Ukraiński czołg Opłot-2M gotowy na defiladę

15 sierpnia 2021, 10:58
opłot-2m
Fot. Ukroboronprom
Reklama

Pierwszy zmodernizowany T-84 Opłot-2M został ukończony przez charkowski zakład. Producent obiecał, że będzie to pojazd wyzbyty rosyjskich podzespołów. Tak jak pierwszy T-84, również i ten zadebiutuje na kijowskiej defiladzie podczas obchodów Dnia Niepodległości Ukrainy.

Jak poinformował ukraiński koncern zbrojeniowy Ukroboronprom, pierwszy zmodernizowany czołg T-84 Opłot-2M został właśnie ukończony w Charkowskich Zakładach Czołgowych im. Małyszewa. Pojazd został specjalnie skonstruowany na kijowską defiladę, która się odbędzie 24 sierpnia br. z okazji 30-lecia niepodległej Ukrainy. 

W lutym bieżącego roku, gdy rozpoczęła się produkcja czołgu, państwowy producent podkreślił, że pomimo prototypowego charakteru pojazd jest w pełni sprawny bojowo. Jego produkcja trwała pół roku, aczkolwiek Ukroboronprom przekonuje, że w przyszłości mogłyby produkować po kilka egzemplarzy miesięcznie. Opłot-2M w porównaniu z poprzednikiem, czyli Opłotem-M, wprowadzonym ponad dekadę temu na uzbrojenie Sił Zbrojnych Ukrainy, charakteryzuje się brakiem rosyjskich komponentów. Docelowo czołgi będą posiadały nowe układy celownicze, urządzenia służące do komunikacji i nawigacji jak i ulepszone opancerzenie.

Jak pisaliśmy w kwietniu, czołgi mogłyby być również przeznaczone dla klientów zagranicznych. Wasyl Krylas, dyrektor charkowskiego zakładu swe myśli i intencje kierował ku krajom arabskim, w tym Egiptowi oraz azjatyckim państwom takim jak Pakistan, włączając nawet te z regionu Bliskiego Wschodu. Zmodernizowany (tj. pozbawiony rosyjskich podzespołów) Opłot-2M kosztuje około 150 mln hrywien (w przybliżeniu 5,4 mln USD).

Debiut niezmodernizowanego Opłota był w zasadzie również defiladowy. W 2009 roku pojawił się w Kijowie na obchodach 18 rocznicy uniezależnienia się od ZSRR. Początkowo armia ukraińska zamówiła 10 czołgów, aczkolwiek z powodów finansowych nie zdecydowała się na tak duży zakup (posiadają obecnie 5 wozów). Innym użytkownikiem Opłota jest armia tajlandzka, mająca 49 egzemplarzy oraz US Army, która posiada swój ewaluacyjny pojazd.

Podstawowy wariant T-84 Opłot waży 51 ton. Pomieści on w swoim wnętrzu 3 osoby załogi. Uzbrojony został w 125 milimetrową armatę KBA-3 i sprzężony z nią karabin maszynowy kalibru 7,62 mm. Posiada również KM KT-12,7 kalibru 12,7 mm. Zabiera ze sobą 46 pocisków do armaty czołgowej, 1250 pocisków do kaemu 7,62 mm i 450 do kaemu 12,7 mm. Jednostką napędową jest opracowany w Charkowie 16,3 litrowy dwusuwowy silnik KMDB 6TD-2 o mocy 1200 koni mechanicznych. Pozwala on na rozpędzenie czołgu do 70 kilometrów na godzinę (na drodze utwardzonej) lub 50 km/h w terenie.

Reklama
Reklama
Reklama
KomentarzeLiczba komentarzy: 102
Reklama
Tomek
poniedziałek, 16 sierpnia 2021, 12:11

Czołg nie ma racji bytu bez panowania w powietrzu a to z kolei bez sopl te parę kupionych rac to na defiladę starczy

tenebris
poniedziałek, 16 sierpnia 2021, 09:12

Tytul mowi wszystko, az perfidnie zarechotalem. 1 sztuka - na defilade i to na tyle XD. No widac ze biora przyklad z Polski, tylko daja jeszcze bardziej czadu i tak jakos super minimalistycznie im wyszlo XD.

