Reklama
  • Wiadomości

Ostatni transportowiec desantowy-dok dla US Navy zamówiony

Należąca do koncernu Huntington Ingalls Industries (HII) stocznia w Pascagoula (stan Mississippi) podpisała kontrakt o wartości 1,46 mld dolarów na budowę dwunastego i ostatniego transportowca desantowego-doku typu San Antonio dla US Navy. 7 marca ubiegłego roku poinformowano że będzie on nosił nazwę Fort Lauderdale (LPD 28), czyli miasta leżącego na Florydzie.

  • Okręt desantowy San Antonio. Fot. A. Nitka/ Defence24.pl.
    Okręt desantowy San Antonio. Fot. A. Nitka/ Defence24.pl.
  • Wizja komputerowa Fort Lauderdale  - Fot. HII
    Wizja komputerowa Fort Lauderdale - Fot. HII

Pierwszy kontrakt związany z budową tej jednostki koncern HII otrzymał w grudniu 2015 r. Opiewa ona na kwotę 200 mln dolarów i pozwolił na zamówienie elementów wyposażenia przyszłego desantowca m. in. silników napędowych, generałów spalinowych, wałów napędowych i śrub okrętowych.

San Antonio
Wizja komputerowa Fort Lauderdale - Fot. HII

W oparciu o jednostki typu San Antonio ma zostać opracowany projekt nowych amerykańskich okrętów desantowych-doków LX(R), które mają zastąpić dotychczas wykorzystywane jednostki tej klasy typów Whidbey Island/Harpers Ferry.

Budowa nowych okrętów na bazie zmodyfikowanego projektu ma zaowocować zmniejszeniem kosztów ich powstania. Fort Lauderdale ma być jednostką na której testowane będą rozwiązania mające zmniejszyć koszty budowy, które następnie zostaną zastosowane na LX(R). Tak więc stanie się on okrętem „przejściowym” łączący te dwa typu jednostek desantowych US Navy.

(AN)

Zobacz również

WIDEO: Rakietowe strzelania w Ustce. Patriot, HOMAR, HIMARS
Reklama
Reklama