Łukaszenka straszy rodaków rosyjskim wojskiem

30 lipca 2021, 12:30
000562_7b101b6a34cdfc7bc18fc6b31ac8eaa5
Fot. president.gov.by
Reklama

Wolność słowa na Białorusi przerodziła się w ekstremizm – ocenił w piątek Alaksandr Łukaszenka. Powiedział, że wzrost liczby organizacji pozarządowych to „wskaźnik kolorowych rewolucji”, i że w razie potrzeby rozmieści na Białorusi rosyjskie wojska.

Występując na spotkaniu z przedstawicielami władz lokalnych, Łukaszenka zapewnił, że białoruski rząd nie jest przeciwny krytyce i odmienności opinii.

„Kończymy systemowe działania w ramach uporządkowania pola informacyjnego. Ważne jest to, że nie walczymy z odmiennością opinii, ależ skąd. Jeśli zniszczy się inne punkty widzenia – kraj przepadnie. Po prostu wolność słowa, której bronimy, dzisiaj przerodziła się w działalność ekstremistyczną” – oświadczył Łukaszenka. Jego zdaniem władze „adekwatnie reagują na krytykę”, lecz nie pozwolą na „wzywanie do buntów i krwawych rozpraw”.

Odpowiedzialnością za destabilizowanie kraju Łukaszenka obarczył także organizacje pozarządowe, którym już wcześniej zarzucał „pranie mózgów”. W piątek oświadczył, że „pod przykrywką działalności charytatywnej NGO wykonywały cudze zamówienia polityczne”.

„Za każdą strukturą stoją dziesiątki i setki aktywistów, tysiące ludzi, którzy znajdują się pod ich wpływem. De facto powstał prawny instrument działalności destrukcyjnej zagranicznych koordynatorów, którzy dobierali i szkolili kadry” – powiedział Łukaszenka. Te kadry, jego zdaniem, były przeszkolone w zakresie psychologicznych metod „jednoczenia ludzi na akcjach protestu”. „Pieniądze płynęły właśnie przez te fundacje i struktury niekomercyjne” – dodał.

Łukaszenka mówił o „zaplanowanych atakach Zachodu” na Białoruś, o tym, że „sankcje mają na celu pozbawienie Białorusinów pensji i emerytur”.

Po raz kolejny skrytykował gromadzenie „ofensywnej infrastruktury NATO u białoruskich granic”. Wspomniał także o Polsce, mówiąc, że powstaje tam 18. dywizja, która będzie miała na uzbrojeniu amerykańskie czołgi Abrams.

„Jak widać, nic się nie zmieniło. Początek Wielkiej Wojny Ojczyźnianej (1941 r.) nic ich nie nauczył. Zapomnieli, co to jest twierdza brzeska” – wskazał, nie rozwijając tej myśli.

Reklama
Reklama

Zapewniał, że „na szczeblu prezydentów” Rosji i Białorusi nie toczyły się rozmowy o umieszczeniu na Białorusi rosyjskich baz, bo „przy współczesnych rodzajach uzbrojenia nie jest to potrzebne”.

„Jeśli będzie tego wymagać sytuacja bezpieczeństwa państwa związkowego (Rosji i Białorusi – PAP), na Białorusi zostaną niezwłocznie rozmieszczone rosyjskie wojska” – wskazał.

W czasie obszernego wystąpienia Łukaszenka wymienił „sześć kierunków taktycznych” zachodniego ataku, mającego rzekomo na celu destabilizację Białorusi. Są to według niego: groźby militarne, próby międzynarodowej dyskryminacji, zniszczenia gospodarki poprzez sankcje i zdestabilizowania kraju od wewnątrz, ataki informacyjne i oddziaływanie tzw. soft power.

PAP - mini

Defence24
Defence24
Reklama
KomentarzeLiczba komentarzy: 110
Reklama
złośliwy
sobota, 31 lipca 2021, 19:53

No,rzekomo :).PAP jest niezawodny.

Valdore
niedziela, 1 sierpnia 2021, 16:03

I juz skamlesz jak zwykle:)

jakie to zabawne
poniedziałek, 2 sierpnia 2021, 21:23

A mnie się wydaje, że to ty skamlesz.

Ech ta dzika Montana
środa, 4 sierpnia 2021, 19:56

Davien (vel Valdore) już tak ma.

Polak jest przekonany, że Słowianami są Żydzi
sobota, 31 lipca 2021, 12:45

Taka Białoruś jest dużo bardziej wolnym krajem niż obecnie Polska okupowana przez USrael i Izrael. Okupanci piszą nam ustawy a jeden z drugim dureń dupę im nadstawia z wdzięczności i mądrego udając chce innych pouczać - np Białoruś czy Rosję.

