Siły zbrojne
Marynarka Wojenna szuka łodzi motorowych
Komenda Portu Wojennego w Gdyni poinformowała o trwającym postępowaniu przetargowym, w procedurze otwartej, nieograniczonej oraz przyśpieszonej, na dostawę łodzi motorowych dla kilku polskich okrętów, w tym szkolnych oraz dla Ośrodka Szkolenia Żeglarskiego Marynarki Wojennej.
Jak czytamy w dokumentacji przetargowej, opublikowanym w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej, postępowanie dotyczy zakupu czterech łodzi motorowych dla następujących okrętów: szkolnego ORP „Iskra”, fregaty rakietowej ORP „Gen. K. Pułaski” oraz zbiornikowca ORP „Bałtyk”, a także dla Ośrodka Szkolenia Żeglarskiego Marynarki Wojennej w Gdyni.
Poczynając od łodzi dla ORP „Iskra”, będzie to łódź transportowa, w liczbie jednej sztuki, wyposażona w spalinowy silnik zaburtowy. Dodatkowo z nią ma zostać zamontowana nowa podstawa, która zastąpi poprzednią (jak i starą łódź). Według oczekiwanej specyfikacji powinna ona pomieścić do dziewięciu załogantów, posiadać ładowność do 944 kilogramów, umożliwiać bezpieczne operowanie na morzu przy wietrze o sile czterech stopni w skali Beauforta oraz mieć doczepiony silnik o mocy 80-90 koni mechanicznych.
Czytaj też: Rejs ORP „Iskra” w epidemii koronawirusa
Natomiast jeżeli chodzi o fregatę ORP „Gen. K. Pułaski”, to nowa łódź winna zastąpić sześciokomorową łódź pontonową Sportis S-7500ID, która obecnie służy do prowadzenia operacji morskich oraz śródlądowych tzn. transport załogi, zaopatrzenia, zabezpieczenia ratowniczego, prowadzenia obrony przeciwdywersyjnej okrętu, a także podejmowania rozbitków oraz przewozu nurków do prowadzenia prac w pobliżu okrętu. Ponton powinien mieć minimum siedem komór z hypalonu lub materiału równoważnego koloru czarnego, móc zabrać na swój pokład dziesięć osób. Do wyposażenia obowiązkowego możemy zaliczyć między innymi radiotelefon, nawigację GPS oraz echosondę.
Ośrodek Szkolenia Żeglarskiego Marynarki Wojennej z kolei potrzebuje łodzi pneumatycznej typu RIB, która będzie służyła do celów szkoleniowych oraz zabezpieczania działalności bieżącej OSŻ. Ma ona pomieścić do sześciu osób przy sile wiatru 6 stopni w skali Beauforta. Tak jak w pozostałych przypadkach, ma posiadać zaburtowy silnik spalinowy, a powłoki komór mają zostać również wykonane z hypalonu lub materiału równoważnego.
Ostatnia łódź, jaką poszukuje MW, jest łódź motorowa, która zastąpi dotychczas używanego Parkera 630. Jej celem będzie transport załogi, przeszukiwanie wyznaczonych akwenów morskich, prowadzenie obrony przeciwdywersyjnej okrętu, przewóz nurków, podejmowanie rozbitków oraz udzielanie pomocy innym okrętom, oraz statkom. Jej zdolność przewozowa to 6 osób.
Wraz z nowymi łodziami wykonawca decyduje się na przeprowadzenie szkolenia dla personelu, które to będzie obejmowało zapoznanie się z dokumentacją łodzi oraz ewentualne szkolenie praktyczne.
Termin składania ofert upływa 14 czerwca br. o godzinie 9:00, a już po upływie kolejnej godziny zostaną one otwarte. Zamawiający określił w wypadku czterech łodzi jedyne kryterium, które będzie miało wpływ na ich wybór tj. kryterium ceny. Wszystkie łodzie powinny zostać dostarczone w terminie 100 dni od momentu podpisania umowy.
Kacper Bakuła
Czytaj też: Marynarka Wojenna kupuje radiostacje
Bajka
No tak, jedyne kryterium to cena...
Ttt
Zwracam uwage aby w celach .prowadzenie obrony przeciwdywersyjnej okrętu. Doprecyzowac. Ktorego okretu ? Aaaa i patrolowania farmy wiatrakiw nie ma w celach.. Inny przetarg potrzebny bedzie?
Slaw
Od 30 lat marynarka jest tak zarządzana aby kiedyś w końcu była na pontonach, same plusy łatwo można statki ukryć na lądzie
QQłka
Wyjaśniam ... treść artykułu z pozoru mówiąca o innych inwestycjach mówi nam że w oparciu o zakupione łodzie zostanie zrealizowany program Murena ...a teraz powiem szeptem bo tajemnicach mów się szeptem zlecenia na realizację programu dostały stocznie na Mazurach i Wrocławiu -Koźle które realizowały programy dla stoczni Damena
Krzys
Czy będą miały zdolności ZOP?
Stocznia w Radomiu
Ten "Miecznik" ma szanse realizacji...
Wera
Potęga. Strach sie bać. Teraz czekamy na zamówienie kajakow. Naprawdę trzeba pisać o takich zamówieniach??????. W przypadku naszej MW to wyglada jak kabaret.
Ponton+
Wreszcie jakiś program na miarę możliwości naszych urzędników :)