Gen. Hodges: Rosja ma plany na okupację Mariupola i Odessy

24 czerwca 2021, 13:18
123456789qwerty1234-1200
Fot. mil.ru
Reklama

Rosja nie przestanie destabilizować sytuacji przy ukraińskich granicach - uważa były dowódca generalny armii USA w Europie Ben Hodges, cytowany w czwartek przez ukraińskie media. Moskwa nie zrezygnowała z planów okupacji Mariupola, Berdiańska i Odessy - ocenia.

Moskwa kontynuuje prowokacje w związku z niewystarczająco ostrą odpowiedzią (społeczności międzynarodowej - PAP) na swoje poprzednie przypadki złamania norm prawa międzynarodowego - podkreślił emerytowany generał podczas konferencji think tanku German Marshall Fund w Waszyngtonie.

Rosja "zatrzyma się tylko wtedy, kiedy ktoś ją powstrzyma" - powiedział wojskowy, cytowany przez ukraiński portal Espreso.tv.

Hodges dodał, że Rosjanie nie tylko nie odstąpią od agresywnych działań i ekspansji, ale pójdą naprzód. "I uważam, że niestety właśnie to będzie się działo latem na Ukrainie. Lato będzie gorące (...) zwłaszcza wokół Morza Azowskiego" - ostrzegł wojskowy.

Bez względu na ogłoszenie przez Kreml wycofania wojsk spod ukraińskich granic "nikt w randze wyższej niż sierżant ani przez sekundę w to nie wierzy" - ocenił.

"Myślę, że nie odstąpili od planów na Mariupol i Berdiańsk. Odessa też jest w +menu+; możliwe, że nie w tym roku, ale w następnym, zależy od ich pewności. Na razie mają rację, kiedy wierzą w to, że niczego nie zrobimy w odpowiedzi. To wyzwanie dla nas. Przekonać ich, że jesteśmy gotowi" - wskazał generał.

Reklama
Reklama

PAP - mini

Defence24
Defence24
Reklama
KomentarzeLiczba komentarzy: 120
Reklama
Big Jim
niedziela, 4 lipca 2021, 10:22

USA ma plany na okupację świata...

trzcinq
piątek, 25 czerwca 2021, 12:13

Jak to dobrze że amerykanie wszystko wiedzą. Wiedzą kto z kim i dlaczego oraz to co jest najlepsze nie tylko dla każdego obywatela(ki) z osobna ale dla wszystkich narodów tego świata. Sami już nie ukrywają że ich celem jest przywództwo nad światem. Chiny czy Rosja to jedyne dwa Państwa które na ich przywòdztwo się nie godzą dlatego pozostają na ich celowniku a jeżeli patrzycie na te państwa przez pryzmat historii to co powiecie o Niemcach? Panie generale nie pozjadaliscie wszystkich rozumów tego świata, nie macie nad wszystkimi władzy i guano pan wie o mentalności i myśleniu wielu ludzi na świecie. W Kijowie panowie rządzi junta która drogą nielegalną obaliła legalne władze Ukraińskie. Niezależnie od tego kto tam rządzi Ukrainą nigdy nie była ona naszym sojusznikiem i jest tak po dzień dzisiejszy gdzie organizację OUN-UPA się czci a Bandera to bohater narodowy podobnie zresztą jak SS galizien gdzie wielu jej członków znalazło się miejsce na kontynencie Amerykanskim gdzie wybaczono im wszelkie zbrodnie a to tylko dlatego że stali w opozycji do Sowietów. Rosja broni swych strefow wpływów a strefę taka posiada i pilnuje również i USA. Gra mocarstw a my tylko pionkami jesteśmy. Należy jednak pamiętać. O Wołyniu. O pakcie III Rzeszy i ZSRR. O ust.447. O wrześniu 39 gdzie nam zachód nie pomógł pomimo zapewnień. 17 września 39. O Jałcie i o retoryce antypolskiej w Izraelu, Niemczech czy USA.

Andrzej
środa, 7 lipca 2021, 08:37

credo racji

kapusta
sobota, 26 czerwca 2021, 11:01

Nie ośmieszaj się Wania, na Ukrainie już kilka razy od 2014 r. odbyły się wolne wybory, a to że marionetki Moskwy nie miały w nich szans to zasługa durnych decyzji tego łysego starca z bunkra. A Polacy i Ukraińcy byli sojusznikami przez stulecia, również w czasach gdy twojej Moskwy jeszcze nie było

andys
środa, 30 czerwca 2021, 22:03

Np. za czasów Chmielnickiego!

Tom
piątek, 25 czerwca 2021, 13:29

Pamiętamy Katyń

tylko pytam
piątek, 25 czerwca 2021, 14:56

Wy,Ukraińcy?Z jakiego powodu?

sża
piątek, 25 czerwca 2021, 15:20

Może mieli udział?

harp
piątek, 25 czerwca 2021, 14:42

A Wołyn pamietasz !!!!!!!!!!!