Kodziarz
sobota, 31 lipca 2021, 14:57

Pigułki bierz regularnie

a
sobota, 31 lipca 2021, 17:46

ty też nic nie wiesz o Białorusi i Białorusinach

Inżynier
niedziela, 1 sierpnia 2021, 08:27

Ani Białorusini o Polsce i Polakach,he he

Dario
sobota, 31 lipca 2021, 09:56

I tu kłania się historia. Co innego zachód, co innego wschód Europy. Od czasów średniowiecza niewiele się zmieniło, inna tradycja, inna kultura. Polska wybrała od początku zachód, znajdując się pod wpływem tradycji zachodniej, łacińskiej. Z kolei inna już bajka na ziemiach na wschód od Bugu, tam od co najmniej XV w. Moskwa po dziś dzień realizuje hasło zbierania ziem ruskich, podkreślam ruskich, bo dawniej te wszystkie ziemie od Zalesia po Ruś Czerwoną, Białą to była jedna wielka Ruś w centrum w Kijowie.

Davien
niedziela, 1 sierpnia 2021, 16:06

Rus Kijowska z księstwem Moskiewskim nie ma nic wspólnego, jak Rus istniała to Moskali jeszcze nawet nie było.

środa, 4 sierpnia 2021, 12:02

Założyciel Moskwy Jurij Dołgoruki był księciem kijowskim przez jakiś czas. Davinokio nie puszczaj tu dezinformacji.

Davien
piątek, 6 sierpnia 2021, 12:31

Jurij Dołgoruki napadł i zajał Kijów wiec daruj sobie . A był kniaziem rostowsko-suzailskim i po podboju Kijowa wielkim ksieciem kijowskim a nigdy nie był ksieciem moskiewskim, ciekawe co?:)

Trol
niedziela, 1 sierpnia 2021, 08:01

Ale Rosja z Rusią nie ma nic wspólnego. Coś takiego jak Rosja powstało późno i ich domem było księstwo moskiewskie. A ziemie Rusi krwawo podbili bo niekoniecznie oni chcieli coś mieć wspólnego Moskalami z Moskwy.

środa, 4 sierpnia 2021, 12:04

Rosja to grecka nazwa Rusi. Nikt dobrowolnie nie odda władzy. Zjednoczenie Polski po rozbiciu dzielnicowym też nie było bezkrwawe.

Davien
piątek, 6 sierpnia 2021, 12:37

Do 1567r nie istniało cos takiego jak Rosja ale księstwo moskiewskei nie mające nic wspólnego z Rusia Kijowską wiec sowiecka historie sobie daruj.

Ciekawy
sobota, 31 lipca 2021, 17:24

Jaka Ruś, skoro sam Nestor twierdzi, że Ruś to coś co leży na wschód od rzeki Zbrucz?

Eee tam
sobota, 31 lipca 2021, 12:13

Serio? Ktoś jeszcze łyka te starosuskie brednie w XXI wieku neta ?

Profesor
niedziela, 1 sierpnia 2021, 08:28

Bo to są brednie, dobrze mówisz.

Tylko pytam
sobota, 31 lipca 2021, 14:58

A wiesz o czym on pisze , czy dla zasady plujesz

złośliwy
sobota, 31 lipca 2021, 19:54

Dla zasady.

SZELESZCZĄCY w TRZCINOWISKU
piątek, 30 lipca 2021, 22:27

kiedy umysł śpi budzą się demony

Taka prawda
piątek, 30 lipca 2021, 22:11

Trzeba spojrzeć prawdzie w oczy. Białoruś jest skazana na Rosję. Jej cały przemysł ukierunkowany jest na wschodniego brata. Nikt jej nie przyjmie do UE czy NATO tak samo jak Ukrainy. Zachód już dawno uznał Białoruś i Ukrainę za rosyjską strefę wpływów, tylko nigdy oficjalnie tego nie przyzna. Tylko my wspieramy tą wschodnią utopię. Po co ? - nie mamy z tego żadnych korzyści. A Rosja i tak przekupi kogo trzeba we Francji lub Niemczech by miała spokój w swoich działaniach.

gnago
sobota, 31 lipca 2021, 17:34

Tu masz cały zakres wysiłków i Wschodu i Zachodu. W UE musimy kierować się idiotycznymi zasadami płacić kwoty węglowe i inne dyrdymały typu 8 zł za litr paliwa . Zamiast kierowac się historią i interesem . Mało kto wieże oprócz zagłebia staropolskiego istniało drugie na "Litwie" , a dokładniej to wyszukajcie. W sprzyjającej wersji historii wszechświata równoległego to I RP miało szansę stać się centrum przemysłowym Europy

