Rosyjski niszczyciel czołgów będzie strzelał na Morzu Czarnym

17 lipca 2021, 08:35
da414c8c74b1c956d8762a681dc43926
Fot. Rosoboronexport
Reklama

Rosyjski pływający niszczyciel czołgów, klasyfikowany również jako lekki pływający czołg 2S25 Sprut-SDM1 przechodzi w kolejną fazę żmudnych i trwających od dłuższego czasu testów państwowych. Po udanym sprawdzianie z samego pływania przed czołgiem nadejdzie kolejny polegający na wykorzystaniu swojego potencjału bojowego przeciwko niewielkim celom nawodnym.

Jak podało rosyjskie państwowe przedsiębiorstwo Rostec, ich lekki pływający niszczyciel czołgów Sprut-SDM1 w ramach trwających do 2022 roku testów państwowych niebawem rozpocznie sprawdzian polegający na strzelaniu do celów pociskami przeciwpancernymi 9K119 Refleks kalibru 125 mm w warunkach morskich. Przeprowadzono już pierwszy etap, który zakładał samo przemieszczanie się na wodach Morza Czarnego, jak zauważył koncern, przebiegł on nadzwyczaj pomyślnie. Lekki czołg pływający musi pokonać 8 000 kilometrów bez większych awarii, by Rosjanie mogliby zacząć mówić o sukcesie.

Jednocześnie Rostec dodał, że jesienią rozpoczną się tzw. testy klimatyczne mające na celu sprawdzenie czołgu w niskich temperaturach, gdzie mechanizmy z obecnej ewaluacji zostaną powtórzone, tj. sprawdzenie samej jednostki napędowej, armaty oraz dwóch KM PKTM kal. 7,62 mm.

Sprut-SDM1 wcale nie jest gorszy pod względem siły ognia od czołgów takich jak T-80 czy T-90, a jego mobilność na lądzie i wodzie jest na poziomie podobnym do BMD-4M. Czołg jest zdolny do wykonywania złożonych zadań, a w szczególności prowadzenia rozpoznania, działań rajdowych lub w ramach sił wysuniętych, manewrów obronnych. (...) Głównym operatorem, mają być wojska powietrznodesantowe, ale jestem pewien, że zainteresuje również zagranicznych klientów. Przede wszystkim koncentrujemy się na rynkach Indii, Azji i Bliskiego Wschodu.

Biekchan Ozdojew, dyrektor przemysłowy ds. broni, amunicji i chemii specjalnej Rostec
Reklama
Reklama

Sprut-SDM1 jest modernizacją swojego poprzednika 2S25 Sprut-SD, będącego również lekkim pływającym niszczycielem czołgów. Pojazd bazuje na zmodernizowanym podwoziu bojowego wozu desantu BMD-4M, zunifikowanym z BMP-3. Jego uzbrojenie stanowi gładkolufowa armata 2A75 kal. 125 mm o zasięgu rażenia do 5 kilometrów, z możliwością użycia lufowych przeciwpancernych pocisków kierowanych 9K119 Refleks.

Jego dodatkowym uzbrojeniem są dwa czołgowe karabiny maszynowe PKTM kal. 7,62 mm, przy czym jeden z nich znajduje się w zdalnie sterowanym module uzbrojenia, a drugi jest sprzężony z armatą. Nowy pojazd został wyposażony w nowy, cyfrowy system sterowania ogniem. Zasięg lekkiego pływającego niszczyciela czołgów wynosi do 500 kilometrów.

Reklama
KomentarzeLiczba komentarzy: 117
Reklama
Palmel
niedziela, 18 lipca 2021, 13:27

a co się stało z naszymi PT 70

aws-93
niedziela, 18 lipca 2021, 19:25

PT-76B; Żyletki....już chyba 25 -30 lat temu

Davien
środa, 21 lipca 2021, 21:33

W Polsce wycofano je wszystkie do 1989r.

Niuniu
niedziela, 18 lipca 2021, 11:50

To produkt eksportowy. Przede wszystkim dla Indii, Wietnamu, Indonezji, Malezji, Wenezueli, Nikaragui, krajów Afryki itd. Pojazd mogący łatwo się przemieszczać w trudnym terenie z dużą siecią cieków wodnych, bagien, bez utwardzonych dróg itp. Łatwy w transporcie lotniczym na duże odległości. Tani i wszechstronny. Indie potrzebują takiego produktu na już. A mając tysiące rosyjskich czołgów są niemal pewnym jego przyszłym użytkownikiem. Rosjanie potrzebują pewnie góra kilkaset takich pojazdów głównie do misji zagranicznych i ew. do działań w arktyce i północnej Syberii. W tak niewielkiej ilości tylko dla armii FR nie ma sensu opracowywanie takiej konstrukcji.

