PGZ negocjuje rezygnację z udziału w MSPO 2020. Jest odpowiedź Targów Kielce [AKTUALIZACJA]

26 maja 2020, 10:46
PGZ Malicki
Fot. Paweł K. Malicki

Polska Grupa Zbrojeniowa poinformowała, że podjęła rozmowy w sprawie rezygnacji z udziału w tegorocznej edycji targów obronnych MSPO, z jednoczesnym zadeklarowaniem uczestnictwa w roku 2021 i w latach następnych.

Jak poinformowała Defence24.pl Ilona Kachniarz, Dyrektor Departamentu Komunikacji i Marketingu PGZ, decyzja o rozpoczęciu rozmów w sprawie rezygnacji z udziału w tegorocznym MSPO, z uwzględnieniem deklaracji uczestnictwa w kolejnych latach "uzasadniona jest obecną sytuacją społeczno-gospodarczą oraz wciąż istniejącym zagrożeniem epidemicznym COVID-19, bezpośrednio oddziałującym na wszystkie obszary naszej aktywności".

Według PGZ udział w targach wiąże się z podwyższonym ryzykiem, także dla jej pracowników, jednocześnie nie gwarantując korzyści biznesowych.

Organizacja targów w obecnej sytuacji jest dla nas przedsięwzięciem o podwyższonym ryzyku, które wymaga już na tym etapie podjęcia konkretnych zobowiązań finansowych nie gwarantując w żaden sposób oczekiwanych korzyści biznesowych. Kolejne miesiące będą bardzo trudne pod względem ekonomicznym dla wszystkich sektorów gospodarki ze względu na skutki epidemii. Nie jest to najlepszy moment na angażowanie konkretnych zasobów i narażanie pracowników GK PGZ na nieprzewidziane w skutkach inicjatywy.

Ilona Kachniarz, Dyrektor Departamentu Komunikacji i Marketingu PGZ

Ponadto, przepisy wprowadzone w związku z pandemią koronawirusa istotnie utrudniają organizację wydarzenia o podobnej skali, i nie wiadomo, jakie obostrzenia będą obowiązywać w momencie, gdy planowane są targi. - Obowiązujące restrykcje i ograniczenia w sposób znaczący utrudniają sprawną organizację wydarzenia tej skali. Do targów zostało już tylko trzy miesiące i w tym momencie nikt nie jest w stanie oszacować ograniczeń i obostrzeń, dotyczących organizacji wydarzenia tej skali, co ma wpływ na liczbę wystawców, delegacji, mediów i ogólny efekt biznesowy - zaznacza Dyrektor Departamentu Komunikacji i Marketingu PGZ.

PGZ zapewnia jednocześnie, że jest zdeterminowana, by utrzymać "rangę i prestiż" tego wydarzenia. - Międzynarodowy Salon Przemysłu Obronnego od ponad dwudziestu lat był i jest wizytówką polskiego przemysłu obronnego. Jako strategiczny partner jesteśmy zdeterminowani do utrzymania rangi i prestiżu tego wydarzenia, dlatego pozostajemy w bezpośrednim kontakcie z zarządem Targów Kielce, by jak najszybciej wypracować korzystne dla obu stron rozwiązanie. - podkreśla Ilona Kachniarz.

XXVIII edycja Międzynarodowego Salonu Przemysłu Obronnego MSPO 2020 ma się odbyć w dniach od 8 do 11 września. Wydarzenie jest organizowane przez Targi Kielce. W br. ma odbyć się wystawa narodowa Wielkiej Brytanii. Po wybuchu pandemii koronawirusa organizator zapewniał, że odbędzie się ono zgodnie z planem, z uwzględnieniem środków bezpieczeństwa.

W odpowiedzi na informacje o rezygnacji PGZ z udziału w tegorocznych targach oświadczenie wydał prezes Targów Kielce Andrzej Mochoń. Jego zdaniem w obecnej sytuacji targi są wręcz szansą.

Planowane na ten rok Targi Eurosatory w Paryżu nie odbyły się, podobnie jak wiele innych wystaw tego typu na świecie, a udział w nich został zabudżetowany zarówno przez globalnych gigantów jak i pomniejsze firmy, MSPO jest dla sektora zbrojeniowego w Polsce niepowtarzalną szansą biznesową na wypełnienie rynkowej luki i stworzenie kontrahentom możliwości wymiany doświadczeń, także w czasie kryzysu

Andrzej Mochoń, prezes zarządu Targi Kielce

Prezes przypomniał, że już 30 maja mają odbyć się pierwsze targi w odmrażającej się właśnie gospodarce europejskiej, a zatem tradycyjnie zaplanowane na wrzesień MSPO  przy zachowaniu zaproponowanych już procedur bezpieczeństwa ma szanse powodzenia.

Prowadzimy rozmowy z polskim rządem jako branża targowa zrzeszona w Polskiej Izbie Przemysłu Targowego. Jedna z naszych propozycji przedstawionych wicepremier Jadwidze Emilewicz dotyczy wystaw w formule B2B czyli takich jak MSPO, bez udziału szerokiej publiczności, które mogłyby odbywać się najwcześniej. (...) Żaden wirus, w tym ten zarażający nasze postawy nie znika, tylko mutuje. Możemy temu przeciwdziałać i stawić mu czoła, szukając antidotum, w tym przypadku  w wykorzystaniu targów jako skutecznego narzędzia marketingu, przynoszącego najszybszy zwrot z inwestycji. Jesteśmy silni tylko jednością, a nie podzieleni.