Whiro
niedziela, 1 sierpnia 2021, 08:04

I co tymi kwotami węglowymi? Może ten cytat uświadomi ci jak kwoty węglowe i ich brak w Rosji wpływa na PKB. "Poziom PKB Rosji w 2020 roku był jedynie nieco ponad 10 proc. wyższy niż w roku 1990, podczas gdy w ostatnich 30 latach PKB krajów UE wzrósł dwukrotnie, Stanów Zjednoczonych 2,5-krotnie a Chin 3,5-krotnie. "

ACAN
sobota, 31 lipca 2021, 11:47

Wspierany ich bo to nasz żywotny interes. Mogą nadejść takie czasy w których Rosja znowu wpadnie w tzw smutę tak jak w latach 90 i wiele razy wcześniej. Wtedy musimy być przygotowani i silni. Rosja też osłabiała II RP metodą małych kroków. Myśle że Polska jest w najlepszej koniunkturze geopolitycznej od setek lat i chyba czas po mału myśleć o dobudowie swoich wpływów na wschodzie oczywiście cię kosztem Rosji a tak naprawdę odzyskując dawno utracone możliwości. Ale co ja tam wiem przecież cywil jestem

12
sobota, 31 lipca 2021, 20:13

Cywil czy wojskowy, to nie jest najważniejsze. Liczy się wiedza i dobre analizy. Twoja zakłada bardzo optymistyczny scenariusz, który będzie realny tylko i wyłącznie jak ta smuta tam rzeczywiście nadejdzie. Fakt, trzeba być na taką okoliczność przygotowanym (smuta), ale jednocześnie nie eskalować. Narody żyjące na wschód od Bugu same muszą dojrzeć do nowoczesnego projektu Rzeczpospolitej Obojga (Czworga) Narodów. Ten proces już się zaczął i może po trzech pokoleniach zakończy się sukcesem. To będzie długi bieg.

Nie inż.
sobota, 31 lipca 2021, 17:05

No właśnie masz rację. Co ty tam wiesz? Nic

Taka prawda
sobota, 31 lipca 2021, 16:09

Polska jest w Europie nic nie znaczącym średnim krajem, gospodarczo i militarnie zależnym od swoich sąsiadów. Przestańmy marzyć o ekspansji na wschód , bo to tereny przez które Polska miała olbrzymie problemy. Po 300 latach udało nam się wyrwać z pazurów rosyjskiego niedźwiedzia , okupione to było milionami polskich istnień. Skupmy się na ekonomicznym i militarnym rozwoju naszego kraju w ramach UE i NATO. Nie pchajmy się tam gdzie sięgają pazury potęgi militarnej ,która może zmienić nasz kraj w radioaktywną pustynie. Stańmy się pragmatycznym krajem, który wszelakie zagrożenie militarne będzie wstanie odsunąć od naszej granicy, poprzez dobre relacje ze wszystkimi naszymi sąsiadami.

Davien
piątek, 6 sierpnia 2021, 12:39

Ale wiesz kłamco ze wojna jadrowa z NATO oznacza że Rosja zostanie wym,azana z mapy Ziemi?

Eee tam
sobota, 31 lipca 2021, 19:16

To czemu tych rad nie stosuje Rosja kraj z PKB wielkości średniej Hiszpanii ?

Taka prawda
niedziela, 1 sierpnia 2021, 01:09

Właśnie dlatego że mitarnie Rosji nikt nie zagrozi. I ona o tym doskonale zdaje sobie sprawe. Mimo wszystko powinniśmy jak Francja i Niemcy dążyć do dobrych relacji z tym krajem.

gnago
sobota, 31 lipca 2021, 17:36

Wszystko prawda ale uwzględniajac nasze interesy narodowe i gospodarcze. Działania w ramach UE "zniszczyło " nasz przemysł . Patrz zbrojeniówka i poczynania zwolenników twojej tezy

Taka prawda
niedziela, 1 sierpnia 2021, 01:11

Nie zgadzam się z tą tezą. To my sami pozwoliliśmy na zniszczenie naszego przemysłu.

Eee tam
piątek, 30 lipca 2021, 23:52

Skazany to jesteś ty na pisanie tych dziwactw. Białoruski przemysł IT 90% obrotów z Zachodem , drzewny 70% , spożywczy export do Rosji cały czas SPADA bo Rosja wprowadza nielegalne cła na biaĺoruski import

gosc
sobota, 31 lipca 2021, 17:56

cla sa na przemyt zakazanych z zachou w tym z polski.

sobota, 31 lipca 2021, 10:51

Eee tam skąd takie bzdury wypisujesz obudź się w końcu bo w utopia długo nie pociagniesz

gnago
sobota, 31 lipca 2021, 17:37

go..no wiem i to samo piszę

Eee tam
sobota, 31 lipca 2021, 12:07

No całe białoruskie IT ma gdzieś Backe i Rosję a Kronospany swoje płyty drzewne z Białorusi wożą na Zachód wagonami i Rosja im tam do niczego nie potrzebna

aa tam
poniedziałek, 2 sierpnia 2021, 21:26

A popatrz miszczu-fachowcy z branży (i to ci z Zachodu) twierdzą, że na gwałtowny wzrost ceny drewna wpłynęła decyzja Rosji a o zakazie eksportu "kłód".

