Reklama

Siły zbrojne

Szkoła Orląt wynajmie śmigłowce do szkolenia

Śmigłowce Guimbal G-2 Cabri należące do AOSL WSOSP. Fot. JBI
Śmigłowce Guimbal G-2 Cabri należące do AOSL WSOSP. Fot. JBI

Wyższa Szkoła Oficerska Sił Powietrznych opublikowała ogłoszenie o zamówieniu dotyczące wynajmu śmigłowców tłokowych do realizacji szkolenia i treningów prowadzonych przez ACSL WSOSP.

Przedmiotem zamówienia jest wynajęcie śmigłowców tłokowych, min. dwumiejscowych do realizacji szkolenia i treningów prowadzonych przez ACSL WSOSP (bez załogi), z podziałem na zadania:

- Zadanie I – Wynajem 1 śmigłowca tłokowego;

- Zadanie II – Wynajem 1 śmigłowca tłokowego.

Zarówno część I, jak i II zamówienia zakładają jego realizację między lipcem a październikiem br. (rozpoczęcie 15.7.2018 roku, zakończenie 15.10.2018 roku). Loty będą wykonywane z Dęblina (EPDE), Sochaczewa (EPSO), Nowego Miasta (EPNM) z możliwością lądowania na innych lotniskach i lądowiskach na terenie kraju.

WSOSP zaznacza, że minimalne wymagania, które musi spełniać oferowany śmigłowiec to: podwozie płozowe, umożliwiające eksploatację z lotnisk trawiastych i utwardzonych; minimalna masa startowa - 400 kg; minimum dwumiejscowy; podwójny układ sterowania (dla ucznia i instruktora); rodzaj paliwa: AVGAS 100 LL; awionika wyposażona w przyrządy pilotażowo-nawigacyjne analogowe lub cyfrowe (prędkościomierz, wysokościomierz, wariometr, sztuczny horyzont, busole, transponder); radiostacja pokładowa z separacją 8,33 kHz; sprawny nadajnik ratowniczy ELT zamontowany na stałe do konstrukcji płatowca; transponder z modem min. Charlie oraz certyfikowany przez EASA do wykonywania lotów VFR w dzień i w nocy. Przewidywany nalot wynosi 250 motogodzin na każdy śmigłowiec, łącznie 500 motogodzin.

Wyższa Szkoła Oficerska Sił Powietrznych informuje również, że data rozpoczęcia jest terminem przybliżonym i może ulec zmianie w przypadku szybszego lub późniejszego wyboru najkorzystniejszej oferty.

Zamówienie realizowane jest w ramach procedury otwartej. Kryteria udzielenia zamówienia to cena (waga 60), nalot śmigłowca (waga 10) oraz termin naprawy maszyny lub wykonania obsługi technicznej lub dostarczenie śmigłowca zamiennego w miejsce uszkodzonego lub przekazanego do obsługi - od dnia zgłoszenia przez zamawiającego (waga 30). 

Na oferty Wyższa Szkoła Oficerska Sił Powietrznych czeka do 27 czerwca br. do godz. 10:00.

Nowy typ maszyn dla Dęblina

Jak informował Defence24.pl w kwietniu br., Wyższa Szkoła Oficerska Sił Powietrznych rozpisała także przetarg na zakup trzymiejscowych śmigłowców szkolno-treningowych z napędem tłokowym. Termin składania ofert upłynął 7 maja 2018 roku, natomiast dostawa ma zostać zrealizowana do końca listopada bieżącego roku.

Przetarg dotyczący śmigłowców szkolno-treningowych, co ciekawe, zakłada wprowadzenia na wyposażenie Wyższej Szkoły Oficerskiej Sił Powietrznych całkiem nowego typu maszyn. Obecnie do szkolenia wykorzystywane są przede wszystkim lekkie śmigłowce dwumiejscowe Guimbal G-2 Cabri w liczbie 8 egzemplarzy.

Reklama

Rok dronów, po co Apache, Ukraina i Syria - Defence24Week 104

Komentarze (3)

  1. Dudus

    Po co szkolić pilotów śmigłowców jeśli armia nie ma smiglowcow

  2. qwerty1

    a do czego służą Puszczyki?

    1. deretes

      do qwerty1________do niczego - sa zawieszone po ostatnim wypadku - poza tym ten pseudo smiglowiec i latajacy koszmarek ze Swidnika do niczego sie tak naprawde nie nadaje i ma fatalna opinie pod kazdym wzgledem - ksywa SW-4 Elimintator! niestety ale my nic sensownego i udanego nie potrafimy zaprojektowac i wdrozyc do produkcji nie mowiac juz o jakimkolwiek eksporcie!

  3. deretes

    super - a w jednostkach liniowych nie ma juz powoli na czym latac wiec nie wiem po jaka cholere oni w ogole szkola nowych pilotow smiglowcowych w Deblinie ?!

Reklama