Bóbr powstał w wyniku programu rozpoczętego przez AMZ Kutno w maju 2012 roku, przy współfinansowaniu Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. Prototyp przeszedł próby fabryczne w sierpnie i zaraz po ich zakończeniu ruszył do Kielc. W październiku mają rozpocząć się testy pojazdu w Wojskowym Instytucie Techniki Pancernej i Samochodowej w Sulejówku, które potrwają nie dłużej niż do marca 2014 roku.
Kadłub Bobra ma konstrukcję samonośną, spawaną z blach stalowych. Opancerzenie jest obecnie zgodne z 2 poziomem STANAG 4569, ale pojazd może zostać dopancerzony. Długość całkowita to 6,89 metra, szerokość 2,5m a wysokość 2,25 m przy prześwicie podwozia 40cm. Układ pojazdu jest klasyczny, z miejscem kierowcy z przodu, przedziałem bojowym z tyłu i sinikiem w części centralnej, po prawej stronie kadłuba. Główny właz znajduje się w tylnej części. Dodatkowo przedział załogi i bojowy posiadają trzy odchylane klapy w stropie.
Dopuszczalna masa całkowita pojazdu wynosi 10 ton, przy ładowności 2 ton. Napęd stanowi silnik dieslowski Cummins 6ISBe285 o mocy maksymalnej 210 kW (285 KM) przekazywanej na wszystkie 4 koła, a w wodzie na otunelowane pędniki. Zapewnia to zasięg na drodze w granicach 1000km i 500km w terenie. Maksymalna prędkość LOTR Bóbr to 120km/h.
Uzbrojenie i wyposażenie nie zostały dotąd zainstalowane, jednak pojazd jest przystosowany do aplikacji zdalnie sterowanego modułu uzbrojenia i systemów rozpoznawczych zgodnie z wymaganiami klienta.
Hatake
Niestety wóz nadaje się już tylko do lamusa. W międzyczasie wojsko zmieniło wymagania, m.in. na wyższą odporność balistyczną, przy której to "cudo" utraci pływalność. dziękuję - dobranoc.
AndrzejS
Pokraczny Rosomak
Bodzio
Brawo, tylko czy wojsko to chwyci. Koncepcja niezła.