Monkey
piątek, 30 lipca 2021, 18:42

Łukaszenka nikogo nie straszy. On przygotowuje grunt pod przyszłe wydarzenia. Nasza granica z Rosją się niestety poszerzy. Co do twierdzy brzeskiej, zupełnie nie mam pojęcia, o czym bredzi. On chyba też nie.

Palmel
piątek, 30 lipca 2021, 21:40

broniła się miesiąc przed Niemcami a we wrześniu1939 roku nkwd znalazło tam archiwum naszego MSZ-tu

Davien
piątek, 6 sierpnia 2021, 12:44

Broniła się 8 dni a nie miesiąc jak ci sie wydaje.

Monkey
sobota, 31 lipca 2021, 12:19

@Palmel: Miesiąc? A nie kilka dni?

zeneq
piątek, 30 lipca 2021, 19:53

To proste. Polska jak wiadomo czci faszystów (bo AK Mińsk uznaje za faszystowską formację), za co członkowie mniejszości polskiej już siedzą w białoruskich więzieniach. A że to faszyści (nieważne że nie Polscy) zaatakowali Twierdze Brzeską a jej obrońcy urośli do mitu na miarę naszego Westerplatte, to analogia nasuwa się sama. Polacy to spadkobiercy faszystów (w tym niemieckich). I każdy ruski człowiek (w rozumieniu Kremla i historiografii sowieckiej czyli także białoruski, a do niedawna też ukraiński) , komsomoloec czy nie i jego potomek lub nie, będzie bronił Białorusi przed polskimi faszystami obecnie siedzącymi w Abramsach. Tak w skrócie można streścić ten propagandowy przekaz. Niczym się od zwykłych przekazów z mediów rosyjskich nie różni. Cel zawsze ten sam wpisanie Polski do grona aliantów Hitlera skoro nie uznajemy mitu Wielkiej Wojny Ojczyźnianej. A że Moskwa jest wspierana przez zainteresowane kraje zachodnie (i bliskowschodnie) w tej kwestii to w dzisiejszym świecie określenia "polskie obozy" czy "polscy naziści" są już standardem.

Kot
piątek, 30 lipca 2021, 21:46

Niech lepiej ten kołchoźnik położy kwiaty w Kuropatach.

Eee tam
piątek, 30 lipca 2021, 18:55

Na parę lat max jak tylko Rosja osłabnie Białorusini pogonią ich jak my w 1991 i upewnią się że już nigdy nie wrócą

easyrider
piątek, 30 lipca 2021, 18:27

Z treści nie wynika by Łukaszenka straszył wojskami rosyjskimi. Na pewno sam dostrzegł nasze nowe Abramsy. To będzie solą w oku Moskwy, Brukseli i naszych rodzimych europostępowców. Łukaszenka ma rację w jednym. Nadmiar tzw. wolności powoduje, że ludziom odwala. Zero dyscypliny i poszanowania prawa. Żadne NGO, w żadnym szanującym się kraju nie powinny mieć prawa by być zasilane z zagranicznych źródeł. To bezpośrednie zaproszenie do mieszania się obcych w suwerenność własnego narodu. A ktoś, kto sądzi, że obcy chcą dobrze dla jego kraju, jest co najmniej naiwny.

Kot
piątek, 30 lipca 2021, 19:18

Tzn sprecyzuj czy uważasz że Rosja chce źle dla Białorusi czy zachód.

Darek
wtorek, 3 sierpnia 2021, 20:55

Jedni i drudzy, zachód w wersji soft a Rosja w hard :)

easyrider
piątek, 30 lipca 2021, 21:05

I Zachód i Rosja chciałyby zwasalizować Białoruś. Każde na swój sposób. Jedni i drudzy nastawieni na pasożytowanie na słabszych. Pod pewnymi względami Zachód bardziej nawiązuje do marksistowskich korzeni niż Rosja. Wszystko poparte bełkotem o demokracji i prawach człowieka. Prawa jak najbardziej ale tylko dla tych, którzy podzielają tę obowiązującą neomarksistowską ideologię masochizmu białego człowieka. A Rosja to inny rodzaj zamordyzmu. Ukierunkowany na przeciwników politycznych rządów silnej ręki i władzy oligarchów. Zwykły człowiek tylko pozornie liczy się w obu systemach. To wszystko nie oznacza oczywiście, że na Białorusi dzieje się dobrze. Dobrego rozwiązania nie ma. Winna jest ludzka natura. Chciwość rządzi światem i ma doskonałe instrumenty walki informacyjnej by ukrywać swoje prawdziwe oblicze.

