Przemysł Zbrojeniowy
Prezes Rosomak S.A. odwołany
W dniu 2 września 2024 r. Rada Nadzorcza Rosomak S.A. odwołała Piotra Kisiela funkcji Prezesa Zarządu Rosomak SA - dowiedział się Defence24.pl.
Na stronie internetowej pojawiło się już ogłoszenie o wszczęciu postępowania kwalifikacyjnego na stanowisko prezesa i członka zarządu. Obecnie obowiązki prezesa czasowo wykonuje Cezary Dominiak. Piotr Kisiel pełnił funkcje prezesa od 12 grudnia 2022 roku. W okresie piastowania stanowiska Piotr Kisiel nadzorował m.in. realizację zamówień na transportery opancerzone dla polskiej armii oraz współpracę z zagranicznymi partnerami w ramach strategicznych projektów.
Od lipca 2016 roku do sierpnia 2021 roku Piotr Kisiel pełnił funkcję prezesa Wojskowego Centralnego Biura Konstrukcyjno-Technologicznego S.A. W sierpniu 2022 roku objął stanowisko członka zarządu spółki Rosomak S.A. w Siemianowicach Śląskich.
Rosomak S.A. jest producentem KTO Rosomak, czyli transporterów opancerzonych produkowanych w różnych wariantach na licencji fińskiej Patrii. Oprócz tego dostarcza Siłom Zbrojnym RP także pojazdy rozpoznawcze Legwan 4x4, wspiera również eksploatację samochodów Oshkosha wykorzystywanych przez Wojska Specjalne.
WSK74PL
Szkoda, że Rosomak SA nie dostanie zlecenia w programie Kleszcz, Zamiast budować potencjał produkcji kadłubów w AMZ, można by zwiększyć potencjał w Gliwicach i tych 250 szt wozów rozpoznania zunifikować z KTO Rosomak.
Orel
Dlaczego mamy unifikować z platformą która już nie długo będzie platformą schodzącą?
wozale
Niestety, ale w ostatnim czasie wszystko pochodzące z z Gliwic dotknął syndrom niemożności. Wojsko chciało powozie do Kraba - nie dało się. Chyba, że z pękającymi kadłubami. Zachciało się armii modernizować Leo2A4 do 2021 r. - nie dało się. Może się uda do 2027r. Pożyjemy - zobaczymy. Jakoś śmiem wątpić. W Kutnie może nie wymyślili najpiękniejszego pojazdu rozpoznawczego, ale jest i to podobno całkiem dobry. Po co przekazywać do Gliwic to co działa ? Mało już tam skopali ?
WSK74PL
Rosomaka produkują z dobrym skutkiem inne zakłady niż Bumar Łabędy, a to one robiły remonty Leo i podwozie do Kraba. Bóbr z AMZ, koncepcja raczej nieaktualna, a przy tej cenie to małopłacalna. Rosomak też pływa i można tam spokojnie upchnąć sprzęt dla zwiadu. Ale, jeśli choćby Litwa kupi to od nas, to się wycofam z krytyki ...... AMZ wg mnei powinien robić zabudowy specjalistyczne, małoseryjne, zarówno na produktach HSW, jak Rosomak SA.
Remov
Co z umową na Rosomaki L?