Oncilla to kołowy pojazd z napędem 4x4, który może być wykorzystywany zarówno na drogach utwardzonych, jak i w warunkach terenowych. Jego przeznaczenie zależy od zamontowanego wyposażenia. Proponowane przez producenta wersje mają służyć do: przewozu żołnierzy wojsk specjalnych i jednostek antyterrorystycznych policji, wsparcia ogniowego w walce (w tym zwalczania czołgów), jako wóz sanitarny, dowodzenia i rozpoznawczy.
W przedniej części znajdują się miejsca dla kierowcy i dowódcy pojazdu. Pozostali żołnierze (maksymalnie 6 osób) dostają się do przedziału ładunkowego tylnymi drzwiami. W dachu znajduje się właz awaryjny, natomiast w burtach i z tyłu umieszczono otwory strzelnicze. Obudowa jest zbudowana ze stali zapewniającej ochronę przed pociskami przeciwpancernymi 7,62 mm. Istnieje jednak możliwość wzmocnienia opancerzenia poprzez dodatkowe osłony chroniące przed pociskami 12,7 mm. Dno pojazdu ma kształt cylindryczny zabezpieczający załogę przed wybuchami min. Dodatkową osłonę zapewnia specjalna wyściółka przeciwodłamkowa.
Wnętrze pojazdu jest szczelne, a kabina została wyposażona w urządzenia filtrująco – wentylacyjne (ochrona ABC) oraz klimatyzację. Jako napęd zastosowano silnik DEUTZ BF 4M 1013 FC o mocy 190,5 KM oraz pięciostopniową automatyczną skrzynię biegów Allison S1000. Pojazd waży 8800 kg, jeździ z maksymalną prędkością 105 km/h, a zapas paliwa w zbiorniku pozwala na przejechanie w warunkach szosowych co najmniej 750 km.
wit
Dozor b ?
ursus
Nawet fajny.