Siły zbrojne
Szkoła Orląt wynajmie śmigłowce do szkolenia
Wyższa Szkoła Oficerska Sił Powietrznych opublikowała ogłoszenie o zamówieniu dotyczące wynajmu śmigłowców tłokowych do realizacji szkolenia i treningów prowadzonych przez ACSL WSOSP.
Przedmiotem zamówienia jest wynajęcie śmigłowców tłokowych, min. dwumiejscowych do realizacji szkolenia i treningów prowadzonych przez ACSL WSOSP (bez załogi), z podziałem na zadania:
- Zadanie I – Wynajem 1 śmigłowca tłokowego;
- Zadanie II – Wynajem 1 śmigłowca tłokowego.
Zarówno część I, jak i II zamówienia zakładają jego realizację między lipcem a październikiem br. (rozpoczęcie 15.7.2018 roku, zakończenie 15.10.2018 roku). Loty będą wykonywane z Dęblina (EPDE), Sochaczewa (EPSO), Nowego Miasta (EPNM) z możliwością lądowania na innych lotniskach i lądowiskach na terenie kraju.
WSOSP zaznacza, że minimalne wymagania, które musi spełniać oferowany śmigłowiec to: podwozie płozowe, umożliwiające eksploatację z lotnisk trawiastych i utwardzonych; minimalna masa startowa - 400 kg; minimum dwumiejscowy; podwójny układ sterowania (dla ucznia i instruktora); rodzaj paliwa: AVGAS 100 LL; awionika wyposażona w przyrządy pilotażowo-nawigacyjne analogowe lub cyfrowe (prędkościomierz, wysokościomierz, wariometr, sztuczny horyzont, busole, transponder); radiostacja pokładowa z separacją 8,33 kHz; sprawny nadajnik ratowniczy ELT zamontowany na stałe do konstrukcji płatowca; transponder z modem min. Charlie oraz certyfikowany przez EASA do wykonywania lotów VFR w dzień i w nocy. Przewidywany nalot wynosi 250 motogodzin na każdy śmigłowiec, łącznie 500 motogodzin.
Wyższa Szkoła Oficerska Sił Powietrznych informuje również, że data rozpoczęcia jest terminem przybliżonym i może ulec zmianie w przypadku szybszego lub późniejszego wyboru najkorzystniejszej oferty.
Zamówienie realizowane jest w ramach procedury otwartej. Kryteria udzielenia zamówienia to cena (waga 60), nalot śmigłowca (waga 10) oraz termin naprawy maszyny lub wykonania obsługi technicznej lub dostarczenie śmigłowca zamiennego w miejsce uszkodzonego lub przekazanego do obsługi - od dnia zgłoszenia przez zamawiającego (waga 30).
Na oferty Wyższa Szkoła Oficerska Sił Powietrznych czeka do 27 czerwca br. do godz. 10:00.
Nowy typ maszyn dla Dęblina
Jak informował Defence24.pl w kwietniu br., Wyższa Szkoła Oficerska Sił Powietrznych rozpisała także przetarg na zakup trzymiejscowych śmigłowców szkolno-treningowych z napędem tłokowym. Termin składania ofert upłynął 7 maja 2018 roku, natomiast dostawa ma zostać zrealizowana do końca listopada bieżącego roku.
Przetarg dotyczący śmigłowców szkolno-treningowych, co ciekawe, zakłada wprowadzenia na wyposażenie Wyższej Szkoły Oficerskiej Sił Powietrznych całkiem nowego typu maszyn. Obecnie do szkolenia wykorzystywane są przede wszystkim lekkie śmigłowce dwumiejscowe Guimbal G-2 Cabri w liczbie 8 egzemplarzy.
Czytaj też: Szkoła Orląt kupuje większe śmigłowce szkolne
Dudus
Po co szkolić pilotów śmigłowców jeśli armia nie ma smiglowcow
qwerty1
a do czego służą Puszczyki?
deretes
do qwerty1________do niczego - sa zawieszone po ostatnim wypadku - poza tym ten pseudo smiglowiec i latajacy koszmarek ze Swidnika do niczego sie tak naprawde nie nadaje i ma fatalna opinie pod kazdym wzgledem - ksywa SW-4 Elimintator! niestety ale my nic sensownego i udanego nie potrafimy zaprojektowac i wdrozyc do produkcji nie mowiac juz o jakimkolwiek eksporcie!
deretes
super - a w jednostkach liniowych nie ma juz powoli na czym latac wiec nie wiem po jaka cholere oni w ogole szkola nowych pilotow smiglowcowych w Deblinie ?!