Reklama
  • Wiadomości

50 tys. godzin lotu polskich pilotów

Od początku bieżącego roku wojskowi piloci lotnictwa taktycznego, transportowego, morskiego, szkolnego oraz lotnictwa wojsk aeromobilnych wykonali już ponad 50 tys. godzin nalotu.

  • Fot. plut. Patryk Cieliński
    Fot. plut. Patryk Cieliński
  • Fot. plut. Patryk Cieliński
    Fot. plut. Patryk Cieliński
  • Fot. plut. Patryk Cieliński
    Fot. plut. Patryk Cieliński
  • Fot. plut. Patryk Cieliński
    Fot. plut. Patryk Cieliński

50 tys. wylatanych godzin to bardzo dobry wynik dla polskiego lotnictwa. Wykonany nalot wpływa na podniesienie bezpieczeństwa wykonanych zadań oraz poziomu wyszkolenia personelu lotniczego, technicznego i zabezpieczenia. Nasi lotnicy zdobywają doświadczenia na najważniejszych dla Polski i NATO teatrach działań. Jesteśmy wiarygodnym i dobrze wyszkolonym partnerem dla sojuszników. Jesteśmy też wszędzie tam gdzie są nasi żołnierze

powiedział Inspektor Sił Powietrznych Dowództwa Generalnego RSZ gen. bryg. pil. Tadeusz Drewniak.

Jak informuje Dowództwo Generalne RSZ, na wylataną liczbę godzin złożyły się loty wykonywane przez pilotów lotnictwa taktycznego, transportowego, morskiego, szkolnego oraz lotnictwa wojsk aeromobilnych. Są to m.in. loty wykonywane podczas szkolenia programowego, ćwiczeń i pokazów lotniczych w kraju i za granicą oraz mostów powietrznych z Polskimi Kontyngentami Wojskowymi (PKW). Nalot obejmuje również loty wykonywane w ramach Akcji Serce, transport najważniejszych osób w państwie (w tym loty oznaczone statusem HEAD), akcje ratunkowe nad morzem, dyżury w systemie obrony powietrznej, a także udział statków powietrznych w misjach NATO i w PKW.

- 2016 rok nie jest może szczególny pod względem wachlarza zadań wykonywanych przez każdy rodzaj lotnictwa, obfituje natomiast w ich ilość oraz złożoność. Wpływa to na doskonalenie procedur oraz interoperacyjności podczas ćwiczeń krajowych, jak i międzynarodowych – podkreśla generał Drewniak.

Wszystkie operacje powietrzne realizowane są zgodnie z restrykcyjnymi wymogami bezpieczeństwa, które m.in. są następstwem wniosków wyciągniętych ze zdarzeń lotniczych, jakie miały miejsce w przeszłości.

WIDEO: Ile czołgów zostało Rosji? | Putin bez nowego lotnictwa | Defence24Week #133
Reklama
Reklama