Reklama

Przemysł Zbrojeniowy

Grupa Lubawa zwiększa sprzedaż

Rosomak w kamuflażu mobilnym
Autor. Lubawa

Grupa Lubawa zaprezentowała wyniki finansowe za 2021 rok, w którym osiągnęła 265,4 mln zł skonsolidowanych przychodów, co jest wynikiem najlepszym od 2016 r. Odnotowano też 24,1 mln zł zysku netto.

Reklama

\-Miniony rok był dla wszystkich przedsiębiorców drugim z rzędu bardzo trudnym rokiem, w którym zmagaliśmy się ze skutkami pandemii COVID-19. Odnotowana rentowność jest efektem mniej korzystnej struktury zakupów ze strony naszych klientów, którzy zmuszeni byli zmienić plany zakupowe, oraz wzrostu cen niektórych surowców. Spółki z Grupy Lubawa udowodniły, że pomimo trudnej sytuacji w gospodarce, potrafią zwiększać osiągane przychody, co w kolejnych latach, przy założeniu poprawy sytuacji w otoczeniu Spółki, pozwala patrzeć z optymizmem w przyszłość – zaznaczył Marcin Kubica, Prezes Zarządu Lubawa S.A.

Reklama

Największą częścią działalności Grupy Lubawa jest segment tkanin, który przyniósł 123,8 mln zł przychodów oraz 20,4 mln zł zysku. W ramach tego segmentu działa głównie spółka zależna Miranda, oferująca różnego rodzaju tkaniny, w tym powlekane, do zastosowań specjalistycznych dla podmiotów krajowych i na eksport.

Kolejnym segmentem są materiały reklamowe, za który odpowiada głównie spółka Litex Promo, osiągnął on w minionym roku 79,6 mln zł, co oznacza wzrost o ponad 18 proc. w stosunku do roku poprzedniego oraz 10,9 mln zł zysku czyli o niemal 15 proc. więcej niż przed rokiem. W segmencie tym Grupa oferuje głównie nośniki reklamy zewnętrznej oparte na tekstyliach oraz parasole, meble i dekoracje ogrodowe.

Reklama

Ostatnią domeną działalności Grupy jest produkcja i sprzedaż sprzętu specjalistycznego, w ramach którego operuje głównie Lubawa S.A. oferująca produkty dla służb mundurowych oraz sprzęt ochronny, BHP i ratownictwa. W segmencie tym, grupa osiągnęła 35,3 mln zł przychodów ze sprzedaży, notując 1,9 mln zł straty. Jednostkowo spółka Lubawa S.A. osiągnęła 42,8 mln zł przychodów, co oznacza wzrost o 1,3 mln zł wobec roku poprzedzającego, generując jednocześnie 2,7 mln zł straty.

\-Trwająca inwazja Federacji Rosyjskiej na Ukrainę jest czynnikiem, który z jednej strony stwarza ryzyko ograniczenia możliwości sprzedaży produktów Grupy na rynki dotknięte konfliktem, a z drugiej strony generuje większe zainteresowanie niektórymi produktami z segmentu sprzętu specjalistycznego, w szczególności sprzętem ochrony indywidualnej. Do tej chwili powyższa sytuacja nie miała jednak istotnego wpływu na całościową sytuację Grupy – dodał Prezes Kubica.

Grupa Lubawa oferuje m.in. szerokie spektrum środków ochrony indywidualnej, a także systemy ratownicze oraz kamuflażu, maskowania i pozoracji dla pojazdów bojowych (w tym wielospektralnego). Kamuflaż mobilny Grupy Lubawa wykorzystują Rosomaki w wersji wozów dowodzenia, a także zmodernizowane w Finlandii wozy BMP-2MD, które dysponują również dodatkowymi płytami pancernymi opracowanymi przez tą firmę. Miranda S.A. (lider konsorcjum) wraz z Lubawa S.A. oraz Wojskowym Instytutem Techniki Inżynieryjnej są też wykonawcami zawartej w ubiegłym roku umowy na systemy maskowania i pozoracji dla zestawów Patriot-IBCS pozyskiwanych w I fazie programu Wisła.

Reklama

Komentarze (1)

  1. mejixe

    Dobrze, że chociaż coś produkujemy u siebie. A nie wszystko z półki, bez prawdziwych offsetów .

Reklama