ACAN
poniedziałek, 19 lipca 2021, 12:58

A już myślałem że to nowy typ pancernika kieszonkowego. Pływa po morzach niszczy inne okręty normalnie nie ma analoga

Marzyciel
niedziela, 18 lipca 2021, 09:55

Rośnie siła ognia ich desantu! Rozwijają też swoje wojska desantowe liczebnie. Podnoszą ich gotowość bojową, i ćwiczą szybkie, masowe, przerzuty na duże odległości. To nas powinno bardzo uczulać. Nie stać nas na konkurowanie w ciężkim sprzęcie bojowym typu mbt, bwp, Krab, ale gdyby tak pójść w kierunku: gdy Rosja kieruje do Kalinki kolejnych 30 czołgów - my kupujemy kolejny tuzin lekkich, tanich kołowych niszczycieli czołgów ze Spike, oraz dokupujemy do batalionów WOT przy granicy Kalinki kolejny tuzin zestawów Warmate2 oraz dwa tuziny Javelinow? A na koniec kolejnych 100 min ppanc z Belmy? Żebyśmy zawsze mieli świadomość , że na każdy kolejny wóz bojowy w Okręgu my mamy od razu od 5 do 10 szt alternatywnych środków ogniowych do zwalczenia każdej nowej sztuki ! A na Spruty czy BMD ich desantu powietrznego to właśnie Warmate jest idealny! Przypomnę , że nigdy nie zamówiona Manta mogła przenosić do 8 szt lekkich mikroszybowcow uderzeniowych Sting, a Łoś 2 lekkie bomby kierowane Larus. Na wszystkie środki zmechanizowane ich desantu, to nawet Stingi byłyby wystarczająco groźne żeby podpalić, uszkodzić optykę czy silnik. A obsługiwane przez WOT mogłyby utrudniać zadanie desantowi nie zbliżając się zbytnio do takich np. Sprutów! Nam potrzeba nie "białych słoni" tylko masowej, taniej bojowej "szarańczy"! Taki np. "chromowany" Ranger WOT-u, z dwoma operatorami Warmate TL, niby nic, a mógłby zdrowo zaszkodzić już z dystansu 10-15 km.

Draskur
niedziela, 18 lipca 2021, 15:38

Człowieku WOT to może burze rozpędzać albo ścigać niezaszczepionych, a nie do Rosjan startować. Jeszcze chcesz im jakiś sprzęt dawać aby go porzucili podczas ucieczki. Jak tylko usłyszą świst kul i zobaczą krew towarzyszy to z płaczem będą wzywać mamusię. Wiadomo, że na Podlasiu socjal z WOT ratuje życie ale chyba nie znasz realiów albo siejesz polityczną propagandę.

Eee tam
niedziela, 18 lipca 2021, 20:35

Nieraz już tak było że regularna armia uciekła a amatorzy zostali i wygrali patrz np Bitwa na Przełęczy Sipka w Bułgarii

Alaris
niedziela, 18 lipca 2021, 18:56

WOT na desantowych starczy. Nie mają ciężkiego sprzętu i będą walczyć w okrążeniu. Dla WOT idealnie bo ich broń na takich starczy.

jerzys
sobota, 17 lipca 2021, 20:01

Zalew Wislany i nawet nie wiemy kiedy sa u nas...

niedziela, 18 lipca 2021, 09:20

Wiemy. Na środku Zalewu jest taka so

Kak zgniwaet lada
sobota, 17 lipca 2021, 17:53

Następny amelinowy szajs.

niedziela, 18 lipca 2021, 08:54

No no

Jacek
sobota, 17 lipca 2021, 17:37

" jak zauważył koncern, przebiegł on nadzwyczaj pomyślnie. Lekki czołg pływający musi pokonać 8 000 kilometrów bez większych awarii, by Rosjanie mogliby zacząć mówić o sukcesie" - 8000 km po Morzu Czarnym??? To będzie musiał kilka okrążeń zrobić. Swoją drogą po co im Kuzniecow?

darco
niedziela, 18 lipca 2021, 08:47

Pokonać 8000 kilometrów przeczytaj to tyle razy aż zajażysz .

Zimny
niedziela, 18 lipca 2021, 11:45

A zasady pisowni gdzie? W Piórniku z kredkami? W szkole czegoś uczyli? Bez telefonu poprawiającego nie da się już pisać po polsku?

Sssssssss
poniedziałek, 19 lipca 2021, 03:00

Tu jest tylko drobny błąd z brakiem słowa "dystans" po słowie "pokonać". Innych nie ma. Czytanie ze zrozumieniem się kłania jak już tak bezpodstawnie komuś innemu zarzucasz nieuctwo.

Jacek
niedziela, 18 lipca 2021, 11:14

Jak można pokonać coś co jest miarą przestrzeni?

AMF
niedziela, 18 lipca 2021, 07:32

Postawi zasłonę dymną.