Judasz
piątek, 25 czerwca 2021, 08:50

Nie okupację tylko odebranie awojego. Bo jak będą chcieli to okaże się że i Francuzi zagłosują zapolaczeniem się z matuszka Rosja. I wszyscy są obywatelami Rosji

Qaz
piątek, 25 czerwca 2021, 05:10

Z kim graniczy Rosja? Z kim chce.

trzcinq
piątek, 25 czerwca 2021, 12:14

Podobnie jak USA.... a nie USA graniczy że wszystkimi

vbovlbniul
piątek, 25 czerwca 2021, 19:08

Rosji, na której postronku tańczysz ostatnimi czasy jedynie się wydaje, że może graniczyć z kim chce.

groenendal
czwartek, 24 czerwca 2021, 23:52

A kto to jest ten gen. Hodges??? Jeszcze jeden święty Amerykanin. Może by lepiej znalazł w końcu tę broń chemiczną w Iraku którą posiadał niby Husajn...

Davien
piątek, 25 czerwca 2021, 12:31

Znalezli i to cłe tony z napiami na pojemnikach: sdiełano w ZSRS

jak można tak nisko upaść?
sobota, 26 czerwca 2021, 21:42

Raczej "made in USA" i "made in RFN". Kolejne kłamstwo, żenada.

złośliwy
piątek, 25 czerwca 2021, 14:35

To chyba przeterminowane było?Jak ten ich straszny noviczok.

trzcinq
piątek, 25 czerwca 2021, 13:42

Oczywiście że tak bo znaleźć się musiały :)

Zbyszek
czwartek, 24 czerwca 2021, 22:49

Tego bandytę Putina ktoś powinien unieszkodliwić, bo on gotów wywołać następną wojnę światową.... iskandery itd. arsenał atomowy i bombowce strategiczne...

diuba
piątek, 25 czerwca 2021, 13:06

Putin nie jest taki, jemu zależy na pieniądzach, także wojnę światową mógłby wywołać tylko niechcący, przeliczając się (o co dość łatwo oczywiście, bo tak przeliczył się Hitler, ale nie wywoła jej celowo).

Polski patriota.
piątek, 25 czerwca 2021, 12:50

Dokładnie, Zbyszek. Putina trzeba zlikwidować, najlepiej wynająć płatnych zabójców.

sża
piątek, 25 czerwca 2021, 15:22

A u was w Tarnopolu właśnie stadion miejski nazwali imieniem Romana Szuchewycza...

Davien
piątek, 2 lipca 2021, 18:15

W Rosji Stalina uznano za największego i najwazniejszego człowieka w XX wieku:)

sff
piątek, 25 czerwca 2021, 11:48

w sumie to samo co Amerykanie. Nawołuj może do zamordowania Bidena.

idiotów nie sieją oni sami się rodzą
piątek, 25 czerwca 2021, 10:49

No to na co czekasz? Unieszkodliwiaj.

:)
piątek, 25 czerwca 2021, 14:36

On tu jest służbowo, wysokiej klasy specjalista od szczucia.

sbu
sobota, 26 czerwca 2021, 07:52

Z SBU ?

uron
czwartek, 24 czerwca 2021, 21:26

Ameryka sama stwarza problemy, a potem krzyk, ze Rosja, a Rosja wykorzystując zakończenie budowy amerykańskiej tarczy antyrakietowej w Polsce, zostaną rozmieszczone w obwodzie kaliningradzkim i na Krymie rakiety Kalibr, w ich zasięgu znajdzie się cała Europa. Tym samym Rosja uzyska przewagę nad europejskimi państwami NATO, które nie mają pocisków tego typu i z których część nie posiada obrony rakietowej. Biorąc pod uwagę koszty budowy systemów zarówno ofensywnych, jak i defensywnych, przewaga ta utrzyma się co najmniej kilkanascie lat.

olo
piątek, 25 czerwca 2021, 11:49

Jeżeli NATO zaatakuje Rosję to odpowiedź może dosięgnąć np. stolicę KAŻDEGO członka NATO.

inster
piątek, 25 czerwca 2021, 13:07

nowy Pershing doleci do Moskwy w 5 minut, rozumiesz to czy nie?

Majdan
sobota, 26 czerwca 2021, 07:55

Pięć minut dużo czasu dla rosyjskiej rakiety, aby to lecące gówno zestrzelić. Ty jednak nic nie rozumiesz, ponieważ po kropce nowy wyraz piszemy z dużej litery.