Andrzej Mochoń, prezes zarządu Targów Kielce

Prezes Mochoń wyraził też nadzieję, że targi MSPO w tym roku mogą wręcz przyczynić się do wypracowania rozwiązań, które pomogą rozwiązać obecną sytuację, w tym przyczynić się do pobudzenia gospodarczego. "(...) pozostaję w nadziei, ze decyzja PGZ o możliwym wycofaniu się z Targów ulegnie zmianie, i że będziemy mieli szansę porozmawiać na ten temat. Do momentu wydania oświadczenia przez naszego Partnera Strategicznego niestety nie udało się nam skontaktować z zarządem Grupy.  Jednocześnie wierzę, że ostateczne decyzje zostaną jeszcze przedyskutowane i nie wykluczą udziału w MSPO, zrzeszonych w Grupie firm” – napisał w zakończeniu listu.  

Defence24
Defence24
Reklama
KomentarzeLiczba komentarzy: 113
Reklama
Zawisza_Biały
czwartek, 9 lipca 2020, 15:44

Odpowiedzialna decyzja.

Chybaryba
niedziela, 31 maja 2020, 22:54

Niepowtarzalny moment , aby targi MSPO przeszły wreszcie w cykl 2-letni!

tagore
czwartek, 28 maja 2020, 16:59

Jako jedyny perspektywiczny eksponat powinni wysłać nową Prezes Bumaru i WZMOT 5.

Roman
poniedziałek, 29 czerwca 2020, 15:43

Ale z Trzaskowskim na wieży czołgu..

Dkdkekr
czwartek, 28 maja 2020, 14:35

Bzdura. A pracownicy PGZ po pracy to nie chodzą do sklepów ? Nie mogą złapać wirusa ? Tylko nagle wirusa mozna złapać tylko na targach w Kielcach ? Hipokryzja

BUBA
piątek, 29 maja 2020, 22:56

Tak

Słowo
czwartek, 28 maja 2020, 01:06

Janów zarżnięty, to teraz czas na prestiżowe targi...

czwartek, 28 maja 2020, 13:10

Ty chyba na MSPO nie byłeś skoro o prestiżu mówisz.

Yunior
czwartek, 28 maja 2020, 00:52

Fajny pretekst żeby nie robić. A kasa i tak leci. Cała budżetówka gra w te klocki przy okazji COVID 19.

Saper
środa, 27 maja 2020, 18:45

Poza borsukiem co roku pokazywali to samo więc wiele to nie zmieni.

zeus89
środa, 27 maja 2020, 16:09

W ogóle jest co pokazać na targach :D?

ZZZZ
środa, 27 maja 2020, 13:59

Właśnie przed chwilą premier Morawiecki ogłosił zniesienie ograniczeń. Pokonaliśmy koronawirusa, może w takiej sytuacji zarząd PGZ rozważy jednak zmianę swojej decyzji?

zbych
piątek, 29 maja 2020, 14:47

Na te targi to z roku na rok przyjeżdża coraz mniej poważnych zagranicznych firm. Polska kupuje sprzęt tylko w USA to po co wydawać pieniądze. Niepoważne traktowanie kontrahentów typu Francja (mieli razem z Polakami budować okręty, śmigłowce) czy Australii przy odkupie okrętów daje obraz a zarazem i rozgłos w branży o wiarygodności Polski przy wyborze sprzętu.

Marek
środa, 27 maja 2020, 16:30

Coś ci się pomieszało. Niczego na razie nie pokonaliśmy.

Viggen
środa, 27 maja 2020, 13:48

Nie ma w tym nic nadzwyczajnego. Koncern SIG Sauer zrezygnował ze sponsorowania targów IWA i co?Świat istnieje !

As
środa, 27 maja 2020, 12:37

A jaki to splendor dla targów kieleckich gościć PGZ? Ile lat można przywozić eksponaty z czasów komuny z przyspawanym inaczej kawałkiem pancerza. Na miejscu zarządu PGZ skupił bym się raczej na ekspozycjach muzealnych.

Cynik
środa, 27 maja 2020, 11:25

W takim razie ja proponuje całemu zarządowi PGZ obciąć o 90% wynagrodzenia. Nie sprzedają, nie wystawiają więc od nich trzeba zacząć oszczędności nie od zwykłych pracowników.

czwartek, 28 maja 2020, 13:12

A kiedy to PGZ cokolwiek sprzedał? Sprzedają spółki należące do Grupy Kapitałowej a PGZ bierze 5% zgodnie z umową prowizyjna i za wykorzystanie ich loga.

Logistyk
środa, 27 maja 2020, 22:33

Bardzo mądre! Nic tak nie mobilizuje jak uderzenie po kieszeni decydentów, kadry zarządzającej, kierowniczej.

Cynik
środa, 27 maja 2020, 11:20

Nie dość że i tak nie potrafią nic sprzedać za granicę to jeszcze nie chce im się brać udziału w Targach Kieleckich które są wizytówką naszą na całą Europę. Najlepiej tłumaczyć to covid-19.