Dynia
poniedziałek, 16 sierpnia 2021, 00:44

Polska morze miec czolg cierzki na podstawie Kraba. Dodac pancerz i nowy silnik. Armata 155mm przekracza morzliwosci planowanej 130mm armaty w przyszlosciowym czolgu europejskim.

Troll
poniedziałek, 16 sierpnia 2021, 12:25

Eeee tam. Przyszłości są krążowniki imperium.

Bren
poniedziałek, 16 sierpnia 2021, 12:22

Krab może działać jako niszczyciel czołgów. A na podwoziu Kraba czołgu nie zbudujesz.

Davien
poniedziałek, 16 sierpnia 2021, 12:31

Armatohaubica jako niszczyciel czołgów??? A juz myslałem że wszystkie absurdy widziałem.

el ninio
środa, 25 sierpnia 2021, 14:16

Aż tak mało widziałeś? Przykład Dana ma pociski przeciwpancerne termiczne....

Śmiech z totalnej opozycji
poniedziałek, 16 sierpnia 2021, 08:47

Jeszcze do tego daleka droga... Koncepcja słuszna ale nie jest to takie proste. Raczej wykorzystamy rozwiązania konstrukcyjne z kraba do zaprojektowania Wwo Gepard.

Clash
poniedziałek, 16 sierpnia 2021, 07:24

Mało tego dodam że jak Polska się postara się jeszcze bardziej to może mieć czołg ciężki opracowany na modelu Syreny Bosto, należy tylko dodać nowy pancerz, nowy silnik,.....

Erwin
poniedziałek, 16 sierpnia 2021, 08:57

Ja bym zbudował tak czołg na bazie Wigry 3! Tam rama była niezniszczalna! Wymienić tylko koła szprychowe na gąsienice!

Sarmata
poniedziałek, 16 sierpnia 2021, 16:38

Tylko kross, to nowoczesnosc!

Gustlik
poniedziałek, 16 sierpnia 2021, 15:02

KARAT byłby lepszy.

Wojciech
poniedziałek, 16 sierpnia 2021, 00:19

5,5 mln USD czyli za 26 mld PLN mielibyśmy 1000 sztuk i jeszcze by wystarczyło na jakieś licencje rakietowe.

Stefan
poniedziałek, 16 sierpnia 2021, 09:56

Nie widziałeś przyszłości w rachunkach.

Meska
poniedziałek, 16 sierpnia 2021, 09:46

1000 sztuk złomexu radzieckiego.

KrzysiekS
poniedziałek, 16 sierpnia 2021, 00:08

Ludzie zapomnijcie o tym czołgu jeżeli już to dalej negocjować z Koreą jakieś realne warunki.

Davien
poniedziałek, 16 sierpnia 2021, 07:33

Realne warunki dotyczace K2PL to juz Korea przedstawiła.

jam onufry
środa, 25 sierpnia 2021, 14:23

Realne? Sami pogubili się bo liczyli na super biznes i fakt ze po namyśle zaoferowali lepsze warunki tyle ze juz nikt nie chciał z nimi rozmawiać (tak nie robi sie biznesu). Słowem spalili przez pazerność dobry interes. Dziś to mogą co najwyzej wspólnie z nami opracować czołg IV gen.

KomAndor
poniedziałek, 16 sierpnia 2021, 09:05

Jakie realne warunki co Ty mówisz? Makiętę nam pokazali a nie realny czołg chcieli za nasze pieniądze opracować nowy czołg a bazie K2 z 7 kołowy podwoziem i znacznie lepiej opancerzony a potem nam go sprzedać. Super ale nawet my nie jesteśmy już tak naiwni - to nie czasy PO.