Davien
sobota, 26 czerwca 2021, 13:38

A niby jakiej rakiety jak jedyne co miało jakas skutecznośc leży rozbabrane w niekończącej sie modernizacji:))

trzcinq
piątek, 25 czerwca 2021, 13:43

Łajka w 3 min i czy to rozumiesz?

Davien
piątek, 25 czerwca 2021, 17:56

Łajka to się upiekła podczas startu Sputnika bo nawet rakiety porządnie nie potrafiliscie zrobic.

Chyżwar dawniej Marek
piątek, 25 czerwca 2021, 07:30

Mylisz się. To Rosja stwarza sąsiadom ciągle te same problemy. Od wymordowania mieszkańców Nowogrodu przez Iwana Groźnego aż do dziś.

setka
sobota, 26 czerwca 2021, 08:00

Chyżwar dawniej Marek . Piszesz bzdety poparte czym ? Ameryka w chwili postania na dzień dobry wymordował, bądź zagłodziła na śmierć 100 milionów Indian, dokonując anszlusu 50 % terytorium Meksyku. Czasów współczesnych nie będę wymieniał ponieważ od 45 roku każdego prezydenta USA można nazwać seryjnym ludobójcą.

trzcinq
piątek, 25 czerwca 2021, 12:16

Rdzenną ludność Ameryki Północnej to co spotkało? Dodaj jeszcze niewolnictwo w USA kolego.

Chyżwar dawniej Marek
piątek, 25 czerwca 2021, 19:12

Ameryka Północna jest daleko, więc obchodzi mnie to tyle, ile zeszłoroczny śnieg. Rosyjskich bandytów natomiast mam pod nosem w Kaliningradzie i u ich pieska łańcuchowego na Białorusi.

sff
piątek, 25 czerwca 2021, 11:50

napisz jeszcze o walkach z Neandertalczykami z dzisiejszych terenow Rosji...

Herr Wolf
piątek, 25 czerwca 2021, 10:52

Jaki masz problem z ruskimi?!

dubisław
piątek, 25 czerwca 2021, 13:07

za często napadają na Polskę, ponad 20 razy w ostatnich 200 latach.

andys
wtorek, 29 czerwca 2021, 20:14

Wymień te 20 razy? Albo poproś o to Bartosiaka.

trzcinq
piątek, 25 czerwca 2021, 13:43

Podlicz Niemców teraz. Czekam na info

Davien
piątek, 25 czerwca 2021, 17:59

W ostatnich latach raz w 1939r razem z Rosjanami, a co ?

Davien
sobota, 26 czerwca 2021, 08:07

Davien. Masz jak widzę nie tylko zwidy wzrokowe, ale również ubogi jesteś w wiedze historyczną. To III rzesza i II RP najechały w 1938 roku Czechosłowację. To nie byli Rosjanie, lecz sanacyjne WP.

Darek
piątek, 25 czerwca 2021, 13:01

To wy ruscy macie problemy z wszystkimi a sami u siebie kanalizacji zrobić nie potraficie nawet.

Sławoj
piątek, 25 czerwca 2021, 14:39

Wiedziałem. Że na ciebie zawsze mozna liczyć. Szambelanie.

Gosford
piątek, 25 czerwca 2021, 12:58

A jaką masz wiedzę komsomolcu?!

mari
czwartek, 24 czerwca 2021, 18:40

Rosja zrobi to co bedzie chciała zrobic i nikt jej w tym nie przeszkodzi.

będzie się działo
czwartek, 24 czerwca 2021, 21:39

wystarczy wzmocnić ukraińskich ochotników/patriotów... oni sami sobie poradzą... tak jak BEZ pomocy dali radę zatrzymać "wagnerowców putina" w Donbasie...

będzie się działo
sobota, 26 czerwca 2021, 08:13

będzie się działo. Oj będzie się dało część amerykańskiego uzbrojenia trafi do Rosjan.

Pio
piątek, 25 czerwca 2021, 11:02

Ale ci patrioci wola u nas siedzieć na budowie a nie walczyć o donbas.

Piotr
piątek, 25 czerwca 2021, 09:49

Kto zamordował niewinnych Rosjan w Domu Związkowca w Odessie parę lat temu?,ochotnicy ,patrioci, kojarzysz, obie strony nie przebierają w środkach, ale ten bezsensowny mord też się przysłużył do tego konfliktu.

Polski patriota.
piątek, 25 czerwca 2021, 12:51

Piotr A kto napadł na Ukrainę, zajął jej Krym i już 7 lat wspiera terrorystów? A jakoś Czeczenów Rosjanie mordowali, bo byli ,,terrorystami''...Hipokryzja.

Davien
piątek, 25 czerwca 2021, 12:33

Rosyjscy terrorysci w Domu Związkowca sami go podpalili i stzrelali do strazaków wiec wygrali Nagrodę Darwina.

