Siły zbrojne
Zbrojeniowi giganci chętni na zakup Sikorsky? Decyzja w połowie roku
Według doniesień agencyjnych Airbus, Boeing i Lockheed Martin biorą pod uwagę zakup spółki Sikorsky. Jej właściciel, United Technologies Corporation prowadzi rozmowy dotyczące ewentualnej transakcji, aczkolwiek ostateczna decyzja w tej sprawie nie została jeszcze podjęta, a prowadzone prace analityczne mają się zakończyć w połowie roku.
Jak podaje agencja Reuters, Airbus, Boeing i Lockheed Martin rozważają zakup Sikorsky. Według The Wall Street Journal, właściciel koncernu produkującego śmigłowce, United Technologies Corporation, prowadzi rozmowy dotyczące ewentualnej sprzedaży spółki.
Zgodnie z informacją przekazaną przez rzecznika UTC obecnie prowadzone są prace analityczne odnośnie dalszych perspektyw Sikorsky. Mają zostać zakończone do połowy roku. W grę wchodzi sprzedaż akcji, bądź wydzielenie zorganizowanej części przedsiębiorstwa (spin-off). Reuters zaznacza, że pod uwagę brane jest także pozyskanie przez partnerów przemysłowych mniejszościowego pakietu akcji.
Zgodnie z informacją przekazaną przez Dow Jones przychody Sikorsky wyniosły w ubiegłym roku 7,5 mld USD, a zysk – 219 mln USD. W komentarzach zwraca się uwagę na kwestię obciążeń podatkowych, jakie mogą powstać w wyniku przeprowadzenia ewentualnej transakcji. Szacowane są nawet na 3 mld USD. Z kolei wartość transakcji może wynieść 10 mld USD.
W tym kontekście trudno określić, jakie działania mogą zostać podjęte wobec PZL Mielec, która jest spółką zależną koncernu Sikorsky.
Juras
Jest okazja odkupić fabrykę. PGZ do dzieła!
Tyberios
I co tam będą robić? Modele plastikowe czy fotele bujane?
Willgraf
mogą wznowić produkcje PZL ISKRA i oferować ją prywatnym klientom to olbrzymi rynek i łatwiejszy od czysto wojskowego - ale odkupić należy wszystko co zostało sprzedane - wtedy łatwiej lokować tzw. transfer i offsetu oraz można mieć bazę do współpracy z przemysłem lotniczymi i kosmicznym Ukrainy i nie jest to brednia tylko przyszłością , która należy szybko budować !
ArTI
3% zysku w tej branży to standart
realista
jeśli Bell przejmie Sikorskiego to mamy pewniaka na maszyne bojowa dla wojska ah-1z
rtr
Lepiej śrubki podkładki produkować, następnie montować strukturę i wyposażać śmigłowiec, aż w końcu go oblatywać i testować niż tylko szachownice wymalować jak będzie z Caracalem
jang.
opowiedz o tym na Politechnice ŁÓDZKIEJ ,która od dłuższego czasu współpracuje intensywnie z producentem Caracala i antycypacyjnie szkoli inżynierów.No i załodze Lotniczych Zakładów Remontowych w Łodzi nie zapominając o firmach z Radomia czy Dęblina
krzysztof
Za Gierka ratowaliśmy Berlieta. Dobrze, że tym razem nie musimy się wozić z problemami znikającej z rynku firmy
wqvrviony podatnik
Znaczy się przepłacając za chałowatego Blackhawka polscy podatnicy mieli uratować amerykańskiego bankruta? Czemu Sikorski i Klich nie siedzą za oddanie nawet nie za darmo, tylko za dopłatą (biorąc pod uwagę 3x przepłacony kontrakt na Bryzy zawarty tuż po sprzedaży Mielca) PZL Mielec bankrutowi Sikorskyemu?
marek!
Sikor nie jest bankrutem, UTC prowadzi wlasna gre...i to nie od zeszlego roku !!! ( babcia mi mowila ) druga kula u nogi jest OTIS.... ( tak, tak - ci od wind )......Popatrzcie na ilosc smiglowcow rodziny BH zamowionych na calym swiecie (M), Ile smiglowcow (L) ma byc zmodernizowanych do wersji M, Ile Seahawkow (B) po wycofaniu najstarszych, ma byc zastapoione nowymi, jak szeroko idzie program przyszlosciowy....do tego CH53, S76.... zdenerwowany podatniku - nie masz co sie denerwowac, a Bryzy.......:( ............................dla jednych restauracje mleczne z plastikowymi sztuccami, dla innych fast foody pod madrym ptakiem.....
ttt
Jaaaasne bez tych az 70-szt Sikorsky bankrutuje? Weź się człowieku i zmień lekarstwa i przeczytaj przede wszystkim tekst ze zrozumieniem, bo tam nie ma mowy o bankructwie a wręcz o zyskach...Zresztą szkoda tłumaczyć nawet.