Davien
poniedziałek, 16 sierpnia 2021, 12:33

Tym własnei był K2PL a nie jakims urojonym tworem, tylko przebudowanym K2. Innych nie ma i nie było.

el ninio
środa, 25 sierpnia 2021, 14:28

Chcieli by Polska kupiła z półki K2 wersje koreańską a potem dopłaciła za przeróbkę..... I dalszą współpracę.... Co oczywiście nie było w naszym intetesie. Potem błąd ten poprawili tyle ze juz nikt nie chciał z nimi rozmawiać...

CERESNIAK
poniedziałek, 16 sierpnia 2021, 00:00

Ale złom - z tego kraju nic dobrego nie wyjezdza.

:)
poniedziałek, 16 sierpnia 2021, 15:44

"Ale złom - z tego kraju nic dobrego nie wyjezdza."Poza Ukrainkami.Ale nie wszystkimi.

Sarmata
poniedziałek, 16 sierpnia 2021, 16:38

Mam identyczne spojrzenie na temat ukrainy!

poniedziałek, 16 sierpnia 2021, 17:35

Uzbroić mrówki w ciężkie działa

kmdr prix
niedziela, 15 sierpnia 2021, 23:35

wszystkim wielbicielom podukcji bazującej na technologii USSR proponuję wysłać na front własne dzieci w tych puszeczkach. Wolę abramsy.

alkaprim
poniedziałek, 16 sierpnia 2021, 10:12

kmdr prix-to na co czekasz-wsiadaj.

Valdore
poniedziałek, 16 sierpnia 2021, 12:34

A ty wsiadziesz do T-84 Opłot2M i pojedynek? Ale najpierw spisz testament.

Murf fanem Polski
niedziela, 15 sierpnia 2021, 23:10

Doskonały. Powoli, ale systematycznie Ukraina zrywa kontakty z Moskwą i porządkuje ich MIC. Program substytucji importu przynosi dobre rezultaty. budują własne pociski kilka rodzajów samolotów cargo. 5500 z 8000 paertów za silniki myśliwskie. wszystkie komponenty do ich BMP, a teraz czołgi. W ciągu najbliższych dwóch lat będą przeprowadzać kosmiczne starty z pojazdu Cyclone 4 z Kanady. To ostry kontrast z 3014, gdzie tylko 5% wojskowych było gotowych do walki i prawie nic nie mogli zbudować.

bliżej niż dalej
poniedziałek, 16 sierpnia 2021, 15:46

Powoli,aż do jej końca. Jak się wzrok wytęży,to w zasadzie ten koniec widać

x95
poniedziałek, 16 sierpnia 2021, 11:59

1. Antonow nie wyprodukował ani jednego NOWEGO samolotu transportowego od 2014 roku. 2. Ten kosmos z Kanadą to kolejna mrzonka - rzeczywistość jest całkiem inna. 3.Ukraińscy naukowcy wręcz masowo próbują znaleźć zaczepienie w Polsce. 4. Oceniałem doktoraty ukraińskie przed nostryfikacją w Polsce - te starsze z 2007 - 08 były jeszcze normalne. Im nowsze tym niższy poziom. To są fakty - próbują coś robić ale na razie z niedużym realnym skutkiem. I główny problem to właśnie ucieczka ludzi. Np. główny konstruktor samolotów z Antonowa (np. AN-148) Sergej Mierenkow jest teraz głównym konstruktorem w zakładach UZGA na Uralu budującego regionalny samolot pasażerski. A do 2018 działał na Ukrainie, ale nic z tego w praktyce nie wychodziło. Mógł wybrać np. Boeinga, ale tam byłby praktycznie nikim, więc wybrał rosyjski wariant, bo tam mógł robić to co do tej pory na Ukrainie.

xXx
poniedziałek, 16 sierpnia 2021, 10:17

Raczej dziadowski. Kilka razy większa Rosja ma problemy by dotrzymać kroku z modernizacją swojego sprzętu, wiec czego się spodziewasz po Ukrainie? W najlepszym razie to pudrowanie starocia, który z każdym rokiem będzie coraz bardziej z tyłu, bo tak jak u nas nie ma kasy na B+R. Nasz PT-91 też był niezły w latach 90-tych, tylko, że już 30 lat minęło i świat poszedł do przodu. To samo będzie z Oplot, z tym, że w przeciwieństwie do PT-91 Ukraińcy nie są w stanie nawet wyprodukować go w sensownych ilościach.