KrzysiekS
sobota, 17 lipca 2021, 17:24

No cóż kwestia czasu kiedy na Ukrainie znowu będzie "gorąco".

ruski stek bzdur...
sobota, 17 lipca 2021, 16:18

Buahahahahaha ! Bo pęknę ze śmiechu... niszczyciel czołgów ??????? Jakich ????? :)

niedziela, 18 lipca 2021, 08:40

Każdych

ruski stek bzdur...
niedziela, 18 lipca 2021, 19:06

To sci-fi

Sprutnik
sobota, 17 lipca 2021, 14:42

Taki lekki pływający czołg 2S25 Sprut-SDM1, to idealne rozwiązanie dla MW RP w programie "Miecznik". Wystarczy 20 takich pojazdów Sprut-SDM1 zespawać w jedną, prostokątną całość, zostawiając systemy wieżowe tylko na czterech skrajnych bokach konstrukcji. Także po każdym boku konstrukcji umieścić odpowiedniej wielkości pływaki aby nadać jej odpowiednią dzielność morską. Obronę p-lot zapewni lufowy zestaw Pilica (z kilkoma lub kilkunastoma pociskami Grom/Piorun) zamontowany centralnie na kwadratowej konstrukcji. Cała konstrukcja natomiast, zachowa napęd gąsienicowy, który zapewni jej także możliwość poruszania się na lądzie (po uprzednim odrzuceniu pływaków). Dzięki takiemu ambitnemu (oraz co najważniejsze - taniemu!) projektowi, polskie stocznie będą pionierami na skalę światową i nawet Chiny Ludowe będą pod wielkim wrażeniem naszych "Mieczników". Mój autorski projekt, przekazuję za darmo do wiadomości publicznej oraz dla MW RP. Nie dziękujcie - to taki zbrojeniowy lifehack.

zeneq
sobota, 17 lipca 2021, 14:22

Dopinają technikę. To weryfikuje w praktyce jeden z wariatów ataku z morza. W przypadku Rosji na Ukrainę, pribałtikę czy Polskę. W Azji oczywiście Chin na Tajwan. TB2 kupiliśmy w samą porę.

Danisz
sobota, 17 lipca 2021, 21:53

noo, już widzę jak armada tych cudeniek wypływa z Petersburga i niespodziewanym manewrem atakuje Litwę od strony morza! tylko pozazdrościć Moskwie racjonalnego wydawania pieniędzy...

zeneq
poniedziałek, 19 lipca 2021, 03:51

Rosja użytkuje poradzieckie okręty desantowe różnych typów np duże okręty-amfibie projektu 1171 "Tapir". A teraz pytanko - Ile takich niszczycieli może zabrać okręt typ 1171? Okręty desantowe projektu 775: Aleksandr Ostrowski i Kondopoga dołączyły do jednostek na Morzu Czarnym w kwietniu br. A teraz pytanko - Ile takich niszczycieli może zabrać okręt typ 775? Do służby weszły nowe duże okręty desantowe typu Ivan Gren tzw Projekt 11711. A teraz pytanko - Ile takich niszczycieli może zabrać okręt typ 11711? Jak już się dowiesz to może wizja armady tych cudeniek atakujących sąsiednie kraje przestanie być hipotetyczna.

Davien
środa, 21 lipca 2021, 21:37

Zeneq, a teraz pytanko: Ile Sprut-SD/SDM ma Rosja? I drugie pytanko: ile pocisków pokr trzeba by posłąc na dno te 1171( maja 4) czy Ropuchy ?

mobilnyPL
niedziela, 18 lipca 2021, 14:14

....Ma to więcej sensu niż myślisz....Francuzi myśleli awego czasu podobnie jak ty po czym dali ciała po całemu podobnie jak ich koledzy z UK....Litwa Łotwa i Estonia sa nie do obrony! ....

mobilnyPL
sobota, 17 lipca 2021, 12:16

....Pociski 9K119 Refleks robią różnicę- 5km zasiegu.... @biały wtf ....o dla desantu a nie pływania po morzach i oceanach!!!!!.... ....I na koniec taka mała uwaga. USA Bidena uległa wobec Rosji i Berlina (choćby NS2) chcąc przeciągnąć FR na swą stronę w wojnie z Chinami. Błędna polityka Józia a Putin szampana otwiera a my to się bać zacznijmy....

Kot
niedziela, 18 lipca 2021, 08:20

Trudno oprzeć się wrażeniu że w końcu i tak wyjdzie sojusz USA i Chin przeciw Rosji. Naturalnym kierunkiem ekspansji chin jest Rosja.