Bimbo
SAC kupi prawdopodobnie Textron właściciel Bell Helicopter.
abc
Nie jest powiedziane, że montownie poza USA ( w tym Mielec ) nie będą sprzedawane oddzielnie.
zz
Mielec to nie montownia, 70% części jest wytwarzanych w Mielcu bądź innych firmach w Polsce.
marek!
a my tak narzekamy na tempo rozmow, negocjacji itd.....ciekawe jak wygladala by oferta Airbusa, gdyby stal sie wlascicielem Sikora ?....jest to malo prawdopodobne ale.....jak mowie kazdemu - niemozliwe to ubrac helm na lewa strone - reszta to pikus.... UTC pewnie juz od dawna mysli jak sie Sikora pozbyc, moje zdanie - bardziej Boeing ( bo skupuje jak leci wszystko co lata. LM - jak nie wyjdzie im F35 - to maja przekichane.....Czas pokaze, temat na pojutrze....do jutra nic sie nie zmieni, patrzac z perspektywy naszego przetargu - cos, niecos sie wyjasnia. Wracajac do oferty z Mielca - spokojnie moglby spelnic wymagania WP, a niektore Wasze posty o slabych silnikach, uzbrojeniu.....Pamietacie ILE czasu zajelo LM konfigurowanie naszego F16 z bylo, nie bylo amerykanskim uzbrojeniem ?? i ile kasy dodatkowo musimy doplacic, zeby moc uzywac Jasminki ?? Wyposazenie dla wojska TRZEBA kupowac z glowa!!
Kilo
Obstawiam, ze choć ich jako jedynych stać, to jednak Boeingowi nie pozwola tego kupic, a na pewno nie samodzielnie. Za duza konsolidacja produkcji rynkowej w jednej firmie. A Airbusa niekoniecznie bedzie stac.
EUropa
Ze wzgledow kartelowych Airbus i Boeing raczej odpadaja, gdyz to najwiekszy i drugi najwiekszy producent helikopterow na swiecie i urzedy regulacyjne raczej sie nie zgodza. Zostaje LM, ktory nie ma w swoim portfolio helikopterow i jest firma stricte militarna w porownaniu do dwoch gigantow cywilnego, swiatowego przemyslu lotniczego. Sikorsky to tez raczej helikoptery wojskowe, wiec pasuje jak ulal. Pomijam fakt, ze Hamerykany nie sprzedadza takiej "strategicznej" firmy koncernowi z zagranicy i Airbus juz z tego powodu nie ma raczej szans! USA to najbardziej chroniony i regulowany rynek ze wszystkich "cywilizowanych" - to tak dla tych co na EU itp psiocza! USA chetnie kupuja, ale nigdy nie sprzedaja "obcym" firm, chyba ze bankrutow bez znaczenia!
Qba
Boeing mógłby kupić PZL Mielec i uruchomić w nim produkcję AH-64E Guardian.
Brzęczyszczysław
Dobrze by było.
Tyberios
A w jakim celu?
qwerty
Pierwsze informacje (od władz Sikorsky) pojawiły się już ok. rok temu. Nie wiem tylko dlaczego polskie "media branżowe" nie chciały tego dostrzec. Widać więc, że rozmowy trwały powoli. Teraz weszły w bardziej zaawansowaną fazę. Firmy globalne mają swoje strategie i nasze oczekiwania nie mają tu znaczenia. Możemy im co najwyżej uprzykrzyć ostatnie dni w Polsce poprzez kary zawarte w umowach prywatyzacyjnych - jeden warunek muszą takie kary być zawarte w tych umowach przez Ministerstwo Skarbu Państwa. Widać też, że jedynie umiejscowienie produkcji lub usług w państwowych zakładach daje gwarancje ich dłuższego istnienia w Polsce.
windy_city
Jaki stąd wniosek - bardzo słusznie się stało, że MON nie wybrał produktu Sikorsky'ego dla polskiej armii... nikt nie sprzedaje kury znoszącej złote jajka ergo widać, ze polski kontrakt był swego rodzaju "ratunkiem" dla tej firmy. Brawo!
gryf
Mylisz się. Nie kupuje sie byle czego. Dlatego Sikorski może byc kupiony przez w/w firmy. Sikorski ma swoją Trade Mark.
Tyberios
A ci się na żarty zebrało...
Mireq
Biznes to biznes, tu niema nic trwałego. Silniejsi pożerają słabszych.
windy_city
Jaki stąd wniosek - bardzo słusznie się stało, że MON nie wybrał produktu Sikorsky'ego dla polskiej armii... nikt nie sprzedaje kury znoszącej złote jajka ergo widać, ze polski kontrakt był swego rodzaju "ratunkiem" dla tej firmy. Brawo!
Kilo
Obciążenia podatkowe to mała sprawa w porównaniu do możliwości zablokowania deal'u przez amerykańskie lub tym bardziej europejskie instytucje regulujące rynek. Gdyby Boeing kupił Sikorsky'ego (stać go) to miałby ile? 70%? 80% amerykańskiej produkcji w tym sektorze w ręku? 50-60% światowej? Albo będzie to trzeba jakoś obejść (fundusze inwestycyjne?) albo znaleźć mniejszego gracza.
hp7
Polacy to nawet obcą firmę puszczą z torbami :)
yyy
Widać, że nie orientujesz się w transakcjach biznesowych.
Kilo
Dobre :) ale to chyba zwykla propozycja handlowa bo trudno powiedziec, zeby przy wypracowanym zysku firma byla bankrutem. Wedlug analiz i oficjalnych informacji UTC raczej konsoliduje swoje przedsiebiorstwa w ramach branzy (silniki lotnicze, awionika) i pozbywa sie niezbyt pasujacego do portfela produkcyjnego Sikorsky'ego. A Sikorsky tez wcale na tym nie musi stracic - co juz zyskal na dzialaniu pod UTC to ich (globalny zasieg, dzwignie finansowe i inne) a samodzielnie lepiej alokowalby swoje przychody i zyski.
XWX
Czyli możliwe, że Airbus przejmie Mielec.