Wała Ukraini, hierojam sała
poniedziałek, 16 sierpnia 2021, 09:58

Tak, z rokiem 3014 na pewno ostry kontrast.

just lol
poniedziałek, 16 sierpnia 2021, 09:15

Wiadomosci z przyszlosci o to jakie precyzyjne XD. No popatrz pan jak to im sie w koncu udalo zachecic mlodych do wstepowania do SZ ledwo 1000 lat im to zabralo. A ruscy jacy mili i potulni, wbrew propagandzie ani nie mrukneli przez milenium XD.

Razparuk
niedziela, 15 sierpnia 2021, 22:31

Silnik 6TD to konstrukcja rozwinięta z niemieckiego silnika z DWŚ-Junkersa (zajumanego przez ZSRR).)Niestety nadal ma mnóstwo wad i słabą trwałość.

Davien
poniedziałek, 16 sierpnia 2021, 12:37

I dalej jest lepszy niż rosyjskei W-46 i W92.

PZL Wola
poniedziałek, 16 sierpnia 2021, 23:04

No..nie dziwota.Silnik W-46 u wszystkie jego mutacje to konstrukcja z przełomu lat 20-30..

KREATOR
niedziela, 15 sierpnia 2021, 15:02

Jeśli chodzi o polskie T-72 jest propozycja ubrania naszych T-72 w słoweńskie wieże Odyn 570 mówi się o 60 sztukach

środa, 25 sierpnia 2021, 14:36

Aha. Chcesz zamienić armatę 125 na 57?

Jerry
poniedziałek, 16 sierpnia 2021, 09:23

Lepiej fruwają ?

gdew,jh
środa, 25 sierpnia 2021, 09:51

Odin 570 jest bez karuzeli i dlatego nie potrafi latać

;)))
niedziela, 15 sierpnia 2021, 18:44

Gdzie się mówi, przy grillu ?

wifi
niedziela, 15 sierpnia 2021, 21:39

skąd wiedziałeś?, to ściśle chroniona tajemnica państwowa

poniedziałek, 16 sierpnia 2021, 13:23

Klonowej i Karowej

Roshedo
niedziela, 15 sierpnia 2021, 14:29

Zamiast Abramsa kupić 500 sztuk tego Oplotła 2M i klepać razem z Ukrainą dla siebie aby jak najszybciej nasycić Wojska Pancerne. A na Ruskich takie Oploty w zupełności wystarczą... I więcej zamieszania w ich szeregach zrobi 233 Twarde i 500 Oplotow niż 200-250 ( pytanie ile wyszkolonych i sprawnych) Abramsów

el ninio
środa, 25 sierpnia 2021, 14:38

Abramsy są NOWE i napewno długo będá sprawne geniuszu

Lukas77
wtorek, 17 sierpnia 2021, 22:27

Niestety rząd kupuje tylko jankeskie i bez przetargów! Także opłot 2m czy modernizacja t72 do pt16 i pt91twardy do pt17 jest śmieciową dla rządu bo trzeba lizać jankesom dupy! A jankesi nam pomogą razem z NATO jak w 39 i będą uciekać jak z Afganistanu!

środa, 25 sierpnia 2021, 14:39

Jasnowidz czy co?

Tery
poniedziałek, 16 sierpnia 2021, 08:54

Zrobisz wszystko żebyśmy nie kupili Abramsów?! Jednak to ogromne wzmocnienie naszych możliwości obronnych bo każdy czy to z totalnej opozycji czy inny rusofil drży że złości w co drugim wpisie.

JSM
poniedziałek, 16 sierpnia 2021, 00:21

Od kilku lat o tym piszę. Jak grochem w ścianę.

Davien
poniedziałek, 16 sierpnia 2021, 23:27

Bo jak widac nikt w Polsce nei jest tak głupi by pakowac sie w kolejny rosyjsko/ukraiński wynalazek:)

Davien
niedziela, 15 sierpnia 2021, 16:12

Chyba jako cele bo takiemu T-72B3 niewiele zrobią.

