Reklama

Siły zbrojne

Kolejne brazylijskie KTO płyną na Filipiny

Guarani 6x6 w wariancie transportera opancerzonego.
Guarani 6x6 w wariancie transportera opancerzonego.
Autor. IDV

Pod koniec grudnia z Port de Santos miał wyruszyć statek z drugą partią brazylijskich kołowych transporterów opancerzonych Guarani 6x6 przeznaczonych dla Filipin.

Reklama

Na przełomie września i października zeszłego roku Niemcy zdecydowały o zniesieniu embarga (trwającego od marca) na sprzedaż podzespołów i elementów pochodzenia niemieckiego, które weszły w skład brazylijskiej produkcji kołowych transporterów opancerzonych Guarani 6x6, jakie zostały nabyte przez Filipiny. Tym samym rozpoczęto proces ich opóźnionych dostaw do klienta, który na mocy obecnych umów pozyskał 28 tego typu pojazdów. Są one dostarczane przez pośrednika w postaci izraelskiego Elbit Systems. Zintegruje on z pojazdami m.in. swoje zdalnie sterowane moduły uzbrojenia SARC, system zarządzania polem walki TORCH-X TM oraz programowalne radio E-LynX TM. Wysyłka pierwszej partii miała miejsce na przełomie października i listopada, zaś druga najpewniej odbyła się pod koniec grudnia. Oznacza to, że najpewniej wiele pojazdów było już gotowych do wysyłki i ich transport blokowało jedynie niemieckie embargo.

Reklama
Autor. IDV
Reklama

Guarani 6×6 to brazylijski kołowy transporter opancerzony opracowany i produkowany przez koncern Iveco Defence Vehicles we współpracy z brazylijskim przemysłem zbrojeniowym. Powstał na bazie KTO Iveco SuperAV. Jego załoga składa się z dwóch osób: kierowcy i operatora uzbrojenia. Może przewozić do dziewięciu żołnierzy desantu. Napęd w postaci silnika wysokoprężnego Iveco Cursor 9 o mocy 383 KM, który sprzęgnięto z automatyczną skrzynią biegów, zapewnia prędkość maksymalną do 110 km/h i maksymalny zasięg 600 km przy masie bazowej ok. 16,7 tony.

Czytaj też

Ponadto pojazd dysponuje także zdolnością do pokonywania przeszkód wodnych pływaniem z prędkością do 10 km/h, a także przerzutu drogą powietrzną na pokładzie średnich samolotów transportowych takich jak C-130 Hercules czy C-390 Millenium. Wóz występuje w wielu różnych wariantach, które mogą być dostosowane do wymagań zamawiającego. Poziom ochrony załogi może zostać zwiększony za pomocą dodatkowych pakietów pancerza.

Czytaj też

Reklama

"Będzie walka, będą ranni" wymagające ćwiczenia w warszawskiej brygadzie

Komentarze

    Reklama