Extern
niedziela, 18 lipca 2021, 13:26

Raczej nigdy. USA dobrze wiedzą że gdyby Chiny zdobyły zasoby Syberii już nikt by ich na świecie nie powstrzymał. Scenariusz jaki chcą zrobić Chiny jest inny. Chcą użyć Rosję by ta pomogła im strącić USA z piedestału i najlepiej zdestabilizować ten kraj aby był nie zdolny do zewnętrznych ingerencji. A gdy to już się stanie i Amerykanie zajęci sobą za oceanem będą np. gasić jakąś kolejną wojnę secesyjną, Chiny oczywiście wezmą się wtedy na poważnie za Rosję. Ruskie powinni kciuki trzymać aby USA pozostały silnym graczem powstrzymującym ekspansję Chin, a nie jeszcze ich podkopują.

Kot
niedziela, 18 lipca 2021, 14:47

Tylko Rosja jest tak duża że jej truchło zadowoli na lata Indie, USA , Chiny i Europę. A jak niby Chiny przy pomocy Rosji załatwia USA? Zaatakują ich w USA? Bo wręcz logiczny jest atak lądowy na Rosję przez Chiny i NATO w Europie.

Jacek
niedziela, 18 lipca 2021, 00:10

Też mi sojusznik dla USA. Przecież Rosja podpisała umowę gwarantującą nienaruszalność granic Ukrainy. Zrzekła się w ten sposób pretensji do Krymu. I co Rosjanie zrobili potem? Czy można im ufać?

easyrider
niedziela, 18 lipca 2021, 17:52

A kiedy Rosji można było ufać?

Zgoda!
niedziela, 18 lipca 2021, 09:25

Prawda? Tylko naiwni Demokraci uparcie wierzą, że z Rosją idzie się dogadać. Mimo, że nigdy im się to nie udało, to głąby niczego się nie nauczyły. Tylko polityka takich jak Reagan czy Trump sprawdziły się. A taki Obama zasłynął jako ten, który rozbroił USA - jako jedyny w historii - nic nie zyskawszy ze strony Kremla!

mobilnyPL
niedziela, 18 lipca 2021, 08:54

....Z USA to jest sojusznik? NS2 powstanie, USA odopuściły pytanie co chcą osiągnąć w ten sposób. Po raz kolejny państwa europy- środkowo wschodniej zostają traktowane jak Gorszy Sort !!!!.....

Tani
niedziela, 18 lipca 2021, 15:01

Nic nie odpuscily bo zachod ich porzucil i zreszta my tez. Przegrali wojne handlowa z Chinami i po ptokach. Chcieli zablokowac 5G i co ? Wszyscy ich zostawili ,Polska zreszta tez. Moze te Abramsy to takie nasze przeprosiny?

Trol
niedziela, 18 lipca 2021, 14:50

To niby ns2 powstanie dzięki USA czy dzięki Niemcom. ? USA starały się to powstrzymać a ty plujeszcdo nich. Ale oczywiscie za największe szczęście i dobro dla Polski uważasz swoją ukochaną Rosję.

Extern
niedziela, 18 lipca 2021, 13:31

Był czas przywyknąć. Warto oczywiście być sojusznikiem USA bo gdy się jest im potrzebnym, to potrafią pomagać. Jednak zawsze trzeba być gotowym na to, że z dnia na dzień można zostać porzuconym sojusznikiem. Dlatego takie nasze operacyjne zupełne uzależnianie się od armii USA że np. całe rozpoznanie dla nas zrobi USA, albo że będziemy mieli tylko ich systemy zarządzania polem walki, jest nierozważne.

niedziela, 18 lipca 2021, 14:15

Jo Wietnam południowy sie o tym przekonal podobnie jak sojusznicy z Afganu

Extern
niedziela, 18 lipca 2021, 18:57

Oni właśnie tego nie rozumieli że powinni wykorzystać ten czas jaki przy boku Ameryki mieli, na wzmocnienie się i co tu dużo mówić uniezależnienie się. Jeśli tego prostego faktu i my nie zrozumiemy że Amerykanie nie będą na wieczność przy nas, to możemy równie marnie jak kraje które wymieniłeś skończyć.

Danisz
sobota, 17 lipca 2021, 22:07

5 km zasięgu to w tym wypadku zwykły żart, Refleksy są bowiem naprowadzane w wiązce laserowej, a działonowy musi przez cały czas utrzymywać cel w celowniku - już pomijając fakt, że 5 km to poza horyzontem, to powodzenia przy utrzymywaniu celownika płynąc na jakimkolwiek akwenie, o Morzu Czarnym nie wspominając.

zimny kubk
niedziela, 18 lipca 2021, 16:00

Może i żart, ale chcielibyśmy produkować takie żarty, więc daruj sobie te prześmiewki i zbuduj lepszy, a my będziemy z ciebie żartować. W tym kraju oprócz żartownisiów i złodziei chyba nikogo już nie ma

Danisz
poniedziałek, 19 lipca 2021, 12:20

MiGa-15 też nie zbuduję, ale śmiało mogę powiedzieć, że ten samolot na współczesnym polu walki byłby żartem. Podałem dwa merytoryczne argumenty - odnieś się do nich, albo się nie ośmieszaj pustą paplaniną.

