Reklama

Siły zbrojne

USA: Katastrofa F-16 Gwardii Narodowej

Fot. USAF
Fot. USAF

Zgodnie z doniesieniami amerykańskich władz, dwa myśliwce F-16 zderzyły się w okolicach bazy wojskowej nieopodal Jefferson County w stanie Georgia. Obu pilotom udało się bezpiecznie katapultować.

Do zderzenia doszło podczas rutynowych operacji odbywających się późnym wieczorem. Według lokalnych władz, wypadek miał miejsce ok. godziny 21:30 we wtorek. 

Jednego z pilotów udało się odnaleźć niemal parę minut po lądowaniu, natomiast poszukiwania drugiego z niech zajęły ok. dwóch godzin. Jak podają władze, odnaleziono go ok. godziny 23:30. Nie ma informacji na temat osób poszkodowanych na ziemi. 

Sprawą zajęła się już komisja bezpieczeństwa oraz Siły Powietrzne USA, które przeprowadzą szczegółowe dochodzenie. Pierwsze doniesienia mówiły o kolizji dwóch małych samolotów w okolicach Louisville. Nie wiadomo co było przyczyną wypadku. Maszyny F-16C należały do Gwardii Narodowej Południowej Karoliny.

Czytaj też: "Pokazowe" myśliwce rozbiły się w USA

 

 

 

 

 

Reklama

"Będzie walka, będą ranni" wymagające ćwiczenia w warszawskiej brygadzie

Komentarze (6)

  1. 45

    Chyba nie,skoro odchodzą do cywila.To że im brakuje, to oni to piszą .To że linie lotnicze szukają to pisze też w formie płatnych ogłoszeń.Pieniądz rządzi światem.Za wartości nic nie kupicie.Weźcie w rękę Flight Int i tam tego jest multum.Oczywiście szukają ludzi doswiadczonych i specjalistów.Bezrobotny tam nie ma co szukać.

  2. 45

    Amerykanie nie mają pilotów,Brytowie też,bo linie lotnicze coraz lepiej płacą.To jest rynek.Dobry pilot z angielskim jest szukany przez wszystkie linie lotnicze.Ostatnie lata to boom w przewozach.Zamawiane są samoloty i szuka się pilotów dla nich.Armia to dziadostwo bo budżet .Kto płaci to ma.

    1. Trollhunter

      Akurat Brytyjscy czy Amerykanscy piloci mysliwcow zarabiaja najlepiej. Czesto lepiej niz piloci cywilni w jakiś podrzednych liniach.

  3. otwieracz oczu

    Parę słów prawdy o amerykańskim lotnictwie, których od daviena i vvv się nie dowiecie. Jakieś 2 miesiące temu dowódca amerykańskiego lotnictwa stwierdził, że z uwagi na brak pieniędzy i cięcia w nalotach obecny amerykański pilot wojskowy umie zaledwie 40% tego co jego starszy kolega sprzed kilkunastu lat! Nalot pilotów myśliwskich w USA obecnie wynosi kilkanaście procent tego co 10 lat temu. Niektóre jednostki mają tak mały nalot, że piloci utracili uprawnienia i z podobnego powodu brak jest instruktorów i jest problem z odzyskaniem uprawnień! 10 lat temu piloci US Navy latali Hornetami nawet nawet 10x więcej niż obecnie! 2/3 Hornetów jest uziemiona i skanibalizowana by części z nich służyły pozostałej 1/3. Średni wiek amerykańskiego myśliwca to 25 lat (2x więcej niż rosyjskich) i większość z nich jest starsza od latających na nich pilotów! Podobnie do Hornetów, 2/3 CH-53 jest niesprawna i uziemiona. Trochę lepiej jest z F-16 i F-15, z których "tylko" połowa, a nie 2/3 jest niesprawna, ale sytuacja drastycznie się pogarsza, bo części do starszych modeli F-15 i F-16 są od lat nieprodukowane, więc kanibalizuje się część maszyn, by utrzymać pozostałe (jeszcze gorzej pod tym względem jest z B-52 i B-1, gdzie mnóstwo komponentów nie jest już wcale produkowanych i niektóre z nich demontowano nawet z egzemplarzy wystawionych w muzeach by je zdobyć!). Na modernizację wszystkich(!) amerykańskich F-16, którą tak zachwala davien (AESA itp.) przeznaczono w tym roku "zawrotną" kwotę... 16 mln$ - co za to można zmodernizować? Modernizuje się też zabytkowe lampowe radary F-15 - w "zabójczym" tempie 8 szt. rocznie - można sobie policzyć kiedy USA skończy. Nie dziwcie się katastrofom.

    1. X

      Siły powietrzne USA, są najnowocześniejsze na świecie, mysliwce F15/F16/F18 mają znacznie lepszą awionike od rosyjskich SU czy MiG, i nic tego nie zmieni. Rosja pod względem technologii lotniczej, jest daleko za USA, więc nie pisz bzdur o amerykańskich problemach ( napisz lepiej o rosyjskich problemach ) Co do samych samolotów, to np. F 18 już nie długo będzie zastępowany przez myśliwiec piątej generacji F 35, natomiast F 15 ,może zastąpić F 22 Raptor w liczbie prawie 200 sztuk ( pamiętaj! , że w każdej chwili można wznowić ich produkcje ) Piszesz, że USA ma problemy, a jednak Amerykanie sukcesywnie wprowadzają do swojej floty powietrznej mysliwce piątej generacji, teraz pytanie , kto inny na świecie posiada maszyny wykonane w technologii Stealth? ? ( F35/ F22 / B2 ) Rosyjski SU T 50 to wciąż myśliwiec generacji 4+ podobnie jak SU 35, Jeżeli chodzi o katastrofy, to rosjanie mają ich jeszcze więcej. Co do modernizacji myśliwców, to rosjanie mają ogromne problemy wynikające po prostu z braku odpowiednich technologii. Ps. Piszę często o technologii militarnej, bo USA na tym polu , nie ma sobie równych, i nic jak na razie tego nie zmieni. Reasumując, nie otworzyłes mi oczu, bo mam je otwarte i widzę wyraźną przewagę USA !!! pozdrawiam.

  4. castle25

    Tyle katastrof w tak krótkim czasie z udziałem tych dwóch typów maszyn które są podstawą lotnictwa taktycznego USA może nie być w cale takie przypadkowe. Być może te zdarzenia w najbliższym czasie mogą stać się argumentem przyśpieszenia we wprowadzaniu na uzbrojenie lotnictwa w samolotów F-35 które maja właśnie zastąpić F-16 i F-18. Szkoda tylko że w jednym z wypadków zginął pilot .

  5. gad

    Amerykański odpowiednik Obrony Terytorialnej ma na wyposażeniu F16...

    1. Kosmit

      Gwardia Narodowa to nie jest odpowiednik obrony terytorialnej. To jest bardziej "wojsko drugiego rzutu", pełniące także funkcje obrony terytorialnej z uwagi na jej charakter (składa się z żołnierzy z określonego stanu).

  6. Piotr

    W ciągu ostatnich kilkunastu dni amerykanie stracili w wypadkach sześć samolotów: 2 F-18F, 3 F-16 i 1 F-18C to nie wystawia dobrej oceny zarówno pilotom jak i procedurom obowiązującym w USA

Reklama