Zoomer
środa, 27 maja 2020, 10:33

Dobra wymówka

Pol
środa, 27 maja 2020, 05:45

Tak jak PGZ zrobi więcej firm - to rozsądne podejście epidemiologiczne i biznesowe, również dlatego że wystawianie się na MSPO jest b.drogie

milwaw
środa, 27 maja 2020, 02:38

Ogromna biurokracja, stosunkowo małe nakłady na badania i chaos decyzyjny tzw. elyt z IU dobija polski przemysł zbrojeniowy! Do tego słaba promocja eksportowa i brak spójnej wizji rozbudowy przemysłowo - naukowej zbrojeniówki a także brak wieloletniego i stabilnego finansowania nowych projektów połączonego z zagwarantowaniem zamówień po spełnieniu wymagań zamawiającego. Mądrze zarządzany przemysł zbrojeniowy może przynieść Polsce dodatkowe miliardy złotych wpływów budżetowych i utrzymanie kolejnych setek wysokopłatnych miejsc pracy. Kiedy się to zmieni na lepsze zależy już od decydentów i nacisków pro polskiej opini publicznej.

fflyer
środa, 27 maja 2020, 02:11

Oby tylko wszystko odbyło się jak w poprzednich latach. Dla PGZ to ważna okazja do nawiązywania kontaktów biznesowych a w tym roku nawet bardziej te targi mogą się zaznaczyć się w Europie i świecie gdyż mniej tego typu imprez się odbędzie. Polsce niezbędne jest budowanie silnego lobby dla swojego przemysłu mającego pełne wsparcie także w politykach rządu aktywnie promujących nasz przemysł i dążących do nowych kontraktów eksportowych. Tak dzieje się w wielkich potęgach przemysłowych świata i my musimy się tego nauczyć wreszcie jak zadbać o swoje interesy a nie tylko narzekać przy okazji wspierając obce działania .

czwartek, 28 maja 2020, 13:13

Jeszcze żadne targi nie zakończyły się podpisaniem umowy. Jedynie listy intencyjne i przed kamerami klepnięcie dogadanych kilka miesięcy wcześniej umów.

LM
środa, 27 maja 2020, 01:41

Szkoda. Liczyłem na nowe malowanie do T-72 +10 do siły pancerza.

Troll z Polszy
czwartek, 28 maja 2020, 08:32

Jak byś wiedział jakimi farbami była/jest malowana erawa to byś nie robił heheszków

katro
środa, 27 maja 2020, 12:02

A ja liczyłem, że 10 % T-72 będzie miało wymienione na nowe gumy na gąsienicach. To znacznie podniosłoby zdolności obronne Polski.

Pjoter
środa, 27 maja 2020, 01:28

Szcszerze ? Jestem za rozwiązaniem pgz i zamówieniami danego śr bojowego pgz to strata pieniedzy

Marek
czwartek, 28 maja 2020, 09:47

Szczerze? Już dawno zrobili Langustę II. Znacznie lepszą od jedynki. Teraz policz ile przestarzałych Gradów w naszej armii jest. Na koniec zapytaj MONu dlaczego nie zamawia dwójki. Jeśli zechcą ci odpowiedzieć, może przestaniesz pisać banialuki.

Jabadabadu
środa, 27 maja 2020, 01:25

Eurosatory - odwołane. Anglia - wszystko odwołane. Jak myślicie - kto i po co z tzw. świata przyjedzie do Kielc gdzie nie robi się żadnych interesów jeżeli nie będzie Paryża i niczego na Wyspach. A to tylko Europa. O innych nie wspomnę.

Pawcio
środa, 27 maja 2020, 01:11

To w PGZ jest cały departament komunikacji i marketingu? Co za skromność.

kibic
środa, 27 maja 2020, 01:00

Miałem nadzieję, że przynajmniej raz na rok będzie okazja do zobaczenia zdjęć BORSUKA. HSW jest tak wstydliwa w prezentacji tego pojazdu, że tylko coroczne wystawy pokazują istnienie projektu. Pewnie dostali na wymagający projekt wozu bojowego pieniądze jak na projekt menażki, ale na reklamę pieniądze muszą się znaleźć. Nie muszą pokazywać elementów tajnych. Do ukończenia produktu pewnie tez brakuje. Niech pokażą wizualizacje z pojedynczymi zdjęciami rzeczywistego pojazdu i niech dodadzą dobrą narrację z atrakcyjnym tłem muzycznym. Więcej będzie frajdy z oglądania niż z durnych filmów na płatnych kanałach.

Pol
wtorek, 26 maja 2020, 22:38

Jak się niema co pokazać to każdy pretekst dobry.

Paweł
wtorek, 26 maja 2020, 20:36

Moim zdaniem powinny się odbyć reklamy dla polskiej zbrojeniuwki nigdy za mało nawet w czasie koronowirusa

Pytajnik
środa, 27 maja 2020, 01:10

Dla polskiej zbrojeniówki tak, ale dla zbrojeniuwki już nie, bo kto to coś kupi?

DRW
wtorek, 26 maja 2020, 23:33

Tu nie ma czego reklamować.

