Przemysł Zbrojeniowy
Red Hawk w locie odwróconym [WIDEO]
Boeing poinformował o najnowszych postępach w programie samolotu szkolenia zaawansowanego T-7A Red Hawk opracowanego dla amerykańskich sił powietrznych. W przeprowadzonym ostatnio teście sprawdzono parametry działania systemów pokładowych w locie odwróconym.
W czasie prób pilot testowy obrócił samolot „na plecy” kilkunastokrotnie i za każdym razem pozostawał w tej pozycji przez coraz dłuższy czas. Był to element całego programu lotów pod różnymi kątami względem powierzchni ziemi w celu sprawdzenia, jak w takich sytuacjach będzie zachowywał się przede wszystkim system paliwowy nowego samolotu. Próby te, w których lot odwrócony był ostatnim elementem, udowodniły, że T-7A są zdolne do operowania na pełnej mocy przy ujemnych przeciążeniach.
Tego rodzaju próby pozwalają określić zachowanie samolotu w czasie przeprowadzania skomplikowanych i gwałtownych manewrów. Jest to szczególnie potrzebne w przypadku maszyny szkolnej, która powinna być relatywnie łatwa w sterowaniu (przynajmniej w porównaniu z samolotami bojowymi) i wybaczać błędy, które mógłby popełnić kursant.
Czytaj też: Red Hawki coraz bliżej seryjnej produkcji
Jak poinformował Boeing wszystkie testy przebiegły pomyślnie i zaprojektowany przez kooperującego w programie Red Hawka Saaba system paliwowy działał bez zarzutu - był "efektywny i godny zaufania".
Oznacza to, że cały program testów w locie został wypełniony w 80 procentach. T-7A Red Hawk to zupełnie nowa konstrukcja, która zwyciężyła w programie T-X a co za tym idzie będzie następcą samolotów szkolnych T-38 Talon. Maszyny są obecnie rozwijane w ramach kontraktu o wartości 9,2 mld USD, obejmującego 351 samolotów i 46 symulatorów plus wyposażenie towarzyszące.
"Będzie walka, będą ranni" wymagające ćwiczenia w warszawskiej brygadzie