Przemysł Zbrojeniowy
Minister Kulasek w wizytą w HSW
Wiceminister aktywów państwowych Marcin Kulasek odwiedził zakłady produkcyjne w ramach Huty Stalowa Wola S.A., która wchodzi w skład Grupy PGZ.
Komunikat prasowy Ministerstwa Aktywów Państwowych
Wizyta była okazją do zapoznania się z najnowszymi inwestycjami i innowacjami technologicznymi, które mają na celu zwiększenie efektywności produkcji oraz wzmocnienie pozycji HSW na rynku krajowym i międzynarodowym.
Nie od dziś wiadomo, że HSW to wiodąca spółka w Grupie Kapitałowej PGZ S.A. Jednak dopiero mając okazję zobaczyć zakład na własne oczy, przekonałem się, z jaką skalą produkcji mamy do czynienia. Huta to nowoczesne i dobrze zorganizowane przedsiębiorstwo, które niczym nie ustępuje swoim największym zagranicznym odpowiednikom. Uważam, że dzisiaj HSW może stanowić przykład na to, jak wizja w połączeniu z dobrym zarządzaniem i konsekwencją może prowadzić w relatywnie krótkim czasie do powstania tak zaawansowanego podmiotu, zajmującego się produkcją specjalną.
Marcin Kulasek, wiceminister aktywów państwowych
Czytaj też
Wiceministrowi Kulaskowi w wizycie towarzyszył zarząd Polskiej Grupy Zbrojeniowej. Huta Stalowa Wola to producent m.in. takich systemów i platform jak armatohaubica samobieżna Krab, moździerz samobieżny M120 Rak, wielozadaniowy pojazd taktyczny 4x4 Waran czy wyrzutnia rakiet Langusta. HSW S.A. stoi także na czele konsorcjum odpowiedzialnego za produkcję nowoczesnego bojowego wozu piechoty Borsuk, który zastąpi w Wojsku Polskim wysłużone platformy poradzieckie. Huta Stalowa Wola to także jeden z największych i najbardziej atrakcyjnych pracodawców w regionie, który w chwili obecnej zatrudnia już ponad 2 tys. pracowników.
Możecie być Państwo dumni, że spółka jest tak ważnym elementem szerokiego programu modernizacji polskich Sił Zbrojnych. Huta Stalowa Wola odpowiada za dostawy nowoczesnego sprzętu: od platform ogniowych po wozy dowodzenia i pojazdy logistyczne. Wywiązujecie się Państwo ze swoich obowiązków wzorowo i walnie przyczyniacie się do wzrostu bezpieczeństwa naszego kraju. Za to Wam serdecznie dziękuję i życzę, by spółka rozwijała się w dotychczasowym tempie, tak, aby wkrótce stać się międzynarodowym czempionem w swoim sektorze.
Marcin Kulasek, wiceminister aktywów państwowych
Czytaj też
Delegacja MAP oraz PGZ została oprowadzona po zakładach produkcyjnych wchodzących w skład Huty Stalowa Wola, gdzie na bieżąco odbywa się produkcja ww. platform i pojazdów. Spółka zorganizowała także pokaz dynamiczny BWP Borsuk oraz pojazdu 4x4 Waran.
Komunikat prasowy Ministerstwa Aktywów Państwowych
WSK74PL
Z Waranem najpierw zgłosił sięCegielski, potem PGZ (docelowo Autosan), a teraz HSW :))))
HUGOZ
Autosan należy do HSW
Robzak
Duża zmiana wizerunkowa. Obecny MAP współpracuje z MON. Poprzednicy prowadzili bratobójczą wojnę podjazdową co dawało efekt braku modernizacji.
Opornik
Może zamiast wycieczek zajęli by się wreszcie kontraktem realizacyjnym na Borsuka, bo to powoli przestaje być już nawet śmieszne.
raczek
O Borsuku to dzieci w szkolach beda recytowaly wierszyki ile lat to testuja i ciagle cos nie tak moze cos znowu peka w podwoziu ludzie bylo lepiej kupic licencje na produkcje napewno byloby taniej i szybciej gdzie polscy inzynierowie cos dobrego wymysla zapomnijcie Krab Koreanskie podwozie wierza Angielska silnik i przekladnie niemieckie to co tam jest Polskiego? farba
WSK74PL
Waran z podwoziem od ciężzarówki, oparty o czeski przestrarzały silnik z lat 80 tych to Mis na miarę naszych czasów.. Kolejny produkt, kolejna logistyka i nic w zamian. Podobne pojazdy dostarcza AMZ, a powinien Jelcz w oparciu o Bartka III generacji... Nasza armia ma wysublimowane potrzeby, miliona niepowtarzalnych prototypów ....
Autor Widmo
No to jak ? Pomożecie ? Pomożemy !
szczebelek
Wszystko fajnie, nawet pochwalili.
Nico44
może nie tylko pochwalili , skąd wiesz czy nie obiecali np zamówienie ponad 1000 Borsuków lub 120 4x4 Waran zamiast M -ATV
Pucin:)
@szczebelek - nie wiem czy to taka pochwała fotografować się na tle produktów które koncepcyjnie są od początku nietrafione - pływający BWP i dziwaczny specjalistyczny traktor (Waran 4*4 - masa własna 13 ton) za niebotyczne pieniądze nagle na siłę dostosowywany do innych zadań niezbędnych WP. Pierwotnie jako pojazd dedykowany stricte dla artylerii : wozy dowodzenia oraz rozpoznania dla dywizjonów samobieżnych haubic 152 mm wz. 1977 Dana, i wyrzutni rakietowych 122 mm WR-40 Langusta, a w przyszłości także haubic kołowych. Zamiast stworzyć uniwersalną platformę do zabudowy tak jak Finlandia SISU GTP/GPV 4*4 (masa własna 14 ton) czy choćby trochę słabszy Roshel Senator MRAP (masa własna 8 ton) - no ale nic to, boso byle w ostrogach - ułańska fantazja dalej w grze. Tylko dlaczego potem larum, że przegraliśmy? Bo co? Tylko kosy na sztorc wyszły masowo?
szczebelek
@ Pucin To kupuj u Niemca z półki albo nie kupuj nic.🤣🤣🤣
ands
Partyjny Rysiek obiecał partyjnemu Ździśkowi podwyżkę i zakład już jest piękny.
Vixa
A ten Kulasek wyglądał chociaż na zainteresowanego?
yy
Z ekscytacja przeczytałem tą ważną wiadomość.
santaclous
To ile zamówił Krabów ? 1 czy 2?