Chyżwar dawniej Marek
poniedziałek, 19 lipca 2021, 10:46

Nikt tu nie chce produkować takich żartów. One się skończyły jak ktoś zdał sobie wreszcie sprawę, że armia ma coś więcej do roboty oprócz ekspedycji. Czyli mniej więcej wtedy, kiedy Rosja zaczęła rozrabiać.

leo
niedziela, 18 lipca 2021, 09:27

poza horyzontem,to jest 50 km a nie5

Extern
niedziela, 18 lipca 2021, 13:55

Wzór na tę odległość to L 3,57 *√h, czyli z poziomu oczu peryskopu obserwatora siedzącego w wieżyczce takiego płynącego Spruta, załóżmy że 0,5 m, ta odległość to będzie nawet mniej, czyli około 2,5 kilometra. Oczywiście widać cel będzie trochę dalej bo też przecież ma niezerową wysokość i trochę spoza horyzontu obserwowanego będzie wystawał. W takim wypadku ta widoczność wyraża się wzorem L 3,57 *(√h1 + √h2) czyli po obliczeniach wychodzi że taki Sprut drugiego Spruta zobaczy właśnie na niecałe 5 kilometrów.

trzcinq
niedziela, 18 lipca 2021, 08:50

Spokojnie wystarczy a każdy pocisk może zniszczyć mbt. Ich zaleta to mobilność i siła ognia

Davien
niedziela, 18 lipca 2021, 15:30

Taak, chyba ze T-55 bo od Abramsa, Leo2 czy Challengera się zwyczajnie APFSDS-T odbije a 9M119 ze swoja penetracja to przedni pancerz osmali.

Bu ha ha
niedziela, 18 lipca 2021, 09:29

Twoja wiara, że bujajacy się na fali Sprut, zanurzający się co chwila pomiędzy falami (i tracący w związku z powyższym w ogóle widok celu) utrzyma namiar na poruszający się na innej fali cel morski, albo poruszający się w terenie cel mobilny - przynosi ci zaszczyt! Naprawde, jak na fana ateistycznej Rosji, twoja wiara jest głęboka, zaiste!!

trzcinq
niedziela, 18 lipca 2021, 15:12

Sprut to nie okret! To plywajacy TD! Śmiej się Smiej dzieciak

Danisz
poniedziałek, 19 lipca 2021, 12:22

I co z tego że to nie okręt - z tego powodu nie uznaje fal?

Chyżwar dawniej Marek
poniedziałek, 19 lipca 2021, 10:49

Do tego, żeby Spruta rozszarpać nie potrzeba nawet MBT.

Towarzysz Wolf
sobota, 17 lipca 2021, 19:25

trudno się nie zgodzić kolego, mądry wpis..

sobota, 17 lipca 2021, 18:48

A co niby Rosja może zaoferować USA w potencjalnym konflikcie z Chinami? Nic. Tylko nie pisz o atomie bo tego USA ma aż nadto.

Extern
niedziela, 18 lipca 2021, 13:58

Bardzo dużo, choćby to że nie będzie w czasie pokoju uczestniczyła w nowym handlowym jedwabnym szlaku, a w czasie wojny nie będzie stacja benzynową Chin.

Davien
niedziela, 18 lipca 2021, 15:32

Ty naprawdę wierzysz ze Rosja w razie konfliktu z Chinami by dostarczala Chinom Paliwo?? A niby jak, bo statki podlegałyby konfiskacie jako przewozac kontrabandę a rurociag dawno by nie istniał rozwalony w drzazgi po chińskiej stronie.

niedziela, 18 lipca 2021, 08:49

Za bardzo gloryfikujesz USA. Za duzo filmow za malo faktow

Bat
niedziela, 18 lipca 2021, 15:02

Wręcz zauważam że ludzie za bardzo gloryfikują Rosję. Kraj z małym PKB z którego robi się zbawcę świata i czołową niezbędną gospodarkę wszystkim.

Wawiak
sobota, 17 lipca 2021, 18:33

Dokładnie. Pewnie między innymi dlatego kupiono Abramsy. Dobrze, że (chyba...) ktoś się obudził. Szkoda, że tak późno. Oby nie za późno.