Kot
piątek, 30 lipca 2021, 21:50

Chce tylko zwrócić twoją uwagę na jedną rzecz. UE nie wchłania narodów, nie atakuje sąsiadów żeby im zabrać ziemie i nie wymazuje krajów z mapy. Tu jest główną różnica pomiędzy faszyzmem rosyjskim i unijnym.

gnago
sobota, 31 lipca 2021, 17:50

A kto dziś zabiera ziemie

Davien
niedziela, 1 sierpnia 2021, 16:09

Rosja.

easyrider
sobota, 31 lipca 2021, 10:35

Faszyzm stało się słowem kluczem w wojnie informacyjnej. Chcą kogoś zdyskredytować, mówią, że ma faszystowskie poglądy. Współczesne elity polityczne, które kierują Unią nie mają korzeni faszystowskich ani narodowosocjalistycznych lecz marksistowskie. Oczywiście w wersji light, którą nazywa się neomarksizmem lub marksizmem kulturowym. co do wymazywania krajów to czyż tworzenie superpaństwa pod berłem Berlina nie jest wchłanianiem państw? W Sojuzie był podobny mechanizm. Był to związek jaki? Socjalistycznych republik. Unijne prawo, które obowiązuje wprost, bez implementacji, bez ratyfikacji czym jest? Pozostawieniem iluzorycznej, fasadowej suwerenności. Powinniśmy pozostać wyłącznie w NATO. A z UE co najwyżej relacja podobna do tej jaką ma Norwegia czy Islandia.

Kot
sobota, 31 lipca 2021, 12:34

Dramatyzujesz z tym wchłanianiem narodów pod berłem Niemiec. Ale masz racje pisząc że Europa jest bardziej marsistowska. Za to Rosja to książkowy przykład kraju waszystowskiego. Jeden wódz, jedna ideologia z którą jak się ktoś nie zgadza to gułag lub nowiczok, dążenie do zrobienia z kogo można Rosjan i zajęcia ich ziem. W UE mamy swój język, historię, zwyczaje. W Rosji i ich byłych republikach a nawet bloku wschodnim był wyraźny nacisk na naukę języka rosyjskiego. Zakłamuje się historię jak choćby u nas mówiono cały czas że żołnierze AK to bandyci i kolaboranci z Niemcami a waleczną armia Czerwona to bracia i wyzwoliciele (oczywiście Katyń to robota Niemców). Dziś dumą rosyjska wprowadza przepisy które za przestępstwo uważają wspiminanie o wspólnej miłości Hitlera i Stalina. Rosja to ideologiczną sieczkarnia.

easyrider
sobota, 31 lipca 2021, 14:34

Jaki książkowy przykład faszyzmu? Mam nadzieję, że odróżniasz włoski faszyzm od niemieckiego narodowego socjalizmu? Jeden wódz i jedna ideologia nie jest wyłączną domeną faszyzmu. Gdyby stosować takie kryterium, to trzeba by Stalina również określić jako faszystę.

Trol
niedziela, 1 sierpnia 2021, 08:30

Rosja idealnie pasuje do def faszyzmu. A stalinizm i hitleryzm to były podobne ustroje. Rosja obecnie do nich pasuje. Opozycja jest prześladowana, dziennikarze znikają, ludzie mają ograniczane prawo do demonstrowania a jak już to trafiają później setkami do aresztów.

Chyżwar dawnej Marek
sobota, 31 lipca 2021, 17:46

Akurat między reżimami Stalina i Hitlera nie widzę większej różnicy. Może poza tym, że III Rzesza była bardziej poukładana od Sojuza. Ale nie ma w tym nic dziwnego, zważywszy, że Niemcy były bardziej rozwiniętym państwem.

gregoz68
sobota, 31 lipca 2021, 17:24

Fasci mają wiele za uszami (Abisynia) niemniej nasi do Sikorskiego wracali:)

Eee tam
sobota, 31 lipca 2021, 00:00

Całe Bałkany i Ukraina plus Gruzja Armenia Moldawia pchają się do tej faszystwskiej UE a to pech Białorusini też by chcieli ale dobry Backa im nie pozwoli i grozi ruskimi bagnetami jak własnych mu nie starczy

gnago
sobota, 31 lipca 2021, 17:52

? A w jakiej firmie pracujesz europejskiej to wiadomo , czy tubylczej jak powyżej 1000 ludzi? Mało prawdopodobne

ech te trolle
środa, 4 sierpnia 2021, 19:59

Jakiej "europejskiej"? Centrala w Langley nie leży w UE.