Kiks
piątek, 25 czerwca 2021, 11:11

Nie męcz i przestań stale te same bajki powtarzać. Ruscy sami się o to prosili. I nie ma niewinnych ruskich.

Kot nr 398
piątek, 25 czerwca 2021, 08:06

A potem ci "patrioci" przyjdą po Przemyśl. Zachód w ostatnich latach ma tendencję do hodowania żmij na własnej piersi (Chiny, islam), może nie musimy robić tego samego? W Donbasie nikt nikogo nie zatrzymywał, Rosja tam nie chce żadnych zdobyczy terytorialnych. To dla niej problem zupełnie niepotrzebny. Konflikt jest zamrożony a czas gra na korzyść Rosji.

piątek, 25 czerwca 2021, 11:32

Ci patrioci już są w Przemyślu.

Raf
piątek, 25 czerwca 2021, 08:05

to wzmacniaj - sporo takich "ochotników" mieszka w Polsce - może pojechaliby do Donbasu. Zresztą ty też możesz tam pojechać na ochotnika.

Mariusz Waszkowski
czwartek, 24 czerwca 2021, 22:46

Nie do końca. W Donbasie walczyli nie tylko wagnerowcy. Były też formacje paramilitarne kozaków, czy podległe Kadyrowi bataliony jak ."Wostok" . Zidentyfikowano wiele jednostek regularnych sił zbrojnych Rosji. Był specnaz, były też podległe FSB alfa czy vympieł. Ochotnicy/patrioci ich nie zatrzymali. Za pierwszym razem Putin zatrzymał wojska idące już na Mariupol, gdyż sankcje i niskie ceny ropy wstrząsneły gospodarka wystarczająco mocno. Za drugim razem, przekonali go do tego zachodni politycy a i tak starał się im "zagrać na nosie", wyhamowując ofensywe dopiero po zdobyciu Debalcewe. Niech brnie dalej. Skutki tej wojenki będą takie, jak dla ZSRR było wejście do Afganistanu. Sankcje robią swoje. Armia słabnie, modernizacja się opóżnia. Zamiast niszczycieli i krążowników korwety i niekończący się remont poradzieckiego "lotniskowca". Zamiast T-14 odkurzane setny raz T-72. A zamiast myśliwca 5 generacji, kolejne klony z rodziny Su-27. Plus wydmuszki typu rakieta o napędzie jądrowym. Kropla drąży skałe. Tylko echa chruszczowowskich pochukiwań o rakietach toczących się z fabryk jak parówki. Sankcje stopniowo robią swoje. Społeczeństwo biednieje. PKB raczkuje, inflacja szaleje, odsetek ponizej granicy ubóstwa rośnie. Przyjdzie moment, że ludzie nie wytrzymają i wyjdą na ulice. Albo znajdzie się grupa polityków czy wojskowych, którzy spróbują powtórzyć scenariusz z sierpnia 1991 lub października 1993 r. Ani Putin, ani ta cała ekipa ."siłowików" wieczna nie będzie. Teb kraj czeka potężny wstrząs, gdy ludzie nim sterujący zostaną odsunieci od władzy. Bo sami jej nie oddadza. USA czy Niemcy, powinni uczyć się z historii, że każdy reset z Rosja daje jej szanse na złaoanie oddechu, wzmocnienie się i uśpienie czujności Zachodu. A po kilku latach ten sam scenariusz. Najlepiej byłoby, gdyby na Kremlu władze przejęli ludzie umiarkowani, z którymi można się uczciwie dogadać. Wielka szkoda, że historia Rosji potoczyła się, jak się potoczyła. Gdyby Aleksander Lebiedz nie wycofał się z wyborów 1996 r, nie byłoby żadnego Putina, ll wojny czeczeńskiej itp.

AgJ
środa, 30 czerwca 2021, 16:45

Mnie bardzo interesuje z kim w USA czy w Europie można robić uczciwe interesy i uczciwie się dogadywać.Próbował i Gorbaczow i Jelcyn i Rosji to dogadywanie się wyszło bokiem...

Davien
piątek, 2 lipca 2021, 18:19

Bo dogadywac sie można z uczciwym partnerem a nei bandyta z bejsbolem jak ZSRS/Rosja tylko patrzacym kogo napaść.

Kot nr 398
piątek, 25 czerwca 2021, 09:35

USA czy Niemcy niewielu rzeczy boją się tak bardzo jak "wstrząsu" w Rosji. Nikt tego nie chce. Inflacja szaleje na zachodzie, kryzys wirtualnego pieniądza będzie straszny. W porównaniu do tego Rosja tym razem jest w lepszej sytuacji. Stagnacja ("zastoj"), uzależnienie od węglowodorów, ale bez długów.

ktos
piątek, 25 czerwca 2021, 13:17

no z tego co ja widze to indlacja w Europie to srenio 2,5% w Rosji 6,7%... troche rozniaca jest.