Andrzej
wtorek, 26 maja 2020, 20:28

Pewno że dla PGZ to żadna atrakcja gwarantująca zysk biznesowy no bo co ONI tam pokażą . Zmodernizowane T-72 , brak , zmodernizowane Leopardy - brak , komponenty do HIMARS - brak , nowy model KTO nic z tych rzeczy ,no więc CO ?. Po prostu targi dla PGZ mogą nie istnieć bez jakiejkolwiek straty biznesowej .Pieniądze i z MON i tak płyną bo wcale nie trzeba nic produkować i sprzedawać aby MON dawał pieniążki na utrzymanie grupy .TO SIĘ NALEŻY !.

Faja
wtorek, 26 maja 2020, 20:27

A co niby mieliby wystawić. Odmalowane hełmy czy T72.

Pjoter
środa, 27 maja 2020, 01:20

Dobre i prawdziwe

Zawisza_Zielony
wtorek, 26 maja 2020, 20:19

Do tej pory targi poza funkcją handlową pełniły również rolę łącznika pomiędzy przemysłem a wojskiem...innych mechanizmów tego typu nie wypracowano. Teraz łącznik zabraknie... A potem PGZ będzie biadolić że wszystko idzie z zagranicy.

Bolek
środa, 27 maja 2020, 01:59

Sam PGZ też robi zakupy za granicą bez VAT-u.... tu też jest „dziura” VAT do załatania....

środa, 27 maja 2020, 01:58

PGZ kupuje urządzenia i maszyny do produkcji również za granicą...

ursus
wtorek, 26 maja 2020, 20:02

Hmm, ciekawe czy coś poszło nie tak jak powinno, np. BWP Borsuk, czy też faktycznie chodzi wyłącznie o zdrowie? W sumie to gdyby zebrać materiały filmowe różnych producentów z wywiadami, reklamami produktów z naciskiem na zmiany/nowości względem roku ubiegłego, demonstracjami użycia, to zamiast biletów mogliby niedrogo "opylać" np. 6-cio godzinny film nt. nowoczesnej techniki wojskowej, przy czym wersja dla widza krajowego rozszerzona powinna być o przemówienie MON i co najmniej jednego generała oraz zawerać przekaz dotyczcy nowo zawartych umów. Z resztą możliwości uatrakcyjnienia takiego produktu jest wiele - choćby materiałami dot. geopolityki, przewidywanych zagrożeń, rozmów eksperckich nt. geniuszu manewrów wybranej bitwy, czy prawidłowego zachowania ludności cywilnej w sytuaci zagrożenia: konfliktem zbrojnym, klęskami żywiołowymi, skażeniem środowiska.

Jabadabadu
wtorek, 26 maja 2020, 19:35

Jaki jest sens organizowania imprezy na której: 20% powierzchni to grupy rekonstrukcyjne i różne agendy/organizacje wojskowe (polskie), 30% powierzchni to pgz czyli to samo a'la long od kilku/kilkunastu lat, 20% to firmy zagraniczne, które albo są z obowiązku (bo tak trzeba bez żadnej nadziei na kontrakt - tylko koszty reprezentacji) albo pojawiają się na rozpoznanie terenu (Chińczycy) i więcej już ich nie ma bo po co, a cała reszta zalicza spotkania towarzysko-kulinarne.

Marek1
wtorek, 26 maja 2020, 17:56

"Międzynarodowy Salon Przemysłu Obronnego od ponad dwudziestu lat był i jest wizytówką polskiego przemysłu obronnego" ... NIESTETY tak właśnie jest, a dokładniej - JAKI przemysł, taka i wizytówka. MSPO niegdy nie był jednym z kluczowych spotkań oferentów technologii militarnych, ale ostatnio jego poziom dołował coraz bardziej. W końcu zrobiono z tego eventu jakieś zenujace spotkania politycznych kółek wzajemnej adoracji w celach li tylko medialnej promocji partyjnych prominentów otoczonych permanentnie krążącymi dookoła nich dziesiatkami mniej, czy bardziej zdolnych pseudolobbystów. Ilośc wartosciowych ofert ze swiata spadła juz do tak niskiego poziomu, ze w zasadzie prawie cały salon składał się z stoisk kilku czołowych firm z USA z wiadomych przyczyn NIE mających konkurencji oraz stanowisk prezentujacych propozycje PGZ. Z tym, ze wiadomo było powszechnie, ze wiekszość propozycji firm z PGZ nikogo nie zainteresuje, więc stoiska te w zasadzie robiły za poczekalnie znudzonego personelu. Wrażenie, że całość MSPO służy własciwie tylko jako medialne tło dla politycznych celebrytów podpisujących przed kamerami "zaskakujace" umowy o których srodowisko wiedziało od m-cy. Nie wiadomo, czy taka zmiana formuły MSPO była zamierzona(wątpię), ale w każdym razie skutecznie zabiła ona charakter jaki POWINNY mieć i mają inne tego typu światowe spotkania oferentów przemysłowych z potencjalnymi użytkownikami, skutkujące ożywiona wymianą pogladów, oczekiwań i zdolnosci na styku przemysłu zbrojeniowego, polityki obronej, wojska i branzowych mediów. Fatalne wrażenia z MSPO 2019 pogłebiły jeszcze wręcz skandaliczne praktyki szefostwa obsługi medialnej eventu, zabraniajacych/utrudniajacych kontaktów firm z PGZ z akredytowanymi przecież wcześniej przedstawicielami mediów krytycznych wobec "osiagnięć" MON w modernizacji WP. To co np. wyprawiano, by utrudnić maksymalnie dotarcie i rozmowy ludzi z Fundacji Ad Arma z obsługą poszczególnych stoisk firm z gr. PGZ było wręcz groteskowe. Biorąc powyższe pod uwagę sporo ludzi uważa, ze celowe bedzie odwołanie MSPO 2020 korzystajac z wygodnego pretekstu w postaci syt. epidemicznej. Kontynuacja obecnej formuły ze sladową w zasadzie obecnoscią światowych firm zbrojeniowych(nieamerykańskich) niczemu, poza medialna promocją politycznych celebrytów, nie słuzy.

