Przemysł Zbrojeniowy
Wielozadaniowe Seahawki dla Korei
Departament Stanu poinformował o potencjalnej sprzedaży śmigłowców MH-60R dla Korei Południowej. Maksymalna wartość umowy, realizowanej w ramach programu Foreign Military Sale, ma wynosić 800 mln USD.
Rząd Korei Południowej zwrócił się do rządu amerykańskiego z prośbą o umożliwienie sprzedaży dwunastu egzemplarzy śmigłowców wielozadaniowych MH-60R, wyposażonych w 13 radarów wielozadaniowych APS-153(V) (12 zamontowanych, jeden zapasowy), 25 silników T-700-GE-401C (24 zamontowane, jeden w zapasie), 12 systemów sonarowych ALFS, 13 systemów celowniczych AN/AAS-44C(V) (12 zamontowanych, jeden zapasowy), 24 systemów pozycjonowania globalnego/inercyjnego z modułem przeciwzakłóceniowym SAASM, dwunastu systemów Link 16 MIDS-LVT, czterech działek automatycznych GAU-21, tysiąca sonoboi AN/SSQ-36/53/62, 24 systemów radiowych AN/ARC-210 RT-1990A(C), 20 systemów łączności AN/ARC-220, 20 systemów identyfikacji swój/obcy AN/APX-123, dokumentacji technicznej, części zapasowych, wyposażenia testowego, komunikacyjnego, usługi transportu oraz publikacji związanych z obsługą i serwisowaniem maszyn.
Czytaj też: Grecja planuje pozyskać śmigłowce MH-60R
Departament Stanu zwraca uwagę, że ewentualna sprzedaż jest zgodna z założeniami polityki światowej i regionalnej Stanów Zjednoczonych i wydatnie zwiększy bezpieczeństwo jednego z najbliższych sojuszników Waszyngtonu. Zdaniem Departamentu sprzedaż tych maszyn i związanego z nimi wyposażenia leży w bezpośrednim interesie Stanów Zjednoczonych.
Wprowadzenie do służby w Korei Południowej śmigłowców MH-64R ma poprawić możliwości marynarki wojennej tego państwa w zwalczaniu okrętów zarówno nawodnych, jak i podwodnych, jak też przyczynić się do wzrostu możliwości prowadzenia zadań związanych z zaopatrzeniem i logistyką oraz poszukiwawczo-ratowniczych. Siły zbrojne kupującego nie będą mieć żadnych problemów związanych z wprowadzeniem sprzętu do służby, Departament Stanu jest także przekonany, że sprzedaż śmigłowców wzmocni zdolności odstraszania azjatyckiego partnera USA, nie zmieniając jednocześnie równowagi wojskowej w regionie.
Głównym kontrahentem ma być firma Lockheed Martin Rotary and Mission Systems, z umową nie są związane żadne zobowiązania ofsetowe, jeśli jednak wystąpią, będą one przedmiotem odrębnej umowy pomiędzy rządem Korei Południowej i producentem śmigłowców.
Z ewentualną sprzedażą związana jest konieczność przebywania w kraju kupującego dwóch przedstawicieli rządu amerykańskiego, istnieje również potencjalna konieczność zapewnienia czasowych usług inżynieryjno-technicznych przez personel rządowy USA.
Sprzedaż wymienionych wyżej śmigłowców nie przyniesie negatywnych skutków dla stanu gotowości amerykańskich sił zbrojnych.
biały
nasza marynarka zapewne nie doczeka się śmigłowców pokładowych :)
-CB-
I tak by nie miały gdzie stacjonować. Hangary mają jedynie dwa OHP, a to wersje niezmodernizowane z krótkimi pokładami.
Imperial Palace
Ale gdyby kiedyś zły los się odwrócił i jakieś okręty się pojawiły to byłyby jak znalazł i zamiast dwóch mini flot byłaby jedna mniej mini flota powietrzna.
Davien
Panie poszukiwacz, ostatnio Słowacja dostała uzywane UH-60M wiec wg ciebie najnowszy Blackhawk juz sie tez USA nie podoba?? UH-60M panie poszukiwacz nie kupisz inaczej niz przez FMS, formuła DCS zakłada ominiecie kontroli rzadu wiec powodzenia w kiepskiej manipulacji, no ale u ciebie to akurat norma. Aha MH-60R lataja od 2001r wieć znowu zaliczyłes wtope:)
Frank
Mogliśmy kupić Seahawki, tanie w eksploatacji, program modernizacji śmigłowców możnaby wówczas oprzeć na bazie BH.
vvv
tyle ze mh-60l to nie s-70i
Poszukiwacz zaginionego Caracala
A co ma do tego S70, wystarczy tryb FMS lub DCS. Zresztą w czasie przetargu z 2015 wystarczyło wystąpić z zapytaniem do rządu USA i może MH60R znalazł by się w ofercie. Ciekawe gdzie są ci znafcy tematu co jeszcze niedawno twierdzili, że nie ma szans na MH60R poniżej 100 - 150 mln USD szt.
biały
ale zapewne ma podobne podzespoły bo wywodzi się z tej samej rodziny , po resztą to ta sama firma robi obydwie maszyny więc jest większa szansa ze jakąś część serwisu robili by w swojej fabryce na terenie Polski