Bob
sobota, 31 lipca 2021, 00:00

Jedyna różnica

Kot
sobota, 31 lipca 2021, 11:25

Jedyna i kolosalna.

a19
piątek, 30 lipca 2021, 18:23

Białoruska czapa (foto) mogłaby się ograniczyć tylko do tej czerwonej części z małym denkiem, na wzór francuski.

easyrider
piątek, 30 lipca 2021, 21:07

Nie mogłaby, bo ta większa część spełnia rolę spadochronu. Im wyższa ranga tym większa średnica czapki.

Chyżwar dawnej Marek
sobota, 31 lipca 2021, 17:40

Właśnie z powodu tych czap Rosjanie chcą nowych myśliwców pokładowych.

typowy
piątek, 30 lipca 2021, 16:50

Typowy postkomunistyczny prezydent gotowy oddać kraj Rosji niż stracić stołek :)

zeneq
piątek, 30 lipca 2021, 20:00

Gdyby to była kwestia stołka to już dawno Białoruś byłaby krajem demokratycznym. On wie że po zmianie władzy trzeba będzie odpowiedzieć za zbrodnie na własnym narodzie. I może jakiś nierozważny sędzia skazałby go prawomocnym wyrokiem. A tak kocha ten naród że prędzej wsadzi cały do obozów i więzień, albo wyśle na Syberię byle dalej od zgniłego Zachodu niż pozwoli na taki nierozważny czyn.

Trol
sobota, 31 lipca 2021, 07:43

Przecież zawsze może sobie przyznać dozgonny immunitet jak Putin. Ciekawe po co mu to jak według wielu Putin jest czysty jak łza...

zeneq
sobota, 31 lipca 2021, 11:39

Tyle że nie ma pewności czy jakiś nierozważny sędzia albo TK uznałby ważność tego immunitetu. I mógłby ukochanemu przywódcy zrobić przykrość. A ukochany przywódca nie może pozwolić na takie nierozważne poczynania przyszłych (w teorii niezależnych) sędziów :-(

sobota, 31 lipca 2021, 17:37

Zawsze mógł

Eee tam
sobota, 31 lipca 2021, 00:02

Ta ruska pacynka w każdej chwili może zamieszkać obok Janukowycza pod Moskwą tylko na razie Putin nie wydał rozkazu o jego ewakuacji

Zbyszek
piątek, 30 lipca 2021, 16:22

Trochę mi szkoda Białorusinów, że znaleźli się pod rosyjskim butem, ale częściowo są sami sobie winni - dwadzieścia kilka lat temu wybrali go sobie w demokratycznych wyborach.

dr
piątek, 30 lipca 2021, 19:55

wybrali go sobie w demokratycznych wyborach...Żartowniś Zbysio.

Eee tam
sobota, 31 lipca 2021, 00:04

No niestety te pierwsze wygrał demokratycznie no ale co z tego Hitler też tak zaczynał

dr
sobota, 31 lipca 2021, 11:41

Kolejny żartowniś. Demokracji na Białorusi nigdy nie było nawet na chwilę. Każde wybory w tym te pierwsze były zwykłą ustawką.

Eee tam
piątek, 30 lipca 2021, 19:01

Ci co go wtedy wybrali w większości już dawno wąchają kwiatki od spodu za to teraz młodzi nie mogą się pozbyć tego kleszcza

Rain Harper
piątek, 30 lipca 2021, 15:37

W sumie, czerwoni świetnie wyszli na wprowadzeniu ... I zakończeniu stanu wojennego w Polsce. Może ktoś ogarnięty obieca Łukaszence, że włos mu z głowy nie spadnie, jak odda władzę? Potem esbecja i zachodnie koncerny rozkradną państwo i za piętnaście, dwadzieścia lat będzie mogła się zacząć odbudowa.

SAS
piątek, 30 lipca 2021, 19:00

Białoruś to rosyjska strefa wpływów, a Rosja nie pozwoli, żeby Zachód zbliżył się do Rosji. Oni pracowali kilkaset lat, żeby poszerzyć się w kierunku zachodnim kosztem Rzeczypospolitej i to im się udało.

Eee tam
piątek, 30 lipca 2021, 20:42

USA przynoszą demokrację UE prawa człowieka, Chiny inwestycie a co przynosi Rosja ?

ACAN
piątek, 30 lipca 2021, 22:55

Biedę śmierć ludobójstwo degenerację narodów mam wymieniać dalej

Przypadkowy przechodzień
piątek, 30 lipca 2021, 22:45

Przecież wyraźnie napisali, że sołdatów.