Armia Krajowa
sobota, 17 lipca 2021, 23:46

250 Abrams nie wystarczy. WP potrzebuje 500 to 800 MBT(s). I sam Abrams to tylko jedna część całego systemu obrony.

Extern
niedziela, 18 lipca 2021, 14:13

Niestety ale 800 to też jest ciut mało. Owszem starczyło by może przy optymistycznym założeniu że Rosja lekcjo ważąc nas, na wojnę z nami nie odmrozi swoich zakonserwowanych rezerw czołgowych i zostanie tylko z tymi niecałymi 4 tysiącami jakie ma obecnie w linii. Ale prawie na 100% przed konfliktem z nami zacznie rozkonserwowywanie tych swoich rezerw, bo nie będzie miała pewności przecież że wojna z nami nie rozleje się na większy konflikt. Tak że jest ryzyko że na czas prawdziwej wojny będzie miała do dyspozycji nawet i 8-9 tysięcy czołgów. A wtedy aby myśleć tylko o zatrzymaniu ich, i zakładając oczywiście że będziemy walczyć sami bez sił lądowych NATO, potrzebowalibyśmy w obronie minimum około 2 tysięcy czołgów.

AMF
niedziela, 18 lipca 2021, 07:38

Ta najmniej ważna, Leopardy jeszcze na kilkanaście lat by starczyły, a OPL, WZT, WRE, OP i bronie p-panc piechoty potrzebujemy na wczoraj.

Davien
sobota, 17 lipca 2021, 18:16

Ech mobilku, mobilku, a po kiego Usa potrzebuje Rosji w konflikcie z Chinami?? Przecież Rosja na morzu i w powietrzy się praktycznie nie liczy:)

Extern
niedziela, 18 lipca 2021, 14:19

Ale ma terytorium z którego może zasilać Chiny wręcz nieograniczoną ilością surowców. No chyba że to nie będzie prawdziwa duża wojna na wyniszczenie, tylko jakaś szybka wojenka o wyspy z pierwszego czy, drugiego pasa wysp. Po której Chiny szybko się wycofają na kontynent i poproszą o pokój, to wtedy tak, USA by Rosji nie potrzebowały. Ale w przypadku przeciągania się konfliktu to udział Rosji po któreś ze stron będzie kluczowy.

Davien
środa, 21 lipca 2021, 21:44

Nie może bo to oznacza wrogie działania wobec USA co Rosji sie zdecydowanie nie opłaca. Sprawdż sobie co oznacza neutralnosc. I jeszcze jedno: jaka wojna na wyniszczenei? Starcie z Chinami to konflikt morsko-powietrzny

niedziela, 18 lipca 2021, 10:25

Tak, wiadomo, twoje AIM-120 z 1973 roku i pakistańskie Mirage 2000...

Trol
niedziela, 18 lipca 2021, 15:07

Ale to nic w porównaniu z radarem 360 stopni w su 57 i innych cudach Rosji.

easyrider
sobota, 17 lipca 2021, 12:03

Bangladesz może kupi. Tam często powodzie są.

Autor Widmo
sobota, 17 lipca 2021, 11:46

SPRUT jak każda sowiecka broń jest defensywna. Niszczyciel czołgów, który pływa. I napiszcie mi jeszcze, że nasz BORSUK nie powinien pływać.

sobota, 17 lipca 2021, 17:43

Wlasnie ze wzgledu na to co przeciwnik posiada mozemy okreslic prawdopodobne scenariusze i dlatego Borsuk musi plywac

kibic
sobota, 17 lipca 2021, 13:30

Oczywiście, że nie powinien pływać. Pływający Borsuk jest zagrożeniem dla zagranicznych oferentów, którzy mogą przegrać u nas przetarg na nowe BWPy, bo ich sprzęt nie pływa.

Danisz
sobota, 17 lipca 2021, 22:10

tyle, że u nas od 6 lat nie organizuje się żadnych przetargów. a przy okazji Abramsów dowiedzieliśmy się, że pokonywanie przeszkód wodnych nie jest istotne, o ile sprzęt jest po wschodniej stronie Wisły...

Jami
sobota, 17 lipca 2021, 11:43

Ciekawe kiedy stwierdza, że nadaje się do programu kosmicznego

ito
sobota, 17 lipca 2021, 11:11

Dla desantu złota sprawa, dla piechoty liniowej w warunkach europejskich chyba jednak za delikatny. Choć przy zapewnieniu odpowiedniej świadomości sytuacyjnej może by sobie radził.