Adam
wtorek, 26 maja 2020, 17:45

Niedługo to nikt tam nic nie będzie wystawiał, bo po co sobie głowę zawracać jak obecne władze tylko z USA wszystko by brały.

ultraubawiony
środa, 27 maja 2020, 13:17

Łezka w oku się kręci że kupują tylko w USA oraz w naszym przemyśle? Wolał byś pewnie zakupy w Rosji albo w Niemczech?

dajcie to
piątek, 29 maja 2020, 03:23

To jak się żyje w Poslce to pochodna kondycji gospodarki Niemiec, a nie USA i czy to się komuś podoba czy nie.

hobbymilitia81
wtorek, 26 maja 2020, 21:32

Caracale to dobry przykład

Re-Hobby
piątek, 29 maja 2020, 03:08

Przykład głupoty. Francuzi mieliby ubaw gdyby nabili nas w butelkę, może nawet mieliby odtąd przysłowie: głupi jak Polak czy jakoś tak.

Paweł P.
wtorek, 26 maja 2020, 17:44

Proste zrobić KeyNote Online, NVIDIA mogła, Apple zaraz ma event – pewnie nie z "kuchni" – nie widzę najmniejszego problemu, a myślę że coś mogą pokazać. VR itp. chociażby, branża trochę by zarobiła, a i super materiał do reklam + PR też niemal darmowy. Wszystko się zwróci.

P-11 NG
wtorek, 26 maja 2020, 17:39

Jak dla mnie, to oni mogą się wystawiać np co 5 lat. Gdybym się jednak mylił, to proponuję PGZ taką małą ofensywę online w dniach targów - niech pokażą nad czym pracują i na jakim to jest etapie. Jaki to progres nastąpił od poprzednich targów np w kwestii Pirata, amunicji do Raka, czy Barsuka z wiadomą wieżą. No i na koniec moje ulubione hasło: gdzie jet Tryton?

pytajnik
wtorek, 26 maja 2020, 22:37

Piszesz o armacie morskiej? Cisza. Jest trochę za duża jak na 35mm.

P- 11 NG
środa, 27 maja 2020, 10:29

Wydali pieniądze, testowali - chciałbym ich rozliczyć jako podatnik. A poza tym ta sprawa wiąże się bezpośrednio z Kormoranem. Co dalej z tym programem w dobie "topienia" resztek naszej MW. A u nas i tak wszystko jest za duże, vide Rak.

Edek
środa, 27 maja 2020, 01:10

Mała armatka w wersji sprzed 20 lat. Opakowania w wielka bude. Groteska i kabaret.

w
wtorek, 26 maja 2020, 21:03

popieram

Kamil
wtorek, 26 maja 2020, 16:58

Organizacja takiej rangi targów w Kielcach to porażka 3 hale na krzyż, nawet porządnego parkingu nie ma aby pomieścił wszystkich zwiedzających. Ptak expo sie nadaje, dobrze skomunikowany i przy stolicy. Gdyby miał jeszcze pas startowy to i samoloty mogłyby się wystawiać

Wojtek
środa, 27 maja 2020, 15:56

Z tego co pamiętam na poprzedniej edycji było zapełnionych 7 hal i cały teren zewnętrzny. Nie wyobrażam sobie innego miejsca do organizacji tej imprezy niż Kielce

Truck
wtorek, 26 maja 2020, 18:05

Kamil a byłeś może na tych targach, znasz ich powierzchnię i obiekty czy tylko tak ci się wydaje?

Angela ~~
środa, 27 maja 2020, 20:43

Przecież powierzchnia całych targów jest ogromna i raczej jeśli chodzi o MSPO to Kielce lepiej wypadają niż Ptak. A to że PGZ rozważa zawieszenie udziału na ten rok? Niestety ale z jednej strony ich rozumiem. Na siłę tworzenie wizytówki na ogromnej powierzchni, bo w 2019r posiadali nie tylko mega stoisko wewnątrz ale i na zewnątrz i kwota za takie cuda lekką ręką sięga kilka milionów i wystawiać co roku to samo bezsens. Kto raz miał okazję wystawiać się na MSPO wie jaki to jest koszt. Czy nie przynosi to założonych rezultatów? Przynosi jednak nie w takich zyskach zapewne jakich by potrzebowali. Inna sprawa wszystko się musi kalkulować, będzie się kalkulować jeśli będzie co oferować i zagadka rozwiązana.

