Wojsko kupi części do Rosomaków

Autor. Damian Ratka/Defence24
Warszawska 2. Regionalna Baza Logistyczna ogłosiła postępowanie dotyczące zawarcia umowy ramowej na dostawę podzespołów, części zamiennych oraz materiałów do pojazdu KTO 8x8 Rosomak w latach 2025-2028.
Przedmiotem zamówienia ogłoszonego w dniu 27 czerwca jest zawarcie umowy ramowej na dostawę podzespołów, części zamiennych oraz materiałów do pojazdu KTO Rosomak 8x8 w latach 2025-2028 z podziałem na sześć części. Zamawiający przewiduje prawo opcji w umowach realizacyjnych. Potencjalny kontrakt ramowy zostanie zawarty na okres: od dnia jego zawarcia do dnia 30.11.2028 roku. Szczegółowy termin realizacji zamówienia Zamawiający określi w SWZ, którą przekaże zaproszonym do składania ofert wykonawcom.
Miejscem realizacji umowy będzie 2. Regionalna Baza Logistyczna – Skład Elbląg. Kryterium wyboru potencjalnego wykonawcy usługi będzie przedstawienie aktualnej koncesji na wytwarzanie lub obrót wyrobów i technologii o przeznaczeniu wojskowym WT III w myśl Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 17 września 2019 r. w sprawie klasyfikacji rodzajów materiałów wybuchowych, broni, amunicji oraz wyrobów i technologii o przeznaczeniu wojskowym lub policyjnym, na których wytwarzanie lub obrót jest wymagane uzyskanie koncesji.

Autor. Jarosław Ciślak/Defence24.pl
KTO Rosomak to licencyjna odmiana fińskiego kołowego transportera opancerzonego Patria AMV. Wóz jest produkowany w zakładach Rosomak S.A. w Siemianowicach Śląskich. Różni się od przodka z Finlandii m.in. zmniejszonymi wymiarami, które czynią go zdolnym do przewozu na pokładzie średnich samolotów transportowych z rodziny C-130 Hercules. Pojazd ten jest bazą dla wielu wersji specjalistycznych, jak wozy ewakuacji medycznej, wozy zabezpieczenia technicznego, a nawet pojazdy walki radioelektronicznej. Jednostkę napędową stanowi silnik Scania DI 12 56A03PE o mocy 480 KM. Bazowo ważący 22 tony wóz może rozpędzić się do 100 km/h na drodze oraz do 10 km/h podczas pokonywania przeszkód wodnych metodą pływania.
Czytaj też
Poziom ochrony może zostać podwyższony dzięki zestawom dodatkowego opancerzenia, lecz jego montaż odbywa się kosztem zdolności wozu do pływania. Tak wyposażony pojazd ma być odporny na ostrzał przedniej części kadłuba przez na starszego typu pociski kal. 30 mm wykorzystywane przez rosyjskie armaty automatyczne 2A42. W przypadku burt kadłuba poziom ochrony po dopancerzeniu odpowiada poziomowi 4 według normy STANAG 4569A, tj. chroni przed amunicją przeciwpancerną kal. 14,5 mm.

Autor. 21 Brygada Strzelców Podhalańskich
XXL
A po co. ? Przecież będziemy mieli 96 AH 96 apacz. To jest najważniejsze, a wojsko można wozić starania 266.
mick8791
A co ma Apache do KTO? Po co ten głupi komentarz?
eee
Koszami z gęstej siatki, w ogóle bym .....bym też opracowal uniwersalne stanowisko karma że skanerem przeciwdronowym i automatycznym strażnikiem coś jak sentinel na wieże pojazdów Tanie i masowe z dwoma rodzajami amunicji odlamkowej i ppanc,do tego shotguna
mick8791
To w końcu kaema czy shotguna, bo sam sobie zaprzeczasz? "skanerem przeciwdronowym i automatycznym strażnikiem" <-- że co?
eee
Pisałem kaema....
eee
Też bym obłożył skrzyniami kloszami choćby z gęstej siatki i boki również w ogóle ym opracował pancerz pasywny z bocznych pływaków z pianki do mocowania do burt i z przodu