JSM
poniedziałek, 16 sierpnia 2021, 00:20

Zrobią mu całkiem porządne kuku. Wystarczające żeby już dalej nie pojechał.

Davien
poniedziałek, 16 sierpnia 2021, 07:37

A niby czym?? Bo działo to odpowiednik starej już 2A46M o penetracji maks 550-600mm czyli ledwo starczającej na takiego T-72A. Jedyna dobra rzecz tych Opłotów to pancerz +ERA tak na poziomie T-72B3 i t wszystko.

Nico
niedziela, 15 sierpnia 2021, 16:03

No T 90 i na nowe T14 Armata Opłat za słaby..Rosja już robi testy bezzałogowej wersji T14...Rosja ma dużo broni przeciw pancernej więc same Opłoty i Twarde (w większości głęboka modyfikacja T72 ) nie wystarczy

Obrumowiec
niedziela, 15 sierpnia 2021, 15:48

Ukraiński złom.

BUBA
niedziela, 15 sierpnia 2021, 16:23

Zlom nie zlom ale sa w stanie cos produkowac. BUMAR nie umie nawet restaurowac ... a potem krzacza ze im zle jak WP kupuje sprzet za granica.

Laser
poniedziałek, 16 sierpnia 2021, 10:57

Na defiladę. Nic poza tym jednym egzemplarzem.

Zaq
poniedziałek, 16 sierpnia 2021, 10:06

No nie przesadzaj że nic nie umią a malowanie na zielono to co ?

Gts
niedziela, 15 sierpnia 2021, 22:35

Ro nie bumar mialby robic K2 a Poznan, i prawdopodbnie dlatego byla to jedna z przyczynrezygnacji z K2. Po 1 bumar ma mizerne kompetencje we wszystkim i nie moglby dostac produkcji takiego czolgu wiec zeiazkowcy pewnie byliby wkurzeni jeszcze bardziej niz z powodu przymiarek do zakuou Abramsa. 2. PIS nie moze sobie pozwolic na lokowanie produkcji w baomstionach opozycji bo i tak nie wiele wyborczo ugra.

Inżynier
poniedziałek, 16 sierpnia 2021, 09:00

Co Ty opowiadasz za bajki. Jedynym zakładem jaki mógłby robić w Polsce K2 jest Huta Stalowa Wola ewentualnie konsorcjum w którym byłi by liderem. Z nikim innym Koreańczycy nie będą rozmawiać i dlatego nie możemy jeszcze produkować K2 w Polsce bo teraz do produkcji będzie wchodził Borsuk. Po 2026 wejdzie WWB a na końcu dopiero czołg podstawowy.

jam onufry
środa, 25 sierpnia 2021, 14:43

WWB? Gdzie? Skąd taka wiedza?

x95
poniedziałek, 16 sierpnia 2021, 11:48

Tylko Stalowa Wola zachowała stare kompetencje produkcyjne i rozwinęła je. Poznań zna się na remontach, a OBRUM Gliwice nie wiadomo już na czym.

Nico
niedziela, 15 sierpnia 2021, 21:54

Opot to nasz PT 91 twardy i raczej nie taki złom..Opłot ma szansę w starciu tylko z T80 i t 72

123
niedziela, 15 sierpnia 2021, 17:22

Na tym "poziomie" to i Bumar potrafi... Przecież to nie produkcja - tylko rekonstrukcja

Ja
niedziela, 15 sierpnia 2021, 21:44

Bumar zawsze z kazdym zamówieniem jest w plecy po drugie tonie w długach .chciałbyś zainwestować w coś co zaraz może ogłosić bankructwo

niedziela, 15 sierpnia 2021, 19:15

To czemu tego nie robi

środa, 25 sierpnia 2021, 14:45

Korea chciala

Gts
niedziela, 15 sierpnia 2021, 22:36

Bo lwpiej co roku zebrac o dotacje ktora sie potem przephsci na premie dla zarzadu i kierownictwa.

