Najnowszy ciągnik z białoruskiego biura konstrukcyjnego VOLAT nosi oznaczenie MZKT-741351 i jest przeznaczony do ciągnięcia naczep niskoplatformowych z ciężkim sprzętem pancernym, takim jak czołgi czy bojowe wozy piechoty. Posiada dieslowski silnik sześciocylindrowy Caterpilar CAT C18 o mocy 812 KM i automatyczną skrzynię biegów Allison 6620AR. Pozwala mu to osiągnąć maksymalną predkośc 70 km/h i zasięg 900 km z ładunkiem na naczepie lub 700 km przy pełnym obciążeniu 136 ton.
Kabina pojazdu MZKT-741351 może być wyposażona w 8 siedzeń, lub 3 siedzenia i przestrzeń do spania w tylnej części. Wyposażenie standardowe obejmuje klimatyzację, chłodziarkę oraz regulowane siedzenia i kierownicę. Pojazd może zostać wyposażony w dodatkowe opancerzenie kabiny oraz obrotnicę uzbrojoną w karabiny maszynowe, granatniki lub „lekką broń przeciwpancerną” - informuje producent.
Do współpracy z ciągnikiem MZKT-741351 dedykowana jest naczepa MZKT-999421 mogąca przewozić ładunki o masie 76 ton. Standardowa konfiguracja jaką podaje producent to kontener 40-stopowy, dwa BMP-3, BMP-3 + czołg Leclerc MBT, jeden czołg Leclerc w wersji MBT, jeden Leclerc ARV lub jedno działo samobieżne G6. Do naczepy można dołączyć również dodatkową przyczepę o nośności do 60 ton, która pomieści 20-stopowy kontener, czołg Leclerc MBT lub BMP-3.
Producent nie podał dla jakiego kraju opracowany został pojazd MZKT-741351, jednak z powyższych zestawów ładunku jasno wynika, że odbiorcą nowych transporterów czołgowych będą Zjednoczone Emiraty Arabskie. Jest to obecnie jedyny kraj posiadający na uzbrojeniu zarówno francuskie czołgi podstawowe Leclerc jak i rosyjskie bojowe wozy piechoty BMP-3 oraz działa samobieżne G6 produkcji RPA. W obecnej chwili brak jest jednak informacji na temat podpisanych kontraktów czy też planowanych zamówień.
Adam Young
Białoruś właśnie rozpoczyna rozmowy z MFW na temat kredytu. Oby jednym z warunków MFW nie była prywatyzacja konkretnych sektorów przemysłu i firm -np. tej. Bo może się okazać , że kupi tą firmę mało znaczący zachodni fundusz , który po 6 miesiącach (lub wcześniej) odsprzeda ją dużemu zachodniemu koncernowi motoryzacyjnemu , który to w dalszej kolejności po rocznym wywozie dokumentacji konstrukcyjno-wykonawczej do siebie , zamknie fabrykę jako nie rokującą nadziei a teren sprzeda developerowi , który o dziwo , główną siedzibę będzie miał w raju podatkowym. Dalszy ciąg bajki znamy z naszego podwórka.
Raven
Nie za duzo tej bialoruskiej dokumentacji by bylo. silnik Caterpilara skrzynia biegów Allison. Bialoruskie sa na pewno lozka do spania w niektorych wersjach ciagnika.
sdfgh5
piękny, na czas pokoju, na tyłach
g
takie ma zadania choć nie koniecznie tylko w czasie P ma oszczędzać paliwo, czas i resursy oraz nie pozwolić na wyeliminowanie czołgów przez awarie, zanim spotkaja npla
Plush
Białorusini potrafią. W Polsce się nie opłaca;) to bez sensu itp. Kupimy takie na zachodzie za jakieś 10-20 lat
wicio
Nie kupimy. Dla nas to bez sensu. W odróżnieniu do ZEA posiadamy w naszym kraju linie kolejowe i możemy realizować transport czołgów koleją, co jest rozwiązaniem tańszym i lepszym.
emes
wiesz lepsza Polska minimalna pensja od białoruskiej średniej, ponadto u nas ceny Energi, wody etc. są rynkowe u nich nie... wniosek może naprawdę nam się nie opłaca.
Ultima
W Polsce to by im pewnie podwozie pękało albo rama.
emes
chyba, że zbudował je prywatne przedsiębiorstwo np Wielton S.A ;)
rafii
Białoruś ma długie lata doświadczenia w budowie wielkogabarytowych ciężarówek Biełaz, więc zbudowanie takiego ciągnika nie było dla nich wielkim problem. Nic by sienie stało jak byśmy kilka od nich kupili, to by mogło być dobrym zaczątkiem na poprawę relacji z Białorusią.