Ału
piątek, 30 lipca 2021, 15:24

Łukaszenko to śmieszny typ pamiętam jak mówił że Covid to nic groźnego a za pół roku kupił milion szczepionek od Cara ;)

Polak
piątek, 30 lipca 2021, 15:18

Mam dużo znajomych na Białorusi i dużo tam podróżuje w sumie oni bardziej chcą się połączyć z Rosją niż z EU wystarczy tylko pogadać z nimi

ACAN
piątek, 30 lipca 2021, 22:56

A rozmawiałeś z tymi którzy odwiedzają Polskę . Bo oni mają już inne zdanie.

Polak
sobota, 31 lipca 2021, 10:54

Polskie mało Białorusinów odwiedza porównaniu z tymi co tam żyją tak samo Polacy mieszkający za granicą mają inny pogląd na to co w Polsce niż ci co mieszkają

Kot
sobota, 31 lipca 2021, 12:40

Co rozumiesz chcą się połączyć z Rosją? Bo z UE to połączenie na poziomie znanym nam. Połączenie z Rosją to wchłonięcie przez Rosję, zniknięcie z mapy , wymazanie j białoruskiego i narodu białoruskiego. Tego pragną Białorusini? Jeśli tak to nie zasłużyli na nic więcej widać, na bycie osobnym narodem. Jak już pisałem Rosja id wieków robiła z nich niewolników i zruszczala więc za tym tęsknią.

środa, 4 sierpnia 2021, 08:09

Co tam jest do zruszczania? Białorusini i tak w większości mówią po rosyjsku. I sami uważają się za ruskich. Historycznie wywodzą się z jednego pnia. Mają podobną kulturę, religię, język. Tam nie ma antagonizmu jaki jest między nami a Rosjanami. Faktycznie są częścią Rusi podporządkowaną przez kilka stuleci Litwie (Rzeczpospolitej). My mamy odrębne tradycje , kulturę religię i historię. Dla Białorusinów to my jesteśmy odwiecznym zagrożeniem. O jakim robieniu z nich niewolników opowiadasz ? W ZSRR żyło się im lepiej niż większości mieszkańców Rosji. Oczywiście żadnej integracji z Rosją i tak nie będzie. Przez 30 lat wykształciła się nowa elita, która ma swoje interesy i im żadne połączenie z Rosją nie jest potrzebne. W Europie takich państw, które miały się połączyć ale się raczej rozdzieliły jest jeszcze parę. Kosowo i Albania, Mołdawia i Rumunia, Czarnogóra i Serbia, czy nieco dawniej Austria i Niemcy. I wszędzie interesy miejscowych elit przeważyły nad czynnikami etnicznymi i dzisiaj już nikt o zjednoczenia Austrii z Niemcami nie myśli, mimo iż jeszcze sto lat temu w 1918 roku parlament Austrii jednogłośnie przegłosował taką uchwałę, co prawda Entanta wybiła mu to z głowy.

Davien
piątek, 6 sierpnia 2021, 12:50

Białorus ichtamnietku to własnei dawne Wielkie Ksiestwo Litewskie

piątek, 30 lipca 2021, 19:55

Tez bylem nie raz na Białorusi i rozmawiałem z ludźmi. Ci którzy chcą Rosji mieszkają na wschodzie kraju. A Ci z zachodu wręcz chcieli by nie tyle co UE ale powrotu w granice Polski. Dużo osób pracuje podróżuję do Polski i wie czym pachnie dobrobyt.

a
piątek, 30 lipca 2021, 21:16

juz na pweno chcą wrócić pod polskich "panów" , a marsze w Hajnówce to będa nam pamiętać długie lata

Wnuk Błochina
sobota, 31 lipca 2021, 07:50

Dziwne. Wielu kochających tutaj Rosję zapomniało im rozbiory, Katyń, blok wschodni , mordy na Polakach w latach 1937-38. A wy robicie tragedię z tego co zrobił Bury? A dlaczego Łukaszenka milczy na temat Kuropat? Białoruś wzorem Rosji ukrywa każde swe przewinienie, ale za to rozdmuchuje każde najmniejsze przewinienie Polski.

klaun-szyderca
sobota, 31 lipca 2021, 13:20

Warto dodać, że wśród wszystkich armii bioracych udział w 2 w.ś. były osoby które popełniały zbrodnie wojenne. Nie była to w żadnym razie wyłączna domena polskich 'wyklętych'. Więc dlaczego niektórzy od akurat tych oczekuja że oni 'mają byc' kryształowi, co do jednego- jeśli nikt inny nie był ?

a
sobota, 31 lipca 2021, 18:06

Ja nie piszę, ze była to domena tzw wyklętych tylko o tym jednym przypadku który bardzo boli Białorusinów, więc jeżeli chcemy żyć z nimi w zgodzie nie róbmy im na złość, tym bardziej, że oni uważają, że była to czystka etniczna - z taka opinia spotkałem się u Białorusinów żyjących w Polsce a konkretnie w Białowieży.

