzedniej edycji imprezy udział wzięło ok. 200 uczestników, którzy wygłosili ponad 80 referatów. Uczestnicy byli przedstawicielami ponad 50 firm i instytucji z 12 państw (Polski, Niemiec, Francji, Holandii, Wielkiej Brytanii, Szwecji, Bułgarii, Włoch, Izraela, Wietnamu, Stanów Zjednoczonych i Meksyku).

Reklama
Reklama

Komentarze