Reklama

Przemysł Zbrojeniowy

Bell V-280 Valor - fot. Bell Helicoters

GE Aviation dostawcą silników dla zmiennopłatu Bell V-280

GE Aviation został wybrany przez Bella na producenta jednostek napędowych dla pojazdu V-280 Valor. Jest to zmiennopłat trzeciej generacji, która bierze udział w programie Joint Multi-Role mającym wyłonić następcę obecnie wykorzystywanych przez US Army śmigłowców. 

Jak dotąd zarówno GE Aviation jak i Bell nie ujawniły jeszcze konkretnego typu jednostki napędowej, jednak wiele wskazuje na silnik GE38. Jest to jednostka napędowa opracowana dla śmigłowca Sikorsky CH-53K, przeznaczonych dla US Marines Corps. Oblot CH-53K jest spodziewany na 2014 rok.

Silnik GE38 z mocą  7500 KM (5520 kW) mieści się w tej samej kategorii co Rolls-Royce AE1107C, napędzające maszyny typu V-22 Osprey. Dotąd GE38 przeszedł ponad 3 tysiące godzin testów i w 2014 roku ma otrzymać certyfikat wojskowy. GE zapewnia, że mogą być w nim wykorzystane najnowsze rozwiązania, również powstałe w programie Future Affordable Turbine Engine (FATE). Wymieniany jest wśród nich wydajniejszy system chłodzenia i układ przełożenia.

Bell V-280 Valor aspiruje do roli następcy śmigłowców Sikorsky UH-60 Black Hawk. Jego spodziewane osiągi to prędkość przelotowa 520km/h oraz zasięg 3900km z 4 osobową załogą i 11 żołnierzami desantu. 

Reklama

"Będzie walka, będą ranni" wymagające ćwiczenia w warszawskiej brygadzie

Komentarze

    Reklama