Reklama

Siły zbrojne

3700 lekkich pojazdów dla armii francuskiej. Kontrakt dla Renault Trucks Defense

Fot. oficjalny profil Jean-Yvesa Le Driana/twitter
Fot. oficjalny profil Jean-Yvesa Le Driana/twitter

Francuski minister obrony Jean-Yves Le Drian ogłosił przyznanie kontraktu na dostawę nieopancerzonego lekkiego samochodu osobowego dla francuskich sił zbrojnych (VLTP-NP) firmie Renault Trucks Defense.

W czasie wizyty w fabryce Renault Trucks Defense w Fourchambault francuski minister obrony Jean-Yves Le Drian ogłosił, że producent ten otrzymał kontrakt na dostawę nieopancerzonego, lekkiego samochodu osobowego (VLTP-NP) dla francuskich sił zbrojnych.

Kontrakt ma objąć dostawę 3700 pojazdów wraz z koniecznymi usługami dodatkowymi. Samochody będą produkowane w fabryce w Saint-Nazarie w ciągu czterech lat, dostawy mają się rozpocząć w 2017 r.

Czytaj też: Program Scorpion: uniwersalne pojazdy kołowe dla armii Francji.

Firma Renault Trucks Defense wchodzi obecnie w skład grupy Volvo. Dwa lata temu, w grudniu 2014 r. producent ten otrzymał również kontrakt na dostawę pojazdów zwiadowczych nowej generacji Griffon i Jaguar.

Reklama

"Będzie walka, będą ranni" wymagające ćwiczenia w warszawskiej brygadzie

Komentarze (9)

  1. fcuk

    Silnik francuski. Z legendarnej firmy ACMEC. Stąd na logo masce .

  2. no

    a gdzie był przetarg ?

  3. Zachwycony

    Ponieważ zakłady mają kłopot - Volvo chce się ich pozbyć, to rząd francuski składa zamówienie i "pompuje" pieniądze ratując miejsca pracy. Taka ukryta pomoc publiczna - a co na to Komisja Europejska?

    1. rmarcin555

      @Zachwycony Oczywiście, że to pomoc. Ale nie udowodnisz, że jest niedozwolona.

  4. Bolo8

    A gdzie przetarg i zasadny wolnej konkurencji? Nas zmuszają do tego unijnymi przepisami a sami nie robią przetargów?

  5. mike

    szacun dla krajów, które są samowystarczalne

    1. sadsdasda

      Chyba nie mówisz o Francji. Kraj ten nie produkuje karabinków i żadnej broni strzeleckiej ponadto pojazd o którym mowa powyżej jest licencją Forda. Produkuje je Renault któe tak naprawde jest Volvem a Volvo Motors jest chińskie. To tylko przykład.

  6. Ch

    Posiadam Renault Clio grandtour 3. Przejechalem nim 250 000 km i niemialem z nim żadnych problemów.Więc te amerykańskie panie tkm niech sobie pan w buty wsadzi,a niemieckie to już inna pulka cenowa.

  7. Kierowca

    A co z naszymi Mustangami? Ten samochód dla armii francuskiej to jest tak naprawdę Ford. Francuzi kupili licencję i będą go klepać u siebie jako Renault.

  8. P11c

    "Firma Renault Trucks Defense wchodzi obecnie w skład grupy Volvo " a Volvo należy do Chińczyków

  9. tkm

    Czy francuski rząd nie wie, że ichnie samochody to totalny szrot? Powinni byli kupić amerykańskie lub używane niemieckie.

Reklama