Siły zbrojne
Ostatni transportowiec desantowy-dok dla US Navy zamówiony
Należąca do koncernu Huntington Ingalls Industries (HII) stocznia w Pascagoula (stan Mississippi) podpisała kontrakt o wartości 1,46 mld dolarów na budowę dwunastego i ostatniego transportowca desantowego-doku typu San Antonio dla US Navy. 7 marca ubiegłego roku poinformowano że będzie on nosił nazwę Fort Lauderdale (LPD 28), czyli miasta leżącego na Florydzie.
Pierwszy kontrakt związany z budową tej jednostki koncern HII otrzymał w grudniu 2015 r. Opiewa ona na kwotę 200 mln dolarów i pozwolił na zamówienie elementów wyposażenia przyszłego desantowca m. in. silników napędowych, generałów spalinowych, wałów napędowych i śrub okrętowych.
W oparciu o jednostki typu San Antonio ma zostać opracowany projekt nowych amerykańskich okrętów desantowych-doków LX(R), które mają zastąpić dotychczas wykorzystywane jednostki tej klasy typów Whidbey Island/Harpers Ferry.
Budowa nowych okrętów na bazie zmodyfikowanego projektu ma zaowocować zmniejszeniem kosztów ich powstania. Fort Lauderdale ma być jednostką na której testowane będą rozwiązania mające zmniejszyć koszty budowy, które następnie zostaną zastosowane na LX(R). Tak więc stanie się on okrętem „przejściowym” łączący te dwa typu jednostek desantowych US Navy.
(AN)
Art
A ile tych "generałów" spalinowych kupili???? :)
generał Motors
"The ship's electrical power is provided by five 2,500kW Caterpillar ship service diesel generators" A już myślałem, że dostarczy je Generał Elektryk.