Reklama

Siły zbrojne

Przenośne fortyfikacje polowe dla wojska

Fot. U.S. Army, Sgt. Justin A. Moeller
Fot. U.S. Army, Sgt. Justin A. Moeller

Inspektorat Uzbrojenia poinformował o zamiarze przeprowadzania dialogu technicznego na przenośne systemy schronów i fortyfikacji polowych. Postępowanie nosi kryptonim Jarzębina-F.

Chodzi dokładnie o „System ochrony i obrony rejonu szczebla taktycznego kr. Jarzębina-F”. Na tym etapie rozpatrywane są różne koncepcje co do tego jak ma wyglądać to rozwiązanie, które prawdopodobnie będzie możliwym do szybkiego rozstawienia budynkiem odpornym na różnego rodzaju oddziaływanie ze strony nieprzyjaciela.

Proponowane do dialogu produkty mogą zaliczać się do ukryć i schronów. Pod uwagę są brane rozwiązania zarówno na- jak i podziemne. Wśród zapytań wyszczególnionych we „wstępnym wykazie parametrów i funkcjonalności” są także kwestie możliwości przenoszenia systemu, tego czy jest on jedno czy wielorazowego użytku (tzn. czy po rozłożeniu można go później złożyć i rozstawić w innym miejscu), a także czy jest lub może zostać wyposażony w instalację filtrowentylacyjną.

Zapytania obejmują także możliwość funkcjonowania w zakresie temperatur od -30 do +50 stopni Celsjusza, gabaryty, masę i przewidywaną powierzchnię na osobę wewnątrz rozłożonej konstrukcji, czas rozkładania, możliwość przerzucania drogą powietrzną, morską, rzutem samochodowym i koleją to czy wewnątrz przewidziane jest pomieszczenie robocze, odporność na czynniki klimatyczne, a także możliwy czas dostawy i czas przydatności eksploatacyjnej wyrobu.

Zapytania obejmują odporność proponowanej fortyfikacji na bezpośrednio trafiające pociski moździerzowe kalibru 82 i 120 mm, bezpośrednie trafienia z broni ręcznej i maszynowej, a także na rozrywające się nieopodal pociski artyleryjskie kalibru 152 mm i podmuch wywołany wybuchem broni jądrowej.

Oferty w dialogu można składać do 21 listopada br., a czas jego przeprowadzenia jest przewidziany na okres grudzień 2020 – styczeń 2021, choć dopuszcza się jego wydłużenie.

image
Reklama
Reklama
Reklama

Komentarze