457
niedziela, 15 sierpnia 2021, 18:46

Taaa, to "dej nam Boże" nasze "modyfikacje" na takim poziomie.

Nie inż.
niedziela, 15 sierpnia 2021, 15:08

A wiesz że tego Oplota o którym mowa w artykule produkowali od 2012 roku? To teraz pytanie do ciebie o czym ty piszesz? Chcesz nasycać wojsko szrotem podobnym do PTwardy. ?

Nico
poniedziałek, 16 sierpnia 2021, 08:16

Ukraina od 2012 modernizowała czołgi t 84 a nie produkowała

Tani
poniedziałek, 16 sierpnia 2021, 06:02

I sprzefali jeden egz do USA.

Davien
niedziela, 15 sierpnia 2021, 14:24

Kiedys byla chyba opcja by z nimi budowac razem. Inna to z Koreanczykami, inna to dolaczyc do europejskiego czolgu. Byl tez pomysl zamowic Leopardy 2a7 ale z wspolprodukcja w PL

środa, 25 sierpnia 2021, 14:46

I co zgodzili się?

Vvv
niedziela, 15 sierpnia 2021, 22:54

Koreańczyków propozycja to poniżanie Polski, z Leopardami jest problem z częsciami i nie chcą nas w programie nowego czołgu. Wolą nam sprzedac te czolgi za ok 20 lat.

Wiechu
niedziela, 15 sierpnia 2021, 22:13

W końcu już przed wojną były w Łabędach produkowane niemieckie czołgi. Tradycja zobowiązuje.

Paweł
niedziela, 15 sierpnia 2021, 14:00

Czy to nie jest dobra opcja zamiast Abramsów? Jak bardzo jest gorszy? Oczywiście chodzi mi bardziej o zakup licencji lub współprodukcję, zmiana kalibru na 120mm. Na plus cena i dywersyfikacja dostawców sprzętu, można dać w końcu USA po nosie.

yar
niedziela, 15 sierpnia 2021, 14:52

A jak bardzo jest gorszy Maluch od Forda Mustanga?

Baca
niedziela, 15 sierpnia 2021, 14:34

Ten czolg to jest zlom i tyle. Ukraina nie jest i nigdy nie była naszym sojusznikiem aby w Polsce niektórym sie tak wydaje oczywiscie lepiej jak istnieje ale zeby byla nie za silna tak zeby nam nie zagrozić

Jerry
poniedziałek, 16 sierpnia 2021, 09:26

10/10

rollo
niedziela, 15 sierpnia 2021, 22:30

Nareszcie chociaż jeden człowiek widzi zagrożenie ze strony Ukrainy która nigdy nie była naszym sojusznikiem i nigdy nie będzie!

ACAN
poniedziałek, 16 sierpnia 2021, 09:02

Radzi się mylicie na dzień dzisiejszy Ukraina ma wspólnotę interesu z Polską a mianowicie walka o przetrwanie państwa i narodu. USA Niemcy i cała reszta mają nas za przedmiot handlu z Rosją. Połączenie potencjału Polski i Ukrainy daje realną siłę do powstrzymania Rosji. Im szybciej to zrozumiemy tym lepiej.

SOWA
poniedziałek, 16 sierpnia 2021, 08:44

Nigdy nie była sojusznikiem i nie będzie. Zresztą nawet przed wojną z Rosją szukała sojuszników i budowała wpływy w rejonie M. Czarnego a nie w Europie Środkowo-wschodniej.

Poligon
poniedziałek, 16 sierpnia 2021, 12:22

A słyszałeś o wojnie polsko-bolszewickiej ?

el ninio
środa, 25 sierpnia 2021, 14:52

Polska miała 1.5 mln zołnierzy zaś ukraincy wystawili 5 tysiecy (do konca wojny wzrost był do poziomu 20 tyś) A teraz słyszałeś o rzezi wołyńskiej i nazwisko Bandera?

poniedziałek, 16 sierpnia 2021, 21:41

Petlura został tzw sojusznikiem jak przegral z bo

niedziela, 15 sierpnia 2021, 14:31

Nie.