Davien
sobota, 17 lipca 2021, 12:36

Jak na walke z MBT za słabo uzbrojony, działo 2A75 to odmiana 2A46M wiec za słabe na nowoczesne MBT, nawt LeoA4 byby poteznym wyzwaniem. Na BWP, KTO czy lekkie czołgi w zupełnosci wystarczajcy

Fanklub Daviena i GB
niedziela, 18 lipca 2021, 17:18

Jakbyś Davienku nie krytykował, to Sprut jest lepiej uzbrojony od LCS. Tyle, że LCS może prowadzić ostrzał przy stanie morza do 3, a Sprut przy stanie morza do 2. Ale za kilkaset mln USD różnicy w cenie można to przeżyć! :D

Davien
środa, 21 lipca 2021, 21:46

Funku, Sprut jest uzbrojony gorzej od kutra strzazy granicznej, bo ta jego 125-ka nei nadaje sie do niczego na morzu A LCS rozniesie tego Spruta w strzepy z kilkunastu kilometrow.

sobota, 17 lipca 2021, 19:17

Zaden MBT trafiony w bok nie bylby wyzwaniem. Poza tym to sprzet dla desantu, ma zapewniac wsparcie do czasu przybycia sil glownych, a nie napierac sie face to face z MBT. A 9k119 przy penetracji 900 mm RHA poradzilby sobie z wiekszoscia czolgow nawet od przodu takze nie taki znow slaby jest...

Davien
środa, 21 lipca 2021, 21:48

Ichtamnietku, to sprzet desantowy wiec zapomnij o zasadzce gdzie sobie bedzie mógł siedziec w spokoju. A 9M119 jest za słaby nawet na ponad 30 letnie czołgi zachodnie jak M1A1HA czy Leo2A5, a i z Leo2A4 miałby problemy.

Ted
niedziela, 18 lipca 2021, 08:59

Gdzieś ty widział żeby zachodni MBT III generacji został zniszczony przez jakiś komunistyczny tank? W razie wojny komunistyczne tanki nawet nie zdążą spotkać się z zachodnimi, zostaną wcześniej zniszczone przez lotnictwo, załogowe i bezzałogowe, masz ostatni przykład z Karabachu jaką jatkę urządziły rosyjskiej broni tureckie TB-2.

Davien
niedziela, 18 lipca 2021, 08:57

Po pierwsze najpierw musi podjechać z tego boku do MBT, po drugie z nazwy wynika ze ma własnie zwalczac czołgi a nie wspierać desant majacy znacznie lepiej do tego przystosowane BMD-4/4M.Po trzecie odpornośc 900mmRHA na HEAT to MBT miały już dekady temu

ret
sobota, 17 lipca 2021, 18:47

Tak, na LeoA4 za słaba a nawet na tankietkę TKS. Skąd ty bierzesz te swoje rewelacje?

Davien
niedziela, 18 lipca 2021, 09:00

Dziecko odporność pancerza Leo2A4 to 600-700mm RHA na APFSDS-T i ok 800-900 na HEAT wiec .....

ret
poniedziałek, 19 lipca 2021, 17:31

Mam już wnuki. Skąd wziąłeś te dane dla Leoparda A4. Z horoskopu?

sobota, 17 lipca 2021, 18:46

Piechota liniowa?

ito
niedziela, 18 lipca 2021, 12:06

A jak określisz inaczej piechura, który nie jest specjalsem, desantowy, ani piechotą morską? Mówić "zwyczajny zając" trochę nieelegancko.

Davien
niedziela, 18 lipca 2021, 15:34

Piechota zmechanizowana? Bo dzis juz chyba zwykłęj piechoty nie ma.

Sssssssss
poniedziałek, 19 lipca 2021, 10:36

WOT jest klasyczną lekką piechotą. Nie jest zmechanizowane. Co do uwag o "piechotę liniową" to racja.

Davien
środa, 21 lipca 2021, 21:50

WOT zdaje sie nie ejst jednostka regularnego wojska ale własnei obrona terytorialną

sobota, 17 lipca 2021, 17:44

A jak szmyrgnie z refleksa to?

niedziela, 18 lipca 2021, 12:50

To zadziała defensywny system APS.

Davien
niedziela, 18 lipca 2021, 08:58

To wiekszosci MBT osmali pancerz bo penetracja 900mm RHA bez top attack czy ataku z górnej półsfery to za mało.

Sssssssss
poniedziałek, 19 lipca 2021, 10:46

Z jednej strony za mało by gwarantować zniszczenie mbt (porządnego a nie tylko takie mamy) z przodu, a dokładniej to szanse na to nieduże choć niezerowe. Lecz z drugiej strony to wystarczająco do wyłączenia z walki każdego czołgu jeśli asopu nie ma. Zresztą asopy też mają swoje ograniczenia i nie gwarantują czołgom pełnego zabezpieczenia przed ppk, choćby dlatego że czołg nie zawsze może mieć aktywny asop w działaniach bojowych. Nie powinno się lekceważyć pocisków tego typu oraz potencjalnych przeciwników bo to najczęściej źle się kończy.

Davien
środa, 21 lipca 2021, 21:52

Panie Sssss a co zrobi taki Refleks powiedzmy trafiajac w takiego M1A2? Bo jedyne co będzie to osmalony pancerz i tyle Nic nie wyłaczy, zobacz w końu panie Sssss jak działą pocisk HEAT, ok.

