Textron w programie niemiecko-amerykańskiego BWP przyszłości

21 października 2020, 13:27
Lynx_KF41_7
Fot. Rheinmetall Defence

Jak poinformował niemiecki koncern Rheinmetall Defence, amerykańska firma Textron Systems dołączyła do spółki joint venture o nazwie Raytheon Rheinmetall Land Systems (RRLS). Tym samym spółka weszła do rywalizacji w ramach "Team Lynx" o kontrakt w programie Optionally-Manned Fighting Vehicle (OMFV), w ramach którego ma zostać pozyskany następca M2 Bradley.

Textron Systems podejmie współpracę w tym względzie konkretnie ze spółką zależną Rheinmetall Defence — American Rheinmetall Vehicles i amerykańskim koncernem Raytheon. Ma stać się ważnym członkiem zespołu ze swoim bogatym doświadczeniem w segmencie technologii systemów lądowych i możliwościami produkcyjnymi.

To porozumienie o współpracy łączy dwóch wiodących na świecie dostawców rozwiązań dla przemysłu obronnego, aby zaoferować armii amerykańskiej niezrównany OMFV. Textron Systems wnosi dziesięciolecia doświadczenia w produkcji ze zdolnościami robotycznymi, które dodatkowo umożliwiają naszemu rosnącemu zespołowi Lynx dostarczanie innowacyjnego produktu US Army.

- dyrektor zarządzający American Rheinmetall Vehicles Matt Warnick

Fabryka pojazdów Textron Systems w Slidell w Luizjanie wspierała ponad 15 programów pojazdów opancerzonych w ponad 20 krajach. [...] Jesteśmy gotowi wspierać Team Lynx i US Army oraz dostarczać odpowiednią platformę w przyszłości

- starszy wiceprezes Textron Systems Henry Finneral

Program OMFV został wznowiony w połowie kwietnia br., po tym, jak w połowie stycznia br. ogłoszono jego odwołanie i następnie wznowienie, po przeprowadzeniu redefinicji dotychczasowych wymagań i harmonogramu. Program prowadzony był dotychczas w wyjątkowo szybkim tempie, względem innych podstawowych programów modernizacji technicznej amerykańskiej armii, co jednak napotkało pewne problemy, z powodu których doszło obecnie do jego zawieszenia.

W odwołanym przetargu wystartowało dwóch oferentów: spółka joint venture Raytheon Rheinmetall Land Systems (RRLS), która oferuje zmodyfikowany bojowy wóz piechoty Lynx KF41 oraz spółka General Dynamics Land Systems (GDLS) z demonstratorem technologii Griffin III, opartym na podwoziu bojowego wozu piechoty ASCOD. Oferta RRLS została szybko odrzucona z powodu niespełnienia wymagań formalnych, a konkretnie niedostarczenia w terminie pierwszego prototypu do wstępnych badań i testów. Z tego powodu jedynym graczem pozostał GDLS co najprawdopodobniej stało się przyczyną odwołania obecnej edycji programu.

Spółka RRLS zapowiada, że oferta, która zostanie przedstawiona w nowej odsłonie programu OMFV, ma być zupełnie różna od poprzedniej i w pełni spełniać wszelkie obecne wymagania przedstawione przez amerykańską armię. Według wstępnych informacji wóz ten ma otrzymać m.in. nową armatę automatyczną kal. 50 mm oraz nowe systemy optoelektroniczne, a także ma być zwiększona jego sieciocentryczność i możliwość współpracy z bezzałogowcami lądowymi i powietrznymi. Wyraźnymi atutami oferty RRLS może być z pewnością fakt oferowania gotowego produktu, a nie demonstratora technologii, a także wysoki poziom ochrony pojazdu.

Reklama
KomentarzeLiczba komentarzy: 6
Reklama
Schizo
czwartek, 22 października 2020, 10:03

Przednia płyta pod nie złym kontem.

Mucha
środa, 21 października 2020, 17:15

To przecież Polski czołg ,, Concept " , bez jaj , znów sprzedali !!!?

...
czwartek, 22 października 2020, 18:22

To Lynx KF41, nie PL-01

Nikt
czwartek, 22 października 2020, 17:42

PL-01 nigdy nie był polskim cozłiem bo poza designem z CKPoblachy i kartonu na bazie CV90 nic więcej fizycznie nie zrobiono

środa, 21 października 2020, 20:09

Człowieku przestań już z tym Conceptem Gdzie podobny jak podobny !?

Marek
czwartek, 22 października 2020, 14:53

To polski prototyp czolgu

Tweets Defence24