Polskie mosty samobieżne dla najcięższych czołgów

Ośrodek Badawczo-Rozwojowy Urządzeń Mechanicznych OBRUM sp. z o.o. poinformował o zakończeniu certyfikacji przęsła mostowego PM-20.
Jak poinformowano w komunikacie OBRUM przęsło mostowe PM-20 przeszło z powodzeniem certyfikację na zwiększenie nośności do poziomu 85/113 MLC. Jest to bardzo ważna wiadomość, gdyż teraz przęsła mostowe PM-20 mogą służyć do tworzenia przepraw nawet dla najcięższych pojazdów opancerzonych znajdujących się w arsenale Sił Zbrojnych RP.
Zwiększenie nośności do poziomu MLC 85/113 oznacza możliwość przeprawiania się za pomocą tego przęsła mostowego pojazdów gąsienicowych o masie do 77 ton lub pojazdów kołowych o masie do 120,5 tony.
Do tej pory do Wojska Polskiego dostarczono 43 mosty towarzyszące MS-20 Daglezja-S. Co więcej oprócz systemu MS-20, przęsło mostowe PM-20 może być stosowane także na nośnikach gąsienicowych i najprawdopodobniej znalazło by się na nowym nośniku bazującym na czołgu K2, jeśli dojdzie do podpisania i realizacji drugiej umowy wykonawczej na te czołgi.
Mosty towarzyszące MS-20 Daglezja-S wykorzystują zestaw składający się z samochodu Jelcz C662D.43 (6×6) z hydrauliczną naczepą transportową. Umożliwiają one przekraczanie przeszkód o szerokości do 20 metrów. Gotowość do przeprawy osiąga się w mniej niż 30 minut.
jacekkoszalin
Czy umowa z 2023 będą to mosty o podniesionej nośności czy starej?
Ma_XX
mosty samobieżne, towarzyszące, szturmowe...