Olo
środa, 27 maja 2020, 01:11

W niczym się nie pomylił. Napisał prawdę a co widziałeś w necie inaczej usytuowane budynki?.

Rex
wtorek, 26 maja 2020, 16:57

Bardzo słuszna decyzja. Sprzęt oferowany przez PGZ i tak jest mało atrakcyjny dla potencjalnego klienta. Nawet do PILICY zamówiono radar izraelski zamiast polskiego. Tak też będzie z następcą Szyłki/Białej. Kupimy za granicą. To zdanie w tekście wyjaśnia wszystko: "udział w targach wiąże się z podwyższonym ryzykiem, także dla jej pracowników, jednocześnie nie gwarantując korzyści biznesowych."

Ewa
środa, 27 maja 2020, 01:15

Dokladnie. Co mieli pokazać? 50tą wersje T72 opracowana z użyciem zachodnich komponentów? Borsuka którego nie potrafią dokończyć a może ta legendarną super extra najlepsza wieżę na świecie która już już jest a tu jeszcze kilka lat trzeba czekać?. Może tak 15 wersja super extra nowoczesnego działa 23mm albo super CUDOWNEGO raka strzelajacego amunicja z IIWS? Z czym do ludzi.

Jabadabadu
czwartek, 28 maja 2020, 22:19

Dzięki za celne uwagi. Sam bym tego lepiej nie ujął. Pozdrowienia

alek
wtorek, 26 maja 2020, 16:40

Bardzo dobra decyzja. Targi w takim okresie nie przyniosą żadnych pozytywnych rezultatów. Nie pojawi się tam zbyt dużo wystawców i chętnych. Są inne formy nawiązywania kontaktów i zawierania umów. Nasz sprzęt specjalnie nie jest atrakcyjny dla partnerów zagranicznych patrząc na zakupy Czechów, Słowaków państw bałtyckich, Węgrów itd.

Bene
wtorek, 26 maja 2020, 16:40

Niech te pieniądze wydadzą na wdrożenie czegoś. Oj się różnym nie zarobi na kiełbasie wyborczej.

Kerim
wtorek, 26 maja 2020, 16:35

Dziwne a małe dzieci do szkoły idą

w
wtorek, 26 maja 2020, 21:04

bo sa madre i nie zmanierowane.

Zielony
wtorek, 26 maja 2020, 15:57

W sumie rozsądne podejście - w dobie walki o utrzymanie miejsc prac za wszelką cenę trzeba ciąć koszty.

dajcie to
wtorek, 26 maja 2020, 15:02

W sumie racja, i tak wszytko kupujemy w usa.

qwerty
wtorek, 26 maja 2020, 15:00

pokazać by pokazali co mają ale chodzi o to ,że po co coś wystawiać skoro Mon tylko analizuje i mało co kupuje , w zeszłym roku już było widać mniejsze zainteresowanie zagranicznymi firmami, a w tym roku to juz kicha totalna będzie.

Ralf_S
wtorek, 26 maja 2020, 14:56

PGZ swój towar eksportowy, czyli "Dialogi Techniczne" może przecież sprzedawać on-line. Po co im targi? Będą pokazywać sprzęt, który powstał za czasów poprzedniej ekipy? Rządu który większość budżetu zużywa na skorumpowanie suwerenów i tak na to nie stać. :/

w
czwartek, 28 maja 2020, 09:26

oni te "dialogi" maja w wersji papierowej. On-line to trzeba by powołac ze 2 departamenty i szefa w randze v-ce ministra

Rzyt
wtorek, 26 maja 2020, 14:03

Niech WP wystawi cały bukiet generałów ...papuga von nogaya ładnie ich nazywa. Może jakieś państwo afrykańskie weźmie ich w zamian za surowce...do każdego t 72 i bwp 1 można dorzucić a do każdego 3 gwiazdkwego jeden Leo 0 polin

men
wtorek, 26 maja 2020, 14:00

"Największy koncern zbrojeniowy w tej części Europy" - żeby nie było to nie moje wypociny tylko MON-mena - nie ma czym się pochwalić, no cóż czas "wydmuszek" powoli się kończy - za powoli, tylko Borsuka szkoda- chyba, bo coś cicho.

panako
wtorek, 26 maja 2020, 15:49

a powinno być "Największy pracodawca z branży zbrojeniowej w tej części Europy"... i to by była prawda.

sierżant rachuby
wtorek, 26 maja 2020, 15:28

SIPRI 2018 - PGZ w Europie (z Rosją, bez Izraela) na 34 miejscu.

Re
środa, 27 maja 2020, 11:39

Jeśli z Rosją, to akurat bardzo dobra pozycja.

sierżant rachuby cd.
środa, 27 maja 2020, 13:44

Bez Rosji pozycja nr 24.

Marek1
wtorek, 26 maja 2020, 17:57

... i wszystko w temacie.

Kermit
wtorek, 26 maja 2020, 14:00

Nawet im się wystawiać stoisk nie chcę... Super.

tut
wtorek, 26 maja 2020, 13:49

Obraz polskich PAŃSTWOWYCH firm zbrojeniowych. Tak własnie w tym upatruję jednej z przyczyn że jest jak jest.

xyz
wtorek, 26 maja 2020, 13:38

I tak by nic nowego nie pokazali.

