Reklama

Geopolityka

PZL Mielec podsumowuje amerykańskie tournée M28

  • Fot. Andrzej Hładij/Defence24.pl

Odbyta wczesnym latem podróż dwusilnikowego samolotu M28 po Ameryce Łacińskiej i Karaibach cieszyła się ogromnym zainteresowaniem klientów. Skutkiem tej misji handlowej są przygotowywane przez zespół PZL Mielec, szczegółowe oferty dla ponad 20 potencjalnych, nowych klientów, reprezentujących zarówno operatorów komercyjnych, jak i wojskowych.

Większość naszych nowych propozycji biznesowych dotyczy konkretnej potrzeby przewozu zarówno pasażerów, jak i towaru na nieprzygotowane lądowiska, w tym na lotniska w miejscach położonych bardzo wysoko nad poziomem morza. Niezwykle wysoki poziom zainteresowania będący skutkiem lotów pokazowych dla klientów w 12 lokalizacjach na terenie Karaibów i Ameryki Łacińskiej potwierdza nasze przekonanie, iż nawet na dzisiejszym, jakże konkurencyjnym rynku, M28 zapewnia odpowiednią kombinację mocy, wszechstronnej kabiny i wytrzymałości strukturalnej, umożliwiającą spełnienie szerokiej gamy wymagań transportowych.

Janusz Zakręcki, Prezes Zarządu i Dyrektor Naczelny PZL Mielec

Ponad połowa przypadków zapytań ofertowych pochodzi od przewoźników prywatnych i regionalnych, w tym służb państwowych, takich jak policja. Pozostałe przypadki to operatorzy wojskowi.

Serwis Specjalny Defence24MSPO 2017 - wiadomości i analizy z Międzynarodowego Salonu Przemysłu Obronnego w Kielcach

Zespół PZL Mielec weźmie w przyszłym tygodniu udział w wystawie zbrojeniowej MSPO w Kielcach, gdzie kolejny produkt firmy, śmigłowiec  S-70i Black Hawk, będzie stanowić serce pokazów halowych i pokazów na świeżym powietrzu firmy macierzystej - Lockheed Martin. 

Wariant przedstawiany podczas MSPO będzie typową konfiguracją stosowaną jako śmigłowiec poszukiwawczy i ratunkowy w warunkach pola bitwy oraz konfiguracją MEDEVAC, podobną do stosowanej w ramach akcji ratunkowych podczas katastrof humanitarnych i klęsk żywiołowych, takich jak skutki niszczycielskiej siły huraganu Harvey w Stanach Zjednoczonych.

M28 otrzymuje specjalnie powitanie podczas lądowania w mieście Medellin w Kolumbii
Fot. Sikorsky,

Wcześniej w tym tygodniu, firma PZL Mielec ogłosiła swój udział w produkcji nowych wariantów wszechstronnej maszyny Black Hawk przeznaczonej do akcji gaśniczych, będących odpowiedzią na pilne potrzeby hrabstwa Los Angeles w stanie Kalifornia.

Czytaj więcej: Najnowsze informacje i analizy z Międzynarodowego Salonu Przemysłu Obronnego w Kielcac

Zainteresowanie zakupem polskich helikopterów Black Hawk pozostaje na wysokim poziomie w Europie Środkowej i Wschodniej, przedstawiciele krajów takich, jak Czechy, Węgry, Litwa i Rumunia niedawno odwiedzili zakład PZL Mielec. Jeżeli rząd polski wybierze helikopter Black Hawk, wybór ten może być również początkiem sukcesu tej maszyny, obejmującego sąsiadów w regionie oraz inne kraje. 

Halowa wystawa firmy Lockheed Martin o powierzchni 182 m kw. na targach MSPO będzie przedstawiać odpowiedź na polski program Homar, oferowaną we współpracy z Polską Grupą Zbrojeniową (PGZ), wersję demonstracyjną kokpitu maszyny F-35, szereg produktów z zakresu precyzyjnej amunicji, w tym pociski HELLFIRE II i Javelin, pierwszy na świecie system ręcznych rakiet przeciwczołgowych.
 
