Reklama

Przemysł Zbrojeniowy

Konsorcjum z HSW i PIT-RADWAR przejmie Autosan?

Fot. Autosan.
Fot. Autosan.

Spółki należące do Polskiej Grupy Zbrojeniowej wchodzą w skład konsorcjum, które dąży do nabycia zakładów Autosan, zajmujących się wytwarzaniem autobusów – podaje Polska Agencja Prasowa.

Zgodnie z wypowiedzią wiceministra skarbu państwa Zdzisława Gawlika, przytaczaną przez PAP funkcję lidera konsorcjum, które złożyło ofertę na zakup Autosana, pełni Huta Stalowa Wola. W jego skład wchodzą również PIT-RADWAR oraz przedsiębiorstwo SKB Drive Tech, zajmujące się wytwarzaniem układów przeniesienia napędu.

Zdzisław Gawlik zaznaczył, że HSW wcześniej stała się właścicielem spółki Jelcz. Obecnie zajmuje się ona wytwarzaniem pojazdów, między innymi na potrzeby Sił Zbrojnych RP. Jak wiadomo, Jelcz-Komponenty jest między innymi producentem pojazdów serii 442.32, które mają w polskiej armii zastąpić pojazdy typu Star 266/266M, a także wozów Jelcz 662, wykorzystywanych m.in. jako podstawa do zabudów specjalistycznych – nośniki mostów typu Daglezja czy systemów dowodzenia i łączności. Jelcz będzie również dostarczał podwozia kołowe do haubic samobieżnych typu Kryl.

W ofercie zakładów Autosan, zgodnie z informacją spółki znajdują się rozwiązania dla Sił Zbrojnych – zabudowy specjalne dla pojazdów, w tym nadwozia Sarna II, przeznaczone dla służb wsparcia technicznego oraz kabiny dla wozów HMMWV, a także przystosowane do transportu na platformach kolejowych i przyczepach kabiny szczelne elektromagnetycznie 890/891.

Według Zdzisława Gawlika celem konsorcjum z udziałem PIT-RADWAR i HSW  jest m.in. kontynuowanie wytwarzania autobusów oraz dostarczania rozwiązań dla sektora kolejowego. Wniosek upadłościowy Autosan S.A. został złożony przez zarząd we wrześniu 2013 roku, a postanowienie dotyczące ogłoszenia upadłości zostało wydane 7 października tego samego roku. Wcześniej podejmowano próby restrukturyzacji zakładów. 

Reklama

"Będzie walka, będą ranni" wymagające ćwiczenia w warszawskiej brygadzie

Komentarze (2)

  1. Extern

    Przynajmniej była by nadzieja że na tym miejscu jakiś przedsiębiorczy developer nie wybuduje nowego osiedla. Bo gdzieś czytałem że wartość ziemi pod zakładem przewyższa wartość samego zakładu.

  2. Tomasz Stelmach

    Dobra wiadomość. Może polski przemysł samochodowy się odrodzi.

    1. ...

      Ale autosan nie robił samochodów tylko autobusy... A Polski przemysł samochodowy ma stworzyć nowa syrenka, a przemysłu autobusowego nie trzeba odbudowywać bo jesteśmy chyba liderem w europie....

    2. rmarcin555

      @Tomasz Stelmach Wyprodukować samochód to żaden problem. Sztuką jest go sprzedać. A jeszcze większą na tym zarobić. Zwłaszcza w Europie.

Reklama