VBM
wtorek, 26 maja 2020, 13:32

Skoro PGZ, płacący horrendalne kwoty za wynajem hali nie chce się tam pojawić to targi się nie odbędą.

T
wtorek, 26 maja 2020, 13:26

No to Borsuka mamy odstawionego na rok...

S
wtorek, 26 maja 2020, 19:06

W oglądaniu tak. Tylko, że tu nie chodzi o to, żebyś go sobie na wystawie pooglądał, tylko o to, żeby wdrożono go do produkcji.

Paweł
wtorek, 26 maja 2020, 14:49

Pytanie laika. Czy w obecnej sytuacji gospodarczej i wzrostu napięć oraz ilości czasu na stworzenie Wilka, PT17 nie jest dobrą opcją?

wtorek, 26 maja 2020, 20:04

Ale to jest głupota . Bo dam na przykładzie komputera co może być łatwiejsze do zobrazowania. PC stacjonarny ma możliwość modernizacji czyli wymiany różnych podzespołów. I zobaczmy że nasza podstawa to Płyta główna + Procesor . Mamy najlepszy kompter z 2004roku najlepszy procesor jaki był i najlepsza płyta główna . Teraz mamy rok 2020 i no do tej pory jako tako ale warto coś wymienić. No to najpierw Karta Graficzna , dodatkowy ram dysk. I super komp jest znowu w użytku. Ale zaraz zaraz procesor zaczyna blokować moc karty graficznej ... Więc czas wymienić procesor i płytę , czyli tak naprawdę z modernizacji wyszło że trzeba było kupić nowego kompa. Tutaj tak samo pchanie się w coś co jest już stare nie ma sensu. Po drugie Borsuk to BWP a nie czołg. I nowe BWP są dla nas ważniejsze bo mamy bardzo bardzo bardzo strre BWP 1 i trzeba je wymienić Borsukami. A dodatkowo da to duży zaszczyk gotówki dla Huty Stalowej Woli. Przez co może ona sama jak stworzyła Borsuka to i spróbuje się wziąć za czołg .

Marek1
wtorek, 26 maja 2020, 17:59

Nie ma żadnego PT17. Jest remont, malowanie i niewielka MODYFIKACJA muzealnych T-72M. Wszystko ...

Troll z Polszy
wtorek, 26 maja 2020, 15:38

PT17 to kolejny MIŚ, jedyne co było by sensowne to głęboka modernizacja do pakietu "Wolski" z tym że zamiast SKO Savan 15 z Leclerca to SKO z Borsuka.

Olo
środa, 27 maja 2020, 01:22

A SKO z Borsuka jest takie super bo widziałeś uzywales? Czy tak uważasz bo Ci się wydaje?

Troll z Polszy
środa, 27 maja 2020, 14:08

SKO Borsuka jest lepsze i choć byś zjadł tysiąc kotletów i napisał milion pamfletów to tego nie zmienisz.

mc.
wtorek, 26 maja 2020, 14:22

...co ma piernik (Targi), do wiatraka (Borsuk) ???

wtorek, 26 maja 2020, 20:06

A to, że wszystko zakupy RAKI, KRABY ,GROT. to WSZYSTKO było kupowane na MSPO. I dlatego jestem w stanie postawić 100zł że Borsuki kupią za rok na MSPO 2021

bms
wtorek, 26 maja 2020, 17:31

Zwolennicy czytania miedzy wierszami sądzą, że PGZ nie przygotował "Borsuka", jak obiecał, a jego premiera miała się odbyć właśnie na tegorocznych targach. Stąd rezygnacja z udziału ze zwaleniem winy na COVID.

Danisz
wtorek, 26 maja 2020, 13:17

będzie już po wyborach, także nie ma co organizować targów, zwłaszcza że wypadałoby na nich coś podpisać, jakiś zakup zadeklarować, wszak potrzeb co niemiara - a pieniądze po 7 tłustych latach skończyły się po kilku miesiącach...

Box123
wtorek, 26 maja 2020, 14:34

Może dlatego, że rząd przeznaczył prawie 300mld na ratowanie gospodarki, żebyśmy nie wpadli w kryzys na całe lata i jak najszybciej z tej sytuacji wyszli? Dodajmy że dotychczasowe prognozy, wbrew temu co wypisują trolle, wskazują, że Polska, będzie miała najmniejsze perturbacje gospodarcze z krajów Europy Zachodniej właśnie dzięki tym działaniom

Danisz
wtorek, 26 maja 2020, 17:24

ciekawe rzeczy mówisz, bo 300 mld to 70% budżetu państwa, a nie było nawet połowy wpływów do budżetu! po drugie mnie mało interesują wirtualne przesunięcia księgowe na dziesiątki miliardów, a bardziej realne życie, a ono wygląda tak: zasiłek dla bezrobotnych to 861 zł przez pierwsze 3 m-ce i 676 zł później; zasiłek dostaje tylko 1/5 bezrobotnych; by dostać głupie 5 tysięcy przedsiębiorca musi składać pisma i czekać wiele tygodni na ich rozpatrzenie, bo model zachodni gdzie najpierw wysyłają kasę a później na spokojnie sprawdzają rząd uznał za niedobry; młodzi przedsiębiorcy którzy skorzystali z "ulgi na start" nie są traktowani przez ZUS jako przedsiębiorcy, więc muszą odprowadzać składki nawet jeśli nie mają żadnych przychodów; wielki przedsiębiorca który na konferencji premiera mówił że Tarcza super działa złożył do PUPu pisma z zapowiedzią zwolnień grupowych dla 1900 swoich pracowników - ładne to wszystko wygląda w TV, ale w realu jest "...kamieni kupa" i stąd wg mnie decyzja, by państwowi giganci tacy jak PGZ wycofywali się z praktycznie wszystkich inwestycji.

