To już drugi śmigłowcowiec desantowy (LHD) budowany dla Australii. Uroczyste położenie stępki miało miejsce 18 lutego 2011 r. w stoczni Navantia w Ferrol. Gotowy już kadłub został przeholowany 2 grudnia do portu Vigo, gdzie zostanie załadowany w przyszłym tygodniu na wpół zanurzalny statek transportowy „Blue Marlin”. Nie będzie to pierwsza operacja tego typu, ponieważ w podobny sposób transportowano pierwszy australijski okręt LHD tego typu – HMAS „Canberra”.
Nie jest to operacja prosta, ponieważ kadłub „Adelaide” ma długość 224 m i szerokość 63 m. W związku z powyższym dziób przewożonego śmigłowcowca bardzo mocno musi wystawać za rufę transportowca „Blue Marlin”. Taki tandem będzie miał teraz do przebycia 12 000 Mm, na co będzie potrzeba około 9 tygodni.
Okręt HMAS „Adelaide”, podobne jak HMAS „Canberra” będzie wyposażany przez stocznię BAE Systems w Williamstown w Australii. Zgodnie z planem okręt ten ma wejść do służby w 2016 r.