Marek1
niedziela, 27 czerwca 2021, 11:05

a w Polsce REALNIE ok 15% ... oczywiście GUS kłamie, ze ok 4,5 ...

tak tak
środa, 30 czerwca 2021, 22:14

Wszyscy kłamią tylko KGB wie najlepiej.

złośliwy
piątek, 25 czerwca 2021, 14:40

A ile w Polszy?Jaką prezes zarządził?

trzcinq
piątek, 25 czerwca 2021, 12:19

Ukraina to zapalnik USA go stworzyło. Europa tego nie chce ale nie wie jak. My niestety dostaliśmy się w strefę wpływu UsA co wychodzi ale tak naprawdę wyjdzie bokiem w przyszłości bo to fałszywy sojusznik.

olo
piątek, 25 czerwca 2021, 11:56

każde państwo od czegoś jest uzależnione. Ideałem byłoby zamknąć granice na kilka lat i ze wszystkim obejść się w oparciu o zasoby wewnętrzne

Monkey
czwartek, 24 czerwca 2021, 17:58

Amerykanin odkrywa Amerykę. Niesamowite.

tut
czwartek, 24 czerwca 2021, 17:35

Może należało by zacząć np. wspólne Polsko-Ukraińskie ćwiczenia lotnictwa?

.
czwartek, 24 czerwca 2021, 19:04

Wspólne, polsko-ukraińskie. Zdalne nauczanie.

iik
czwartek, 24 czerwca 2021, 18:38

A ty bedziesz pilotem.

też mi strateg
czwartek, 24 czerwca 2021, 17:30

Zapewne ma kilkadziesiąt planów, zależnie od rozwoju sytuacji.

Paweł
czwartek, 24 czerwca 2021, 22:51

Zapewne. Z tym, że Zachód tem ma plany ich plany. Ostatnio grupa Wagnera się o tym przekonała.

Box123
czwartek, 24 czerwca 2021, 17:20

Jak narazie to sytuacja wygląda tak. Coraz bardziej lewacka Europa chce się dogadywać z Putinem (ostatnie propozycje Francji i Niemiec), a lewacki Biden w usa dał mu zielone światło (odblokowanie ns2, nowy reset) do napadania i okupacji innych krajów oraz mordowania opozycji we własnym. Obie siły próbują za to za wszelką cenę zniszczyć prawicowe rządy Polski i Węgier tak aby władze w tych krajach przejęli lewacy, oderwani od rzeczywistości jak oni sami. Perspektywy na przyszłość wyglądają natomiast tak: w Stanach będzie postępowała ideologiczna rewolucja (propaganda, cenzura, przepisywanie książek i wycinanie filmów jak w ministerstwie prawdy w roku 1984 Orwella, zakaz używania słów ojciec, matka, syn, córka, wywrócenie wszystkich wartości i norm do góry nogami) i ostatecznie upadek i marginalizacja państwa, które otworzą droge do wzrostu sily takich panstw jak Rosja, Chiny oraz państwa Arabskie. W UE będą zachodzić podobne antydemokratyczne procesy i nasilać się będzie terror wobec każdego kto nie będzie się na te zmiany godzil (usuwanie z pracy, czystki na uniwersytetach, więzienie, cenzura). Podobnie nasilać się będzie presja i terror wobec Polski, Węgier oraz innych krajów Europy środkowej - ustopienie będzie oznaczało natomiast koniec wolności, demokracji i podmiotowosci naszego regionu. Do tego uzależnienie energetyczne europy zachodniej od Rosji spowoduje, że już nikt nie ośmieli się nałożyć na nią jakich kolwiek sankcji, co otworzy jej drogę do Europy środkowej. W tym czasie będzie postępowała islamizacja Europy Zachodniej na końcu której być może będzie powstanie kalifatow w całej Europie zachodniej i północnej. Po drugiej stronie będziemy mieli coraz bardziej zmilitaryzowana i upadającą gospodarczo i społecznie Rosję, a ta naogol znajduje jedno rozwiązanie na wewnętrzne kryzysy. Obok niej rosnące w potege, autorytarne, funkcjonujące według zupełnie innych norm i wartości niż znane naszej cywilizacji, Chiny oraz antyzachodni i jeszcze bardziej nieobliczalny islam. To jest świat w który wchodzimy. Czas demokracji i wolności na świecie dobiega końca. Jeśli w ogóle istnieje dla nas i naszego regionu jakakolwiek nadzieja to po pierwsze: niezależnie od wszystkich innych kwestii (sympatii, antypatii, zastrzeżeń i wątpliwości) obecny rząd nie może stracić władzy i nie moze jej przejąć skrajnie oderwana od rzeczywistości i zideologizowana opozycja - jest to warunek podstawowy i konieczny naszego przetrwania. Dwa: musimy natychmiast rozpocząć proces szybkiej budowy jednej z najsilniejszych armii w Europie, armii posiadającej możliwość samodzielnej produkcji wszystkich kluczowych rodzajów uzbrojenia i zdolnej do samodzielnej obrony oraz zadania wrogowi szkód które będą na tyle odstraszające, że nie zdecyduje się na użycie broni jądrowej, co oznacza konieczność przeznaczenia potężnych środków na zakup licencji oraz ośrodki opracowywania technologii. W przeciwnym razie tylko cud będzie mógł nas uratować. Choć nie wykluczone, że zrobienie tego wszystkiego dopiero stworzy szanse na to, żeby taki w ogóle mógł zaistnieć. Czas się kończy

