Siły zbrojne
Kolejny specjalistyczny statek budowany w polskich stoczniach
Gdyńska stocznia CRIST otrzymała od norweskiego armatora zamówienie na wielozadaniowy statek rybacki Multipurpose Live Fish Carrier SC 75 (BB SC 75), potwierdzając, że polski przemysł stoczniowy jest w stanie budować nawet bardzo wyspecjalizowane jednostki pływające.
Nowy statek rybacki został zamówiony przez norweską spółkę Arctic Group AS zajmującą się eksportem i handlem owocami morza. Jednostka z napędem diesel-elektrycznym ma działać na Morzu Północnym oraz północnych wodach Oceanu Atlantyckiego i Oceanu Spokojnego. Jej zadaniem ma być przede wszystkim transport ryb z farm morskich do przetwórni na lądzie. W ładowniach ma się pomieścić aż 3000 m3 owoców morza.
Będzie to statek nowoczesny i zautomatyzowany, dzięki czemu jego załoga ma liczyć zaledwie 10 osób. Zaprojektowało go norweskie biuro konstrukcyjne Seacon AS, specjalizujące się w jednostkach pływających wykorzystywanych przez przemysł rybny. NB SC 75 ma długość 75 m, szerokość 8,2 m, wysokości 15 m i wyporność 980 ton. Jednostka, która ma zostać zbudowana do końca 2017 r., ma uzyskać certyfikaty klasy DNV +1A1 oraz E0, które stanowić będą potwierdzenie bezpieczeństwa oraz jakości wykonania.
Przedstawiciele stoczni CRIST podkreślają, że zamówiona właśnie jednostka „ugruntuje naszą pozycję na rynku norweskim, którego ważną gałęzią jest właśnie rybołówstwo, poszerza nasze możliwości w uzyskiwaniu kolejnych kontraktów”. Ale już teraz CRIST jest jedną z największych polskich stoczni i znanym producentem wyspecjalizowanego sprzętu stoczniowego w segmentach urządzeń hydrotechnicznych oraz jednostek pływających.
Marvin
Jak zwykle u nas tylko montownia...
Meduza
Norwedzy łowią ryby a my im robimy dobre statki do tego.A Polacy czym wypływają w morze po ryby?
zorro
Doczytałeś ze zrozumieniem kto go zaprojektował?