Wnuk Błochina
niedziela, 1 sierpnia 2021, 08:44

No właśnie. Oni uważają to za czystkę etniczną choć każdy głupi wie że nią nie była. Ludzie Burego stracili nerwy bo Białorusini ich atakowali wraz z ruską partyzantką. Ale jak napisałem ten fakt się rozdmuchuje ale o Kuropatach i wymordowaniu tam kilku tysięcy Polaków to Białoruś milczy jak grób. To tak samo jak kłamliwie rosyjskie trole piszą niby o wspólnej napaści polski i Niemiec na Czechów, ale milczą i udają głupich jeśli chodzi o pakt Ribbentrop Mołotow. Wymyślili wojnę ojczyźnianą żeby to ukryć i wprowadzają dekrety mające kneblować ludzi którzy o tym mówią. Żaden sowiecki oprawca nie trafił na szafot a Błochin został bohaterem ZSRR.

Chyżwar dawniej Marek
piątek, 30 lipca 2021, 17:46

Nie wątpię, że dużo podróżujesz po Białorusi. Jak spotkasz "batkę" wspomnij mu przy okazji, żeby nie straszył nas sowiecką katownią jaka była w Twierdzy Brzeskiej, bo do zrobienia czegoś podobnego ma zbyt chude uszy. Poza tym taki z ciebie Polak, jak ze mnie jest Chińczyk.

Tomasz34
piątek, 30 lipca 2021, 17:11

NIe. Oni chcą być państwem neutralnym jak do tej pory, trochę robić interesy z UE i resztą krajów Europy, a trochę z Rosją.A wystarczyło, żeby Łukaszenka fałszując wybory, zamiast rzekomych 80% poparcia, "przyznał" sobie np 53%. Wygrałby, ale ludzi by to tak nie zdenerwowało.

a
piątek, 30 lipca 2021, 21:17

a co nie wygrał, tylko nasza prasa twierdzi inaczej bez żadnych dowodów

Davien
niedziela, 1 sierpnia 2021, 16:14

Cały swiat poza Rosja twierdzi ze lukaszenka sfałszował wybory ale i tak do cibei to nie dotrze.

Kot
sobota, 31 lipca 2021, 11:30

Połowa Polski nie głosowała na PiS ale nie było takiej jazdy jak jak na Białorusi gdzie podobno każdy głosował na Łukaszenkę. Cud... I proszę mi tu nie litować że to jedynie wina zachodu który ich podburza. Równie dobrze mogę napisać że każde demonstracje w Europie wspiera Rosja, której udowodniono nie raz że nawet wtrąca się w wybory o trolowanie i fake news i hakerstwie już nie pisze.

Kiks
piątek, 30 lipca 2021, 23:49

Ochłoń.

Kot
piątek, 30 lipca 2021, 16:32

Pewno chcą. Przecież wieki rosyjskiego zruszczania, eliminowania inteligencji, i ostatnie rządy tego typka Łukaszenki który nawet nie naciskał na naukę j białoruskiego, przyniosło efekt. Jeszcze im oficjalnie powiedział że jak będą fikac to i tak wprowadzi rosyjskie wojska. To taka miłość do Rosji z głębi serca,,

też Polak
piątek, 30 lipca 2021, 15:59

Polacy także chcieliby połączenia z Rosją, tylko reżim zainstalowany w Warszawie przez USA na to nie pozwala. Media opanowane przez wiadomą nację sieja propagandę, ale my Polacy wiemy swoje i chcemy do braci Rosjan.

la
niedziela, 1 sierpnia 2021, 08:49

właśnie wygrałeś konkurs na absurd miesiąca. Trolnia moskiewska zawsze pisze bzdury ale żeby aż tak odlecieć to trzeba nieźle przedawkować krokodyla

anty500
piątek, 30 lipca 2021, 20:36

Tak pragniemy tego zacofania i wodki

y
piątek, 30 lipca 2021, 19:59

Cytując klasyka "Idziemy na wschód. Tam musi być jakaś cywilizacja" :-)

Tomasz34
piątek, 30 lipca 2021, 18:17

W jakiejś alternatywnej rzeczywistości mogłoby tak być. Generalnie Polskę i mieszkańców Polski ciągnie do cywilizacji, a więc na zachód.

nii
piątek, 30 lipca 2021, 15:37

no już pachnie ruskim, zwłaszcza jak podpisuje się "Polak" to od razu widać (nierzadko też z małej litery)

reksiu
piątek, 30 lipca 2021, 14:41

Łukaszenka niczym Jaruzelski. Ludzie do dzisiaj myślą że stan wojenny był po to żeby im pomóc. Na Białorusi też propaganda na długo wmówi im, że Łukaszenko nie miał innego wyjścia

Tweets Defence24