Arek
Szacunek. Naprawde robi to wrażenie. Należy stwierdzic, ze mają swoją myśl inżynierską w tej dziedzinie.
spartakus
Piękna ciężarówka , jestem zaskoczony że białoruski przemysł stać na zbudowanie takiego cacka . Jak porównać np.ciężarówkę Kryla i to . Jelcz z Krylem to po prostu brzydkie kaczątko . Dlaczego zaawnsowany polski przemysł nie buduje takich maszyn i nie zarabia dolarów na podatki i inne ... A tu proszę niby biedny kraj ta Białoruś - zacofany a buduje dla Emiratów Arabskich . Ludzie przejrzyjmy na oczy - jesteśmy tylko tanią siłą roboczą dla zachodnich koncernów , do montowania prostych podzespołów .
henryk
To jedź na Białoruś kto ci broni. Mnie tam i wołami by nie zaciągnęli. Wolę swoje 3 tys na miesiąc,mały domek i DEMOKRACJĘ niż tak jak starzy w komunie żyć.
Kiks
A gdzie ty tutaj widzisz zaawansowaną, białoruską technologię? Przecież pocięli i tylko pospawali blachy. Wrażenie to by robiło, gdyby miało białoruskie pod maską. A tak Caterpillar odbudowany białoruskimi blachami. Niestety nasze firmy też tak robią. Dlatego nie robi zachwytu i jednoczesnej krytyki. A tak poza tym, czy mnie się wydaje, że to tylko wizualizacja?
SuperSpec
Białorusini od lat buduja takie pojazdy, większość podwozi do rosyjskich wyżutni kołowych rakiet kontynentalnych pochodzi z białorusi.
Ojciec 6 dzieci
A skąd wiadomo, że Białorusi się opłaca? Przecież to produkuje przedsiębiorstwo państwowe, taki ich Bumar. Może się okazać za jakiś czas, że to jest taki ich kontrakt jak nasz indyjski na WZT. Sprzedać nie równa się zarobić, można sprzedać i stracić.
zLoad
Wlasnie. Nie mowie ze to dobrze czy zle ale jak nie ma prywatnych firm ktore by mogly sie podjac tematu to nie ma wyjscia tylko zbrojeniowka sie musi tym zajac. Ale jesli zrobia to na modle tego bialoruskiego to bedzie powazny blad. Bo to jest tylko malutenki kloceczek (takie auto). Bumar powinien zaopatrzyc odzielna firme w maszyny do budowy czegos takieg. Dlatego sam powinien posiadac maszyny uniwersalne. Do zaopatrywania w maszyny produkcyjne polskich firm. Tu konkurencji zadnej nie bedzie bo bumar to firma zbrojeniowa a tu trzeba zaopatrzyc cala wielka rzesze naszych firm jesli mamy byc mocarstwem.
dfg
Fajny ale nasze Jelcze jeszcze piękniejsze ;))
ccc
"Ściąć" do połowy Rosomaka dodać długą kabinę z Jelcza i masz to samo ! Co to za innowacja ?
Wojak
Piekny... Jelcz powinien naprawde zaczac myslec o design... Przeciez Krab jest tragicznie brzydki...
BD
raczej kryl
MMT
Dlatego nikt nie kupi takiego brzydala za taka kasę za granicą.
ccc
Niewiele w tym ciągniku białoruskiej technologii i myśli technicznej podobnie jak i w naszym Jelczu ... żałosne !
tom
pojazd z przyczepą stworzony na potrzeby tzw. Białego konwoju - nie wiadomo co pod plandeką....
Marek
Pojazd stworzony po to, żeby nim jeździć z odpowiednią ilością naczep. Co na nich będzie jeździć to odrębna sprawa. Bardziej zainteresowany jestem osiągami tego bydlaczka w praktyce.
zLoad
Jaka bedzie przyczepnosc kół przy takim obciazeniu. Nie spali opon?
Marek
Niekoniecznie. Cywilne pociągi drogowe w USA i Australii mają się dobrze i nie palą opon. Ten sympatyczny bydlaczek jak sądzę ma napęd wszystkie osie, odpowiednie przełożenia i jak przypuszczam dość precyzyjną kontrolę procesu ruszania z miejsca.
kol
dziwne, ze się im opłaca/
zLoad
Jeszcze dziwniejsze , ze u nas nie produkuje sie takich maszyn. Przeciez one sa niezbedne do rozwoju kraju. Idziemy w systemy przeciwlotnicze a podstawa to ogromne maszyny do budowy infrastruktury kraju. Mamy rzeki w tragicznym stanie, mase dziurawych dróg, jednostki wojskowe ktore trzeba przebudowac na miare XXI wieku , mosty pobudowac, cala potworna ilosc inwestycji do wykonania my sie jakimis malymi ciezaroweczkami wozimy
Willgraf
piękna bestia i co najważniejsze z terenów dawnej Rzeczpospolitej
Damarcus
Rzeczypospolitej!
tomas
może my kiedyś w Polsce też będziemy umieli takie budować i jeszcze sprzedawać, białoruś to jednak klasa sama w sobie
Luke
No fajna koncepcja, podoba mi sie!
szoferak
Można? Ano można!