Adr
niedziela, 15 sierpnia 2021, 14:25

Sporo gorszy ale wystarczająca dobry na Rosjan plus nie wymagający takiej infrastruktury i zabezpieczenia +/- 50t to nie 70..... Pod warunkiem że będzie seryjnie produkowany co nie będzie łatwe ani u nas ani na Ukr..... Pod warunkiem równoległego rozwoju innych rodzajów sił zbrojnych od rozpoznania (w tym w wymiarze operacyjnym i strategicznym które nie istnieje) i OPL ( NAREW I SONA)..... jeśli USA strzeli focha to kto wie zostaje K2 i Oplot..... Patrząc jednak na tempo dostaw Oplotów do Tajlandii i Leo2a4pl dla WP team Pl-UKR może być powolna opcją

środa, 25 sierpnia 2021, 14:55

W takim razie kup sobie taki czołg i postaw go pod domem jako zabytek.

Polaków
poniedziałek, 16 sierpnia 2021, 00:02

Przecież inwazji spodziewamy się z zachodu Raczej.

Sarmata
niedziela, 15 sierpnia 2021, 14:17

Opłoty kilka lat temu na zawodach NATO zajeły ostatnie miejsce. Na YT był film już zdjęty na którym czołgisci, załoga tego czołgu mówili że lepszym wyborem na zawody byłby już stary T-64. Byli bardzo niezadowoleni z tego czołgu. Na ukrainie jest ogólnie 17 sztuk tego czołgu, to też wiele mówi.

123
niedziela, 15 sierpnia 2021, 14:12

Tiaaa - jasne... Sami Ukraińcy nie produkują komponentów (utracone zdolności - patrz 20 letnia dewastacja przemysłu) Po co dawać USA po nosie skoro Abramsy to pstryczek w nos Niemcom

Davien
niedziela, 15 sierpnia 2021, 16:15

Ukraińcy akurat produkuja własnei wszystkie komponenty( po to powstał Opłot-2M czyli czołg bez komponentów z Rosji) ale to dalej poziom T-72B z lepszym ERA.

x95
niedziela, 15 sierpnia 2021, 20:29

Ukraińcy nie wyprodukowali ANI JEDNEGO nowego czołgu od podstaw - to są przeróbki tego co mieli w służbie i na składzie.

123
niedziela, 15 sierpnia 2021, 17:24

Tiaaa jasne - armata z okuwek "z magazynów" Skorupa - przenie przerobiony których z T-80UD Oni przed 2014 mieli poważne problemy (patrz czołgi dla Pakistanu) A po 2014 było tylko pikowanie w dół...

Davien
poniedziałek, 16 sierpnia 2021, 07:40

Nawet jak widac ci sie o Opłocie 2M poczytac nie chciało:)) Polecam nadrobic zaległosci .

x95
poniedziałek, 16 sierpnia 2021, 11:46

Z artykułu nie wynika że ten defiladowy egzemplarz został wybudowany od podstaw na Ukrainie.

Davien
poniedziałek, 16 sierpnia 2021, 12:42

Opłot-2M to wersja Opłota w któej wykorzystano wyłacznie ukraińskie podzespoły, polecam naprawde poczytac o tym czołgu:)

Davien
niedziela, 15 sierpnia 2021, 14:04

Poziom T-72B jeżeli codzi o uzbrojenie, T-72B3 jeżeli o pancerz, daleko w tyle za Abramsami. Działa bez wymiany wiezy i przekonstruowania czołgu nie zmienisz, jak chcesz ze 120mm to Ukraińcy maja taki projekt, nazywa sie T-84-120 Jatagan ale to zwykły T-84 z nowa wiezą i działem o pancerzu jeszcze gorszym od tego Opłota.

i
niedziela, 15 sierpnia 2021, 23:27

Dobrze ze mowisz o technice, bo w polityce USa i wpwadznia demokracji i wspeurania rezimu Saudow to akurat malo co wiesz.

montański świt
poniedziałek, 16 sierpnia 2021, 10:01

Tyle samo niestety wie i o czołgach.

Tweets Defence24