Danisz
sobota, 17 lipca 2021, 22:21

Nie wiadomo, bo nigdy nie był on użyty w boju. Małe są jednak szanse, by wykrył i bezkarnie podświetlał laserem cel przez kilkanaście sekund na dużych odległościach, a na małych sam jest łatwym celem. Ile dokładnie jest w stanie spenetrować głowica przeciwko pancerzowi, zwłaszcza reaktywnemu nie wiadomo, ale chyba niewiele bo kombinują z głowicami tandemowymi by poprawić osiągi

ito
niedziela, 18 lipca 2021, 12:07

Zdumiewające, że kiedy strzelają nasi podświetlać cel może "wysunięty operator", a kiedy strzelają Ruscy- nie.

Davien
niedziela, 18 lipca 2021, 15:37

Znowu,...Ale ok wyjasnie: Rosjanei naprowadzaja w wiazce lasera czyli cel podswietlac musi stzrelający bo pocisk porusza sie w wiązce laseowej a u nas w Polsce na odbite światlo lasera, to mdwa rózne systemy naprowadzania. I tak w Polsce moze podświetlac dowolny podświetlacz standaryzowany w NATO a w Rosji jedynei stzrelajacy.

Gosc
sobota, 17 lipca 2021, 16:30

To dzialo wystrzeliwuje rakiety przeciwpancerne.

ito
sobota, 17 lipca 2021, 15:16

MBT- PPK z lufy na 5 kilometrów. Tylko trzeba wiedzieć, do czego się strzela- i skąd można dostać. Obstawiam, że po raz kolejny kłania się poprawność wykorzystania.

Davien
niedziela, 18 lipca 2021, 09:05

Pancerz wiekszości MBT spokojnie wytrzyma te 900mm penetracji . A na 5km to moze sobie na pustyni stzelac stojac na szczycie wydmy, standardowe odległosci do walki sa z reguły znacznei mniejsze. A wtedy z kzdym ppk wygrywa APFSDS-T leccy znacznie szybciej do Sprut-a niż ppk w drugą strone.

biały
sobota, 17 lipca 2021, 11:08

ja pier,,,, niszczyciele czołgów na morze , jednak stan umysłu

Gnom
sobota, 17 lipca 2021, 15:25

A wiesz co to takiego piechota morska?

niedziela, 18 lipca 2021, 00:47

Chodzą po morzu?

ttt
sobota, 17 lipca 2021, 13:05

Nioo będą zwalczać czołgi pływające :)))

Davien
sobota, 17 lipca 2021, 12:37

Biały, popatrz na Chiny, które maja mase własnei takich pływających pojazdów, moze na nich ten Sprut jest szykowany

easyrider
sobota, 17 lipca 2021, 20:40

Z Chinami to Rosja nie wygra wojny konwencjonalnej. Nawet ze Sprutami, które by dodatkowo latały i pływały pod wodą. Nuklearnej za jakiś czas też nie. Raczej w jakimś Naddniestrzu się przydadzą.

ret
poniedziałek, 19 lipca 2021, 17:32

A tam je przerzucą tunelem podziemnym.

ROTFL
sobota, 17 lipca 2021, 23:48

Przy jakimkolwiek stanie morza poza pelna flauta te zabawki beda mogly sprawdzic sie w roli podwodnych niszczycieli. Tylko nie wiadomo czego pod woda.

easyrider
niedziela, 18 lipca 2021, 08:15

To oczywiste, że te ofensywne wozy nie są przeznaczone do działań na otwartym morzu, poza ograniczonym czasem np. podczas desantu. Analogicznie mogą być przydatne podczas forsowania lądowych przeszkód wodnych.

ret
sobota, 17 lipca 2021, 18:48

Będą się bić na środku morza.

Urko
sobota, 17 lipca 2021, 12:32

Ogarnij jeszcze to, że oni ten pojazd uważają za "awiodesantnyj" czyli teoretycznie on w tym morzu może się znaleźć po zrzuceniu z samolotu... ;)

Davien
sobota, 17 lipca 2021, 18:17

No teraz sie uśmiałem:)) Ale jak Rosjanie maja za duzo Sprutów to niech je zrzucają:))

Urko
niedziela, 18 lipca 2021, 04:48

Jak dopiero teraz, to chyba przegapiłeś najlepsze. Zrzut z ograniczoną załogą. Tzw "szkieletową"... ;)

Davien
niedziela, 18 lipca 2021, 09:07

Taak a wiesz jaki bedzie efekt ladowania Spruta w morzu? Wielki plusk i kolejnezanieczyszczenie dna .

dr
sobota, 17 lipca 2021, 14:14

To nie teoria ale fizyka. Jeśli zrzucisz go nad morzem zachowując margines linii brzegowej z pewnością znajdzie się w wodzie. Kwestia operacyjności będzie jednak raczej dyskusyjna. ;-)

Tweets Defence24