Kot nr 398
piątek, 25 czerwca 2021, 08:09

"które otworzą droge do wzrostu sily takich panstw jak Rosja" vs "upadającą gospodarczo i społecznie Rosję" - to chyba za mądre dla mnie. Zgadzam się z ogólną konkluzją i nadzieją patrzę na wschód, bo zachód ewidentnie wchodzi w fazę upadku

Danisz
piątek, 25 czerwca 2021, 11:24

a kiedy ostatnio cokolwiek wynaleziono na wschodzie? i to tyle w temacie domniemanego upadku Zachodu i nadziei ze wschodu

dgvv
piątek, 25 czerwca 2021, 13:11

może chodzi o nadzieję na tuszonke rano i wieczorem?

kiszonego?
piątek, 25 czerwca 2021, 17:38

Tobie to miało do szczęścia potrzeba.

Paweł
czwartek, 24 czerwca 2021, 22:56

Upadek wartości tradycyjnych, dyktatura i kult jednostki, cenzura książek , ogranicznie wolności wypowiedzi, kolonie karne... Koniec byłego mocastwa, zwanego Rosją.

Obserwator
czwartek, 24 czerwca 2021, 20:07

Takie faszystowskie bajanie, odwracanie kota ogonem. To prawica w Polsce i na Węgrzech wprowadziła cenzurę, przepisuje podręczniki historyczne, ściga sądownie ludzi o innych poglądach, którzy podpadli władzy pod kompletnie zmyślonymi zarzutami, czyli dokładnie to samo co robi Putin we własnym kraju. A teraz pytanie do Ciebie Box, kto robi większe interesy z Putinem? Niemcy czy Orban? Putin buduje Orbanowi za miliardy dolarów z kredytu od Putina elektrownie atomową, kupuje od niego gaz i chciał się przyłączyć do South Stream i mocno popierał jego budowę. Biorąc pod uwagę potencjał Niemiec i Węgier, to Nord Stream II to pikuś przy interesach Orbana. Biden obronił Ukrainę przed rosyjską inwazją, bo nikt nie ma wątpliwości, że wiosenna koncentracja rosyjskich wojsk to nie żadne ćwiczenia. Orban zaś od początku rosyjskiej inwazji od 2014 r. atakuje Ukrainę, próbuję ją destabilizować wspólnie z Putinem, chciał się przyłączyć do rozbioru Ukrainy i zająć Zakarpacie. Prawacy, jesteście tak samo zakłamani jak komuniści.

Danisz
piątek, 25 czerwca 2021, 11:26

ładnie mu odwinąłeś - dzięki Ci!

Saw
czwartek, 24 czerwca 2021, 21:16

Lewactwo, marksizm, komunizm to rak tkanki społecznej. Nie ma większych faszystów od dzisiejszych "antyfaszystów". Przepowiedział to Churchill i miał 100% racji. Lepiej zapytaj Macrona i niemieckich polityków o ich rosyjskie interesy i nie porównuj Polski do Węgier. Polska nie ma przyjaciół i wrogów, tylko tymczasowych sojuszników i jednego stałego przeciwnika - Rosję, co wynika z geopolityki. Powinna prowadzić od zawsze politykę wielowektorową, ale dopiero wyszła z czasów bycia kolonią i ma kadry z mentalnością postkolonialną.

olo
piątek, 25 czerwca 2021, 11:57

Churchill to sprzedajna menda co doprowadziła do wybuchu II WS.

ruski krawiec
piątek, 25 czerwca 2021, 19:18

Stalin go nie lubił, więc widać, żeś Rosjanin.

Valdore
piątek, 25 czerwca 2021, 08:05

No i jak widac faszysta Saw juz nadaje.

Ciekawy
piątek, 25 czerwca 2021, 19:20

Zdrowy rozsądek, to faszyzm? Nie wiedziałem.