mc.
wtorek, 26 maja 2020, 14:23

To ciekawe co piszesz... Targi Papiernicze w Niemczech (X.2020 - będą X.2021) też są przełożone z tego powodu ???

Danisz
wtorek, 26 maja 2020, 16:48

Czy przemysł papierniczy w Niemczech żyje w 99% z zamówień rządowych? I po drugie czy to MSPO zostało przełożone, czy tylko PGZ chce się wycofać?

Marek
wtorek, 26 maja 2020, 19:11

Wiec tym bardziej powinno im zależeć na tych targach. Jednak przełożyli je, bo Niemcy mają coś, co nazywa się zdrowym rozsądkiem.

Obserwator.
wtorek, 26 maja 2020, 13:16

Nawet zmodernizowanego Leoparda nie mogą pokazać więc po co mają złom wystawiać.

mc.
wtorek, 26 maja 2020, 14:25

Umowę na modernizację Leopardów trzeba UNIEWAŻNIĆ. Niemcy robią wszystko, by ją opóźnić, a dodatkowo ten "zmodernizowany" czołg nie spełnia wymogów wojska.

MadMax
wtorek, 26 maja 2020, 23:24

Chyba przeciwnie, Niemcy zrobili zamówienia bez czekania na płatności. To Zamawiający im wisi kasę i to dużą za pracę która została wykonana już w przedbiegach.

Marek1
wtorek, 26 maja 2020, 18:03

A DLACZEGO tak robia ?? Bo MOGĄ. Nasze "umysłowe orły" z IU/MON taka umowę podpisali z RHM, że można róznie interpretować połowę jej zapisów.

Super Sherman
wtorek, 26 maja 2020, 16:47

Dokładnie. I tymczasowo wziąć Abramsy z nadwyżek US Army. Docelowo nowy czołg robić razem z Koreańczykami

ursus
środa, 27 maja 2020, 17:08

Na tą chwilę najprawdopodobniejszym kierunkiem odnośnie Wilka jest współpraca z Włochami nad światowym średniakiem - my zrobimy podwozie wykorzystujące ich jednostkę napędową, oni wieżę i coś całkiem przyzwoitego z tego powstanie. Plus takiej współpracy to zdecydowanie ułatwiony potencjalny eksport z uwagi na brak niemieckiego powerpacka (omijamy w ten sposób problemy z embargiem na ich technologie). Trudno natomiast przewidzieć, czy wieża będzie bezzałogowa, bo to się opłaci jeżeli uwzględnimy budowę 50-cio tonowego WWO (lub ciężkiego BWP) z opcją dopancerzenia do właściwego MBT o masie 60-65 ton. Są kraje które właśnie tym lżejszym rozwiązaniem mogą być bardzo zainteresowane, a inne powinna przyciągnąć przystępna w porównaniu do MGCS cena. Wielka szkoda, że na K2PL mocno zmalały szanse - oferta jest ponoć droższa o ok. 15% względem medialnej, a do 2030 przemysł koreański dałby radę dostarczyć nam góra jeden batalion. Proponowane przez Pana Abramsy są zbyt kosztowne nie tylko jako rozwiązanie pomostowe ale i opcja docelowa, do tego niektóre wersje są zbyt ciężkie na nasze mosty oraz bardzo paliwożerne. MGCS też odpada, bo będzie i późno i drogo.

A77
wtorek, 26 maja 2020, 20:25

To takie pytanie: kto w Polsce naprawia Abramsy? Decydując się na konkretny wariant decydujesz się także na cały system obsługowo- logistyczny. Tu nie ma nic!

Naiwny bachor
wtorek, 26 maja 2020, 13:46

Moze WZL miga,wystawi

dim
wtorek, 26 maja 2020, 13:13

Dawno należało ogłosić przeniesienie tej imprezy na później.

Marek
wtorek, 26 maja 2020, 19:17

Też to widzę podobnie. Nie tylko tą jedną zresztą. Czym innym jest praca fabryk państwowych/prywatnych, bo to konieczne. Czym innym jest uruchamianie biznesów, bo to konieczne. Czym innym natomiast są spędy, gdzie gromadzi się bez potrzeby całą rzeszę ludzi, którzy przyjeżdżają nie wiadomo skąd i później rozjeżdżają się na wszystkie strony świata.

NOC
wtorek, 26 maja 2020, 13:11

Jak sie nie ma nic do zaoferowania na czym by mozna zarobic to po co sie wystawiac

As
wtorek, 26 maja 2020, 13:09

Bardzo słusznie. Co niby pokazywać i komu.

Tweets Defence24