Przedsiębiorstwo SVOS ma siedzibę w czeskiej miejscowości Přelouč. Producent zainwestował własne pieniądze w trwające cztery lata prace rozwojowe nad wozem bojowym Perun. Lekki, terenowy samochód opancerzony jest pokazywany na tegorocznych targach Defence and Security Equipment International (DSEI) w Londynie.
Samochód ma długość 6030 mm, szerokość 2300 mm i wysokość 2600 mm. Promień skrętu wynosi 12 m, a prześwit od 315 do 415 mm. Sześciocylindrowy silnik chłodzony wodą o mocy 240 kW przy 2200 obrotach na minutę i automatyczna sześciobiegowa skrzynia biegów pozwalają osiągać prędkość maksymalną 110 km/h na szosie.
Pojazd skonstruowano w oparciu o standardy i części certyfikowane przez NATO. Inżynierowie dążyli przy tym do stworzenia maszyny o możliwie prostej konstrukcji, przy wykorzystaniu łatwo dostępnych elementów. Dzięki temu obsługa serwisowa i naprawy Peruna będą możliwe nawet w odległych, trudno dostępnych rejonach działań bojowych.
Perun jest chroniony przed pociskami i wybuchami min pancerzem zgodnym z normą STANAG 4569. Stanowiska załogi zostały zaprojektowane w taki sposób, by umożliwić jej członkom łatwy i wygodny ostrzał przeciwnika z broni osobistej i przenośnej broni przeciwczołgowej. Samochód jest standardowo wyposażony w nawigację, systemy komunikacji, osłonę dymną i system zakłócania radaru nieprzyjaciela. Auto można też wzbogacić o inne, dodatkowe systemy, zgodnie z życzeniem klienta.
Wóz ten może poruszać się, w zależności od wersji, na czterech lub sześciu napędzanych kołach. Jest dostosowany do jazdy w trudnym terenie, zaś duża skrętność kół zapewnia mu dobrą manewrowość w obszarze zurbanizowanym.
Peruna można zamówić w bardzo różnorodnych wariantach nadwozia – np. lekki transporter piechoty, pojazd zwiadowczy, samochód wsparcia działań jednostek specjalnych, pojazd policyjny do kontrolowania zamieszek, ambulans wojskowy i wóz zabezpieczenia logistycznego.
Czesio
Najlepiej opancerzone ma okna.
taka karma
I tak poklęczy tylko, ze w czwartek 5-go w Moskwie. I szlochanie fanbojków nic nie pomoże.
jgdsdhko
Nie pływa!
MyNameIsNobody
Czy przypadkiem nie wpisuje się wagowo i koncepcyjnie w pojazd dla naszych wojsk aeromobilnych obok Dagora Polarisa?
Kierowca
Nasz Honker lepszy!