Reklama
  • Wiadomości

Włoskie siły powietrzne odebrały śmigłowiec HH-139B

Włoski minister obrony Lorenzo Guerini i szef sztabu włoskich sił powietrznych generał Alberto Rosso, uczestniczyli w uroczystości odbioru śmigłowca włoskich sił powietrznych HH-139B podczas oficjalnej wizyty w zakładach śmigłowcowych Leonardo w Vergiate.

Fot. Leonardo
Fot. Leonardo

W uroczystości uczestniczył również Alessandro Profumo CEO Leonardo, Lucio Valerio Cioffi dyrektor generalny Leonardo oraz Gian Piero Cutillo dyrektor zarządzający Leonardo Helicopters. W trakcie wizyty w zakładzie, przedstawiciele władz zobaczyli możliwości przemysłowe, produkty i zaawansowane technologie przedsiębiorstwa, które w pełni odzwierciedlają pozycję lidera jakim jest Leonardo w dziedzinie wiropłatów, a także firmy zachowującej krajowe strategiczne zdolności techniczne.

HH-139B jest przeznaczonym dla sił powietrznych wariantem śmigłowca typu AW139. Maszyna będzie wykorzystywana do wykonywania szerokiej gamy misji, w tym do misji poszukiwawczo-ratowniczych, gaszenia pożarów czy przechwytywania wolno przemieszczających się obiektów.

Reklama
Reklama

Z wojskowego i technologicznego punktu widzenia suwerenność narodowa jest dziś utrzymana również dzięki tak wysokiemu poziomowi doskonałości i synergii między instytucjami, obroną i przemysłem. Włochy mają doskonałe możliwości przemysłowe, a Leonardo symbolizuje nasz kraj, który jest w stanie wykorzystać swój najwyższej klasy przemysł lotniczy, obronny i bezpieczeństwa

Lorenzo Guerini, minister obrony Włoch

Ponad 1 200 maszyn AW139 zostało sprzedanych blisko 280 odbiorcom w ponad 70 krajach, w tym ponad 80 sprzedano włoskim operatorom rządowym (siły powietrzne, Guardia di Finanza, policja państwowa, straż przybrzeżna, krajowy departament straży pożarnej i Carabinieri), a także ratowniczym służbom medycznym. Leonardo podkreśla, że śmigłowiec korzysta z rozwiązań cyfrowych, zarówno w zakresie lotów, jak i misji, a także szkoleń (piloci i technicy serwisowi) oraz wsparcia.

System nawigacji satelitarnej i syntetyczny system wizyjny dają trójwymiarowe odzwierciedlenie środowiska zewnętrznego na wyświetlaczach kabiny, nawet w złych warunkach widoczności. Maszyna posiada też systemy unikania kolizji i zbliżeniowe, czujniki misji i automatyczny system kierowania lotem, który jest w stanie wspierać załogę w czasie wykonywania misji poszukiwawczo-ratowniczych i przejmowania ratowanych osób w trudnych warunkach środowiskowych i pogodowych. AW139 ma również rozwiązania w zakresie prognozowania serwisu i diagnostyki, umożliwiające dokładną, szybką ocenę i przetwarzanie danych dotyczących stanu i zużycia elementów statku powietrznego. Pozwala to na skuteczniejsze działania serwisowe zwiększające efektywność operacyjną i bezpieczeństwo.

Jesteśmy dumni z tego, że oferujemy nasze możliwości w sposób gwarantujący realizację przez włoskie siły powietrzne swoich podstawowych obowiązków, takich jak wspieranie społeczności krajowej i bezpieczeństwo wewnętrzne.

Alessandro Profumo, dyrektor generalny Leonardo

Szkolenia w zakresie lotów, jak i serwisu są prowadzone w szerokim zakresie w środowiskach wirtualnych i symulacjach. Załogi mogą zatem zmaksymalizować swoją zdolność do korzystania ze sprzętu i wykorzystać jak najlepiej możliwości produktu podczas misji. Technicy zajmujący się serwisem mogą wykorzystać wirtualne szkolenia, zwiększając tym samym jakość i niezawodność pomocy technicznej. Wszystkie te możliwości zapewniają większe bezpieczeństwo eksploatacji.

Większość produkowanych przez Leonardo śmigłowców a także największa liczba ich typów jakie znajdują się w portfolio koncernu, jest montowanych w zakładach w Vergiate. Oprócz wykorzystania szerszego łańcucha dostaw, komponenty z centrów doskonałości Leonardo we Włoszech i z lokalizacji zagranicznych (struktury lotnicze, komponenty dynamiczne, awionika, wyposażenie), są tam gromadzone, a następnie wchodzą do procesu produkcji, umożliwiając zbudowanie kompletnego śmigłowca. Jest on dostosowywany do konkretnych potrzeb, testowany i dostarczany do klientów włoskich i międzynarodowych. Główny ośrodek logistyczny ma również siedzibę w Vergiate i zapewnia magazynowanie i zarządzanie częściami zamiennymi oraz wsparcie techniczne wspomagające światową flotę śmigłowców Leonardo, która składa się z ponad 5 000 maszyn wykorzystywanych przez ponad 1 200 operatorów w ponad 150 krajach.

WIDEO: Rakietowe strzelania w Ustce. Patriot, HOMAR, HIMARS
Reklama
Reklama