Reklama

Przemysł Zbrojeniowy

Airbus Helicopters podsumowuje 2019

Fot. Airbus Helicopter
Fot. Airbus Helicopter

Airbus Helicopters zdobył zamówienia brutto na 369 śmigłowców w 2019 roku (310 zamówień netto), co w połączeniu z przychodami ze wsparcia i usług, dało łączną wartość ponad 7 mld euro. Firma dostarczyła 332 śmigłowców, w tym jubileuszową 1000. Super Pumę. Oznacza to utrzymanie przodującej pozycji na rynku cywilnym i służb porządku publicznego z 54% udziałem w rynku pod względem liczby śmigłowców.

Cywilne H125 i H145 pozostają najlepiej sprzedającymi się śmigłowcami na rynku, które zdobyły odpowiednio 130 i 91 zamówień w 2019 roku. Airbus Helicopters osiągnął także kolejne sukcesy na rynku wojskowym dzięki sukcesom w międzynarodowych kampaniach, takich jak sprzedaż 23 NH90 dla Hiszpanii i 25 H225M, głównie dla Węgier i Indonezji.

W 2019 roku Airbus Helicopters wdrażał kolejne umowy wsparcia na rynku wojskowym, w tym umowę wsparcia dla NH90 znajdujących się w służbie w armii niemieckiej, kontrakty dotyczące Tigerów, Cougarów i Caracali we Francji, a także pięcioletnie przedłużenie kontraktu wsparcia eksploatacji śmigłowca rozpoznawczo-uderzeniowego (ARH) Tiger dla armii australijskiej. Na rynku cywilnym kolejnych 250 śmigłowców zostało objętych globalnymi umowami HCare.

Zwiększony udział w segmencie wsparcia i usług oraz kluczowe zwycięstwa w sektorze wojskowym w 2019 roku dowodzą, że nasz model biznesowy jest solidny. Równowaga między naszymi różnymi źródłami przychodów pozwala nam utrzymać pozycję światowego lidera na wymagającym rynku cywilnym i służb porządku publicznego. [...] Nasi klienci ufają naszym rozwiązaniom, a naszym celem jest dostarczanie im ulepszonych produktów i usług, które zapewnią im zdatność do lotu.

- dyrektor generalny Airbus Helicopters Bruno Even

Airbus Helicopters inwestuje w swoje portfolio produktów poprzez ciągłe ich udoskonalanie w celu utrzymania konkurencyjnej oferty. Przykładem jest nowa wersja z wirnikiem pięciołopatowym lekkiego śmigłowca dwusilnikowego H145, która zostanie certyfikowana w tym roku. H125 będzie oferowany klientom z silnikiem o większej mocy, który pozwoli im zabrać dodatkowe 190 kg. H135 dysponuje teraz alternatywną masą brutto, która zapewnia operatorom dodatkową ładowność wynoszącą 120 kg.

Wkrótce zostanie certyfikowany H160, którego konkurencyjność wiąże się ze zmniejszonym zużyciem paliwa i uproszczonym ekosystemem obsługi technicznej zorientowanej na klienta. Śmigłowiec ten zapewni szereg dodatkowych rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa dzięki dodatkowej pomocy dla pilota i automatycznym funkcjom Helionix, a także zabezpieczeniu przed przekroczeniem parametrów podczas lotu.

image
Fot. Airbus Helicopters

Airbus Helicopters odnotował także postępy we wprowadzaniu na rynek wojskowej wersji H160, prezentując jego pełnoskalową makietę. Francuskie Ministerstwo Sił Zbrojnych ogłosiło początek programu wspólnego lekkiego śmigłowca, na którego potrzeby wybrano H160M, co umożliwi realizację pierwszej dostawy do 2026 roku.

W obszarze innowacji w 2019 roku odnotowano postęp w autonomii, elektryfikacji i łączności, które umożliwią opracowanie kolejnej generacji statków powietrznych pionowego startu i lądowania (VTOL). W pełni elektryczny demonstrator CityAirbus wykonał już pierwszy lot, podobnie jak prototyp bezzałogowego statku powietrznego VSR700, zaprojektowanego do zastosowań wojskowych.

Reklama
Reklama

Komentarze (2)

  1. Fircyk z wuhan

    Usa podniosly cla na airbusa i widać jak na dłoni 40mld euro finansowanie UE Ale nawet za to ich helikopterów nie da sie uratować Dlaczego? Koszta produkcji i nowych technologii

    1. Fanklub Daviena

      UE sobie cła odbije nakładając stosowną grzywnę na Boeinga i FAA za fałszowanie certyfikatów Boeingów... Tego starcia Boeing po tylu wpadkach nie wygra! :)

    2. Gts

      Może tak po Polsku? Gramatyk jakaś istnieje. Bez niej, nie sposób zrozumieć twojego tekstu. Tak poza tym to coś chcesz od Airbusa? Notują spore sukcesy zarówno jeśli chodzi o samoloty jak i śmigłowce.

    3. Davien

      Funku, gorzej jak USA odda to Airbus nie będzie miał na czym latać

  2. LAIK CARACALE caracale

    Jak już jesteśmy przy AIRBUSIE to warto wspomnieć, że Kuwejt w dniu 12.02.2020 odmówił przyjęcia caacali z powodu ujawnionych wad technicznych. Umowę na te cuda techniki w ilości 30 szt. podpisano w 2016, a od 2017 do 2019 trwało dochodzenie antykorupcyjne w sprawie zakupu.

    1. Franco

      "Powodem nieodebrania pary Caracali miały być bliżej niesprecyzowane problemy techniczne wykryte przez kuwejckich inspektorów. [...] Rzecznik prasowy Airbusa powiedział Janes, że są świadomi wydania tego oświadczenia przez Ministerstwo Obrony Kuwejtu ale jego przedstawiciele nie zwrócili się jeszcze do nich oficjalnie." - A może Kuwejt coś kręci jak Polski MON.

    2. Davien

      Kuwejt odmówił przyjecia czasowo bo urzadzili polowanie na czarownice które ma dopiero znależć te wady i je usunac:)) "Powołano komitet techniczny, który ma wykryć wady i usunąć ich przyczyny, po czym wznowić planowane dostawy." Cos jeszcze?

    3. Andrzej polskiego brzegu

      cos jeszcze Davienku hejciarzu Turcy nic nie kupili z Mielca"? jak spece z netu podyskutujmy o ---Brunei has shortlisted the Eurocopter EC725 and Sikorksy S-70i Black Hawk. Czy ten Eu-EC725 to przypadkiem nie PREZEGRANY Caracal w przetargu na 14 sztuk? Dostawy pierwszych w 2013, czyli przed sankcjami dla Rosji. Potem Airbus przegrywa , znowu z s70i TO prosto z Mielca, w Chile. PRZED wygraniem , znowu przez PZL, kontraktu na 16 dla Filipin. TE 16 to jak w pysk strzela poziom dostaw wybornego Caracala M nad wzburzone fale Dunaju.