Przemysł Zbrojeniowy
Systemy Grupy WB dla wozów dowodzenia Zawilec
Grupa WB dostarczy systemy teleinformatyczne dla narodowych wozów dowodzenia Zawilec. Pojazdy powstaną na platformie Kołowego Transportera Opancerzonego Rosomak. Wyboru dokonano w ramach transparentnej i konkurencyjnej procedury, w której oferta Grupy WB uzyskała najlepszy wynik. Siły Zbrojne RP doceniły najnowocześniejsze systemy oparte na znanych już użytkownikom zunifikowanych rozwiązaniach klasy C4I (Command, Control, Communications, Computers, & Intelligence).
Artykuł sponsorowany
Do zwycięstwa w postępowaniu przyczyniły się wieloletnie doświadczenie i ogromna wiedza inżynierów Grupy WB, która opracowała i wdrożyła do Sił Zbrojnych RP systemy teleinformatyczne dla wozów dowodzenia Kroton na bazie KTO Rosomak.
„Wybór zaawansowanych rozwiązań Grupy WB dla wzorcowej partii narodowych wozów dowodzenia Zawilec jest sukcesem przedsiębiorstwa, ale i logicznym następstwem wcześniejszych zamówień. Zastosowanie znanego i sprawdzonego systemu teleinformatycznego pozwoli Wojsku Polskiemu na ujednolicenie wyposażenia, rozwiniętego o wymagane funkcjonalności związane z przetwarzaniem informacji niejawnych o różnorodnej klauzuli", powiedział Piotr Wojciechowski, prezes Grupy WB.
Czytaj też
Opracowana zgodnie z wymaganiami użytkownika pierwsza partia wozów Zawilec będzie wzorcowym rozwiązaniem, które posłuży w Wojsku Polskim jako platforma systemów dowodzenia. Zamówione pojazdy trafią na wysokie szczeble – na poziom brygad i powyżej. Siły Zbrojne RP uzyskają przez to narodowe wozy dowodzenia wyposażone w wieloklauzulowe systemy teleinformatyczne dostosowane do przetwarzania informacji niejawnych o wysokich klauzulach.
System teleinformatyczny narodowego wozu dowodzenia Zawilec musi spełnić wyśrubowane wymagania stawiane przez Wojsko Polskie. Dlatego przed zaproszeniem do udziału w postępowaniu rozwiązanie Grupy WB zostało poddane drobiazgowemu sprawdzeniu. System testowano, na podstawie umowy z Agencją Uzbrojenia, pod nadzorem grupy badawczej z wyspecjalizowanych jednostek wojskowych.
Wzorcowe narodowe wozy dowodzenia Zawilec powstaną przy współpracy z wieloletnim partnerem Grupy WB, spółką Rosomak z Siemianowic Śląskich. Jako baza pojazdu posłuży kołowy transporter opancerzony w odmianie platformy systemowej.
Ta sama wersja wozów Rosomak z systemami teleinformatycznymi Grupy WB została wykorzystana do zbudowania wozów dowodzenia Kroton. Pojazdy trafiły do dowództwa Wielonarodowej Dywizji Północny Wschód (MND NE). W kolejnych latach wozy dowodzenia w identycznej konfiguracji były dostarczane także do innych jednostek Wojska Polskiego.
Czytaj też
Kontynuowanie zamówień u dużego, sprawdzonego dostawcy pozwala na znaczące uproszczenie i przyśpieszenie cyklu szkolenia. Dodatkowo zmniejsza wydatki związane z zakupem oraz kosztem utrzymania sprzętu: ceną napraw, remontów, czy modernizacji. W działaniach wojennych, gdzie może nastąpić uszkodzenie sprzętu, unifikacja wyposażenia wszystkich wozów dowodzenia Wojska Polskiego jest znaczącą zaletą.
Grupa WB jest uznanym dostawcą systemów teleinformatycznych dla Sił Zbrojnych RP. Cyfrowa platforma komunikacji FOnet trafiła na wszystkie dotąd wyprodukowane dla Wojska Polskiego transportery opancerzone Rosomak oraz na setki samobieżnych dział, wyrzutni, czołgów i innych pojazdów.
Artykuł sponsorowany
wojghan
Nie mam nic przeciwko Grupie WB ale dziwi mnie, że mając wdrożone i sprawdzone systemy rodziny Jaśmin od Teldatu MON znowu kombinuje jak koń pod górę. Mogliśmy mieć BMS-a już dobre 10 lat temu ale kombinowanie przez MON doprowadziło do tego że nie mamy BMS-a do dzisiaj. I tak jest ze wszystkim. Zachodni czy wschodni sprzęt kupuje się w ilościach gigantycznych bez żadnego postępowania, bez przetargu ot tak, bo tak minister miał kaprys a polski sprzęt jest katowany na testach całymi latami żeby w końcu wylądować na śmietniku.
Szwejk85/87
Wojghan@ Coś w tym jest, Borsuka badają, badają i zbadać nie mogą.
Był czas_3 dekady
Zakupimy w ramach pilnej potrzeby zagraniczne. O co ci chodzi? :-(
Chyżwar
@Szwejk85/87 Zanim zaczniesz coś pisać dobrze by było, żebyś się czegoś "naumiał". Sugeruję poczytać ile trwało wdrożenie CV-90. Ile trwało wdrożenie niemieckiej Pumy. Co się stało z czeskimi KTO, które nie zostały należycie przetestowane i dopiero później pisać. A... bom zapomniał. Sugeruję także dowiedzieć się dlaczego AS21, na którego MON był napalony po krótkim teście w Polsce został odprawiony z kwitkiem.
wojghan
Nie mam nic przeciwko Grupie WB ale dziwi mnie, że mając wdrożone i sprawdzone systemy rodziny Jaśmin od Teldatu MON znowu kombinuje jak koń pod górę. Mogliśmy mieć BMS-a już dobre 10 lat temu ale kombinowanie przez MON doprowadziło do tego że nie mamy BMS-a do dzisiaj. I tak jest ze wszystkim. Zachodni czy wschodni sprzęt kupuje się w ilościach gigantycznych bez żadnego postępowania, bez przetargu ot tak, bo tak minister miał kaprys a polski sprzęt jest katowany na testach całymi latami żeby w końcu wylądować na śmietniku.