Reklama

Siły zbrojne

Cougary dla saperów z Orzysza

Autor. 15. Giżycka Brygada Zmechanizowana

15.Giżycka Brygada Zmechanizowana poinformowała, że do podlegającego jej 15. Mazurskiego Batalionu Saperów trafiły pierwsze pojazdy wielozadaniowe MRAP (Mine Resistant Ambush Protected) Cougar 4x4. Dostarczone pojazdy wojskowe będą teraz wykorzystywane przez Siły Zbrojne RP do patrolowania i rozpoznania terenu.

Reklama

Z najnowszych informacji wynika, że do 15. Mazurskiego batalionu saperów stacjonującego w Orzyszu trafiły pierwsze egzemplarze amerykańskich wielozadaniowych transporterów opancerzonych Cougar 4×4 klasy MRAP (Mine Resistant Ambush Protected). Poinformowała o tym w dniu 24 października br. 15. Giżycka Brygada Zmechanizowana za pomocą portalu społecznościowego Twitter.

Reklama
Reklama

Wartość umowy zawartej w grudniu minionego roku na dostawy Cougarów to 27,5 mln USD. Pierwsze 70 egzemplarzy trafiło do Polski w lipcu br. Agencja Uzbrojenia informowała też już o dostawie drugiej partii tych pojazdów. Wozy te mają praktycznie zerowy przebieg, pozwalający na ich długotrwałą służbę bez konieczności przeprowadzania większych remontów. Wozy te zostały przeznaczone m.in. dla jednostek saperskich, aby umożliwić im bezpieczniejsze patrolowanie zagrożonych terenów.

Czytaj też

Cougar 4x4 to pojazd tzw. kategorii I, obejmującej najlżejsze konstrukcje MRUV (Mine Resistant Utility Vehicle). Charakteryzują się one napędem 4×4, załogą liczącą 6 osób (2+4) oraz odpornością przeciwminową na poziomie 7 kg TNT pod kadłubem i 14 kg TNT pod kołem. Masa całkowita Cougara 4x4 to ponad 17 t, a jego ładowność to ponad 2,5 tony. W układzie napędowym pojazdu zastosowano silnik Caterpillar C-7 o mocy 243 kW (330 KM) oraz automatyczną przekładnię Allison 3500SP. Zasięg operacyjny to 966 km, a prędkość maksymalna to 105 km/h.

Reklama

"Będzie walka, będą ranni" wymagające ćwiczenia w warszawskiej brygadzie

Komentarze (4)

  1. Grzyb

    Nie mamy Tatry Autosana wiec nie ma co wybrzydzać. Będziemy produkowali własne wozy tej klasy, to możemy se pogdybać.

    1. Szwejk85/87

      Grzyb@ Właśnie co z Tatrą z Autosana, ktoś coś czytał, słyszał ? Ruszyło się coś ? Czy za pół roku zarząd Autosana ogłosi, że oni nic o produkcji Tatry nie wiedzą ?

    2. Grzyb

      Szwejk85/87 według medialnych doniesień w przyszłym roku mają być pierwsze niszczyciele czołgów na tym nośniku oddane do testów. Ale tyle kasy teraz idzie za granicę, że nie wiadomo czy nie będą ciąć zamówień w rodzimym przemyśle. Podobno budżet na mon na przyszły rok ma przekroczyć 4%

  2. Szwejk85/87

    Trochę to nieporęczne na czas pokoju, ale na wypadek "W" nie będzie czasu na kupowanie i "oswajanie" takiego kocurka. Można godzinami dyskutować czy to jest najlepszy pojazd do wykonywania zadań na korzyść saperów, ale całą dyskusję można uciąć krótko : może nie najlepsze ale na pewno bardzo blisko optimum, biorąc pod uwagę cenę, dostępność, przydatność do wyznaczonych zadań i perspektywy eksploatacji.

    1. krajan

      Szkoda ze tylko dla saperów Przydała by sie druga partia tożsamych 300 wozów na takich samych warunkach

  3. Valdi

    Przypomnijmy 🇺🇦🇺🇦🇺🇦 Patron 🐕🐕🐕 donosi o poważnych stratach wśród saperów 😱😱😱😱 prosi o pojazdy mrap👍👍👍

  4. Al.S.

    Ponoć jego silnik to niezły zamiennik dla benzynowych Mercruiserów do łodzi motorowych.

Reklama