 
Stoisko firmy Lockheed Martin będzie znajdować się w Hali E, stanowisko 39 w trakcie targów MSPO, z oddzielną wystawą na świeżym powietrzu, przedstawiającą funkcjonalny helikopter S-70i Black Hawk, który przyleci specjalnie na pokaz w trakcie targów.
Wnętrze M28
Zdolność kabiny samolotu M28 do przewozu kombinacji foteli dla spadochroniarzy, foteli pasażerskich, noszy medycznych i ręcznego podnośnika do ładunków cieszyła się znacznym zainteresowaniem operatorów komercyjnych i wojskowych. Fot. Sikorsky
Reklama

Komentarze (10)

  1. NAVY

    ....normalnie zacofany jestem , że też nie wiedziałem ,iż Black Hawki są Polskie ! Jakich zdolnych mamy inżynierów i konstruktorów światowej sławy... Obok Polskiego przemysłu motoryzacyjnego ,przemysł lotniczy i stoczniowy tworzy potęgę naszego państwa. Obudziłem się z letargu;-)

  2. czarny bez

    "typową konfiguracją stosowaną jako śmigłowiec poszukiwawczy i ratunkowy w warunkach pola bitwy oraz konfiguracją MEDEVAC". Proszę o przykłady GDZIE S70i lata w takiej konfiguracji? Sam producent nazywa tą maszynę cywilną wersją BlackHawka.

  3. As

    Ofert przygotowuje ze sto zanim 5 wypali. Znaczy się nic nie przywieźli.

  4. 4wiator

    Ile lat jeszcze będziecie oferować tą sowiecką konstrukcję? Kiedy doczekamy się czegoś nowego i bardziej praktycznego, co przełoży się na zamówienia? Przecież inwestować w innowacyjność, a nie klepać samoloty z PRLu.

    1. jak zwykle Polak mądry po szkodzie!

      Przecież to jest korporacja. Więc nikt w USA nie jest zainteresowany indywidualnym rozwojem Mielca, który ma za zadanie, jako element szerszej całości, produkować określone elementy na rzecz LM! Nie oczekuj więc gwiazdki z nieba. Nie trzeba było sprzedawać firmy, to mielibyśmy teraz pewnie nowy sprzęt na licencji.

    2. MSBS

      A jakieś przykłady "czegoś nowego i bardziej praktycznego" z zagranicy, bym prosił dla porównania.

  5. QDark

    Dziś między okolicą Mielca i Dębicy latały bardzo często. W parach jak i pojedyncze. Może do MSPO się przegotowują...

    1. mexico

      Krośnie były pokazy lotnicze organizowane przez Marszałka województwa - tam prezentowały się różne maszyny produkowane w zakładzie w Mielcu

  6. Patcolo

    Proszę o konkrety kto i ile zamówił? Nikt, nic, to nie ma się czym chwalić

  7. dim

    Jako gość, który dość często pisze szczegółowe oferty i dość często je czytuje, zapytam: I co ? Jednak nie przywieźli ani jednego zamówienia ?

  8. dariusz

    zainteresowanie duże a ile sprzedano i zamówiono tego nie wie nikt

  9. Mam dwie uwagi do artykułu: 1. S-70i nie jest "polskim śmigłowcem" jak napisano powyżej, tylko amerykańskim śmigłowcem, montowanym w amerykańskich zakładach w Polsce. 2. S-70i nie jest standardowym Black Hawk-iem, tylko zubożoną wersją dla krajów III Świata, a w USA ewentualnie stosowany jako policyjny czy pożarniczy.

    1. Ontos

      S70i to nie zbubożona wersja UH60 tylko jego cywilna wersja możliwa do sprzedaży bez zgody rządu USA poza FMS.

  10. Arek

    Polska powinna wykonać skok naprzód i zbudować Polski samolot VI generacji M-28NG Super Skytruck. Skoro tacy szwedzi zrobili Gripena NG albo czesi L-39 NG to czemu nie My? Platforma gotowa. Wsadzić radar Soła, system minowania narzutowego Baobab i rakiety przeciwlotnicze nowej generacji Piorun. Te ostatnie zapewnią też obronę przeciwrakietową przed rosyjskimi Iskanderami czy Kalibrami. Natomiast dla zapewnienia niewykrywalności można zastosować siatki maskujące typu Berberys. Przewaga Super Skytrucka będzie polegać też na możliwości atakowania taktyką "roju dronów" poprzez zrzucenie z ładowni łazików marsjańskich zaprojektowanych przez studentów Politechniki Częstochowskiej. Przy cenie powiedzmy 100 mln $ za sztukę M-28NG będzie szedł jak świeże bułeczki, ale trzeba się spieszyć - wkrótce przetargi w Belgii i Finlandii!! Za uzyskane pieniądze kupić F-35.

Reklama