Wasko
czwartek, 24 czerwca 2021, 19:52

Św. prawda. A dodam tylko że historia lubi się powtarzać, a obecny czas można porównać czasem przed pierwszymi rozbiorami RP. Wielkie reformy, modernizacja kraju i państwa ościenne krzywo patrzące na to wszystko, no i wróg wewnętrzny - targowica za garść średników i pochlebstw tym razem z Berlina i Brukseli aby utrzymać przywileje jest gotowa podpalić cały kraj. Czas się kończy to prawda.

Danisz
piątek, 25 czerwca 2021, 11:52

szkoda że nie masz bladego pojęcia o historii, bo byś wiedział, że nikt tak nie bał się modernizacji i reform jak polska szlachta. poczytaj sobie jak się skończyła próba jakiejkolwiek kodyfikacji prawa, a może zrozumiesz, że to nie mała grupka zdrajców za garść srebrników sprzedała Polskę, a cała rzesza narodowo-konserwatywnych "sarmatów"

Kot nr 398
piątek, 25 czerwca 2021, 08:10

Większość z naszych przodków w owych czasach była pańszczyźnianymi niewolnikami i średnio ich interesowało kto będzie Panem...

Polak
czwartek, 24 czerwca 2021, 17:48

Takie informacje powinny być nagłaśniane i emitowane na całym świecie

surmy bojowe
czwartek, 24 czerwca 2021, 18:41

Toż Kijów już trąbi.

Gość
czwartek, 24 czerwca 2021, 17:08

Nic dodać nic ująć.

kolaborant unijny
czwartek, 24 czerwca 2021, 16:31

Nawiązując do tytułu - a co zdziwieni . Rosja ua nie odpuści .

czarno to widzę
czwartek, 24 czerwca 2021, 18:41

Rosja Ukrainie odpuściła w 2014 roku i to pomimo tego, że mogła ją wtedy zająć prawie bez walki. A to dlatego, że jej nie stać na utrzymanie dużego kraju, który jest praktycznie bankrutem.

Chyżwar dawniej Marek
czwartek, 24 czerwca 2021, 20:46

Rosja dawno by zjadła Ukrainę i nie tylko ją. Tyle, że z przepicia ma chorą wątrobę, więc ze strawieniem pokarmu teraz byłby kłopot.

Lord Godar
piątek, 25 czerwca 2021, 18:33

Rosja robiła próbę przestawienia gospodarki na tryb wojenny , aby sprawdzić czy , w jakim zakresie i ewentualnie na jak długo może sobie pozwolić na wojenkę i nie wyszło to zbyt optymistycznie . Dodatkowo koszty utrzymania Krymu są co raz większe i pewne problemy nie są rozwiązane. Putin to widzi , kalkuluje , sonduje , cynicznie pogrywa z Europą , a swój cel i tak będzie chciał zrealizować .

.
czwartek, 24 czerwca 2021, 19:41

Niedługo z tego raju wyjedzie większość Ukraińców .Po co czołgi?

viper
piątek, 25 czerwca 2021, 08:46

Śmieszne, gdy kocioł przygania garnkowi. Popatrz sobie na sytuację demograficzną i szybkie wyludnianie się Rosji. Z wyjątkiem Północnego Kaukazu, ale wielkorusom to chyba nie za bardzo się podoba.

piątek, 25 czerwca 2021, 14:42

Mało śmieszne, bo większość twoich ziomków chce się osiedlic w Polsce.Jak już ich będzie wystrczajaco duzo3,zaczna tu robić bardak taki jaki zrobili u siebie

Gts
czwartek, 24 czerwca 2021, 15:33

Niektorzy wreszcie zrozumieli mentalnosc kacapow.

rusznikarz
czwartek, 24 czerwca 2021, 15:47

celnie, tylko jak z tym zdaniem trafić wyżej

dim
czwartek, 24 czerwca 2021, 16:50

@rusznikarz. Ależ oni świetnie to wiedzą, tylko, że nie chcą wiedzieć. To tak samo, jak wszyscy wiedzą już, że USA są finansowym bankrutem... rzut oka na wykres jak zmienia się dług publiczny... - Ale nikt nie chce wiedzieć. Tak więc "nie wiedzą".

Takietam
czwartek, 24 czerwca 2021, 20:57

Ojtamojatam..to usa drukuje dolary a nie moskwa.:-)

Chyżwar dawniej Marek
czwartek, 24 czerwca 2021, 20:52

A co to jest w ich konkretnym przypadku dług publiczny? To tylko papierek. Dziś jest. Jutro go nie ma. Liczy się technologia, możliwości produkcyjne i to, czy mogą położyć łapę na surowcach.

