Koncern Leonardo poinformował, że zakończyło się przejmowanie przez niego Grupy Kopter AG (Kopter) z Lynwood w Szwajcarii.
Jak zaznaczono cena nabycia, na bazie bez gotówki, bez długów (cash free / debt free), składa się ze stałego komponentu w wysokości 185 mln dolarów oraz mechanizmu earn-out, powiązanego z określonymi celami osiąganymi w trakcie trwania programu, począwszy od 2022 r. W ramach Pionu Śmigłowców Leonardo, Kopter będzie działać jako autonomiczny podmiot prawny oraz centrum kompetencji w porozumieniu z Leonardo.
Zaznaczono przy tym, że koncern Leonardo skorzysta na innowacjach, nowych zdolnościach i umiejętnościach inżynierskich oferowanych przez szwajcarską Kopter AG. Jej jednosilnikowy śmigłowiec Kopter SH09 ma pasować do gamy produktów koncernu Leonardo, oferując możliwości przyszłego rozwoju technologicznego. Co więcej, również ten nowy produkt z kolei skorzysta dzięki przemysłowemu know-how, a także doświadczeniu w zakresie usług i szkoleń oraz sieci handlowej koncernu Leonardo, umożliwiając jednocześnie osiągnięcie jeszcze szerszego zakresu oferty oraz umocnienie pozycji rynkowej.
Czytaj też: Leonardo wspiera włoską walkę z koronawirusem
Prowadząca działalność głównie w Szwajcarii, Grupa Kopter działa począwszy od 2009 roku, pierwotnie pod nazwą Marenco Swiss Helicopter, a następnie, od 2018 r. już pod nazwą Kopter Group AG. Według oficjalnego komunikatu, przejęcie Koptera pozwala Leonardo na dalsze umacnianie swojej pozycji światowego lidera i pozycji w sektorze wiropłatów zgodnie z wytycznymi Planu Przemysłowego w celu wzmocnienia kluczowego biznesu.
Schabowy
Sam bym kupił Dobra cena Naszych wzl nikt nie chce?
Swidniczaneczka
PREMIER przejął Linie Condor to i mógł przejąć ten zaklad Czy koledzy moga sobie wyobrazić zarządzanie tym smiglakiem przez nasz WZL?
Zrezygnowany
Tak się wykupuje ewentualną konkurencję. Nawet tą najmniejszą. Coś nam to przypomina?
Zeusnik
Co?
michalspajder
Najlepsze u Leonardo jest to, ze oni wcale nie maja najlepszych jakosciowo produktow. Bardzo dobre owszem, ale nie z topu. Ale potrafia budowac rynkowa pozycje. Tak jak FIAT (tak powinno sie pisac, nie Fiat, poniewaz jest to skrot, akronim od nazwy wlasnej Fabbrica Italiana di Automobili Torino), ktory wykupil wiele innych marek samochodowych, chociaz sam nie produkuje jakichs cudow. Nie jestze to ciekawy fenomen?
Babcia z Platfusem
Żaden denomen . Tak samo jest z grupą PSA ( Francja) i amerykańską motoryzacją.
Kok
Widać mają lepszych menagerów niż inżynierów. Zresztą Włosi też zaczynali od licencji.
efiant
Maja slabych inzynierow i jako nacja wciaz najwiecej tytulow konstruktorow w sportach motorowych chociazby ..comau robi roboty przemyslowe dla wszystkich producentow (w tym sedesa i bmw) ...ciekawa teoria