dim
czwartek, 24 czerwca 2021, 21:42

Marku, jesteś w wielkim błędzie. USA jest państwem praworządnym i właśnie dłużnicy jak najbardziej zablokować mogą działania rządu federalnego. Serio obejrzyj sobie wykres amerykańskiego długu publicznego - w ciągu ostatnich lat nastąpiła istna eksplozja, dług rośnie już wykładniczo bardzo prawdopodobnym jest, że np. jeszcze za następne dziesięciolecie takiej taktyki, koszty obsługi długu pochłoną cały amerykański budżet federalny. I tego już nie da się pokryć dodrukiem - świat przestanie brać, przejdzie na pewniejsze waluty.

sff
piątek, 25 czerwca 2021, 12:10

a wystarczy zacząć od likwidacji Rezerwy czyli kosztów obsługi długu.

dim
piątek, 25 czerwca 2021, 16:32

@sff. Więc zastanów się co to jest rezerwa federalna ? Bo myślę, że jest to właśnie zapas, głównie kruszców, na czasy, na sytuację, gdyby nagle przestał reprezentować zakładaną wartość konwencjonalny dolar. A przecież rząd musi się z czegoś utrzymywać, prawda ? Oni o tym świetnie wiedzą. Putin też i NBP też.

viper
piątek, 25 czerwca 2021, 08:59

Gadanie. A co ma być niby tą "pewniejszą walutą" we współczesnym świecie? Euro, którego nie kochają nawet w Grecji? Rubel - żart zależny od cen ropy i gazu; juan- manipulowany przez Chiny i zależny od ich eksportu a może wirtualny bitcoin - dołujący kilkadziesiąt procent w ostatnich tygodniach? Gdy o czymś mówisz, to patrz na temat całościowo, a nie wybiórczo, np. o stanie jakiejś waluty w oderwaniu od globalnej sytuacji gospodarczej świata.

dim
piątek, 25 czerwca 2021, 10:15

@viper Może i nie kochają, ale "Euro jest jak Hotel California", mówiąc słowami byłego greckiego MF. "You can check out any time you want, but you can never leave". Zresztą młodzież nie wyobraża już sobie niczego innego, ani siebie, poza bardzo ścisłą Unią.

viper
sobota, 26 czerwca 2021, 01:40

Uważasz więc, że tą "pewniejszą" walutą jest euro? Może tak by i było, gdyby nie brakowało mu siły polityczno-militarnej porównywalnej do USA oraz to, że podczepiły się do niego niektóre państwa europejskie z niewydolnymi gospodarkami i niespłacalnymi długami publicznymi.

ifub
piątek, 25 czerwca 2021, 15:02

jakoś dziwnym trafem jak jest kryzys to Rosjanie biegną do kantorów kupić....dolary

Chyżwar dawnej Marek
piątek, 25 czerwca 2021, 07:31

Niby jest. Ale słyszałeś może o takich słowach jak "wyższa konieczność"?

Autor Widmo
czwartek, 24 czerwca 2021, 22:53

dim, międzynarodowe rozliczenia za ropę naftową i gaz musiałyby obywać się chyba w chińskich Juanach : )

dim
piątek, 25 czerwca 2021, 10:08

W Juanach, w Euro, jak komu wygodniej. W miarę słabnięcia możliwości interwencji w tej sprawie USA. Saddam zginął, gdyż usiłował wprowadzić takie rozliczenia o parę dziesięcioleci zbyt wcześnie. I znaleziono wtedy w Iraku broń biologiczną. Cóż szkodzi, że to na farmie owiec? :) Pytanie jak długo jeszcze bankrutujące finansowo USA stać będzie na takie interwencje i czy reszta Zachodu plus pół świata będzie jeszcze widzieć swój interes w staniu w dalszym ciągu po ich stronie ? To jest sytuacja, do której my powinniśmy już bardzo pilnie przygotować się. Po pierwsze suwerenna gospodarka (czyli także suwerenny złoty polski), po drugie faktycznie odstraszające siły zbrojne. Po trzecie silna i mądra polityka zagraniczna. Z tych trzech warunków ja widzę tylko pierwszy, jako spełniany. Dwa pozostałe ani nie dotarły jeszcze do społecznej świadomości.

tak tak
środa, 30 czerwca 2021, 22:21

USA bankrutuje od 50 lat. Rosjanie czekają na to jak kania na deszcz.

onix
piątek, 25 czerwca 2021, 15:06

to twoje "wishfull thinking", za naszego życia dolar będzie walutą do której się ucieka "safe heaven". Nie Juan i na pewno nie Rubel. A dług? Jaki dług, przecież ten dług nie rozkłada się tylko na USA, a na cały świat, to USA ma drukarkę waluty której wszyscy pragną.

ret
poniedziałek, 28 czerwca 2021, 08:23

I tak będzie do końca świata?

USA down
poniedziałek, 28 czerwca 2021, 19:53

Dla USA ten "koniec świata" będzie za kilkanaście lat (i tak jestem łaskawy w prognozach bo b. prezydent Trump przewiduje, że będzie to już za .....3 lata_.

Tweets Defence24