Przemysł Zbrojeniowy

S-70M Black Hawk w ofercie dla Wielkiej Brytanii

Fot. Fot. Lockheed Martin

Firma Sikorsky, należąca do koncernu Lockheed Martin w odpowiedzi na zapytanie ofertowe Ministerstwa Obrony Wielkiej Brytanii dotyczące następcy maszyn Puma w programie New Medium Helicopter (NMH) zaprezentowała rozwiązanie oparte na śmigłowcu S-70M Black Hawk. Jest to wariant, jaki obecnie powstaje w zakładach PZL Mielec.

Wierzymy, że dojrzała konstrukcja wojskowa śmigłowca Black Hawk, systemy najnowszej generacji, sprawdzona skuteczność bojowa, możliwości wielozadaniowe, otwarta architektura i szeroka gama opcjonalnego wyposażenia do prowadzenia misji sprawiają̨, że jest to najlepsza odpowiedź na brytyjskie wymagania NMH, zwłaszcza porównując go do śmigłowców pierwotnie zaprojektowanych do niewojskowych misji cywilnych.
Paul Livingston, dyrektor generalny Lockheed Martin UK

W swojej wypowiedzi szef brytyjskiego oddziału koncernu Lockheed Martin odnosił się z pewnością do konkurencyjnych ofert, które zgodnie z obecną wiedzą obejmują włoskie maszyny Leonardo Helicopters AW149 oraz niesprecyzowany jeszcze typ śmigłowca koncernu Airbus Helicopters. Najprawdopodobniej będzie to wojskowa wersja średniej maszyny H175M. Podkreślił w ten sposób, że Black Hawk powstał od początku w odpowiedzi na wymagania pola bitwy i był rozwijany w tym kierunku.

Oferta nie obejmuje maszyn UH-60M objętych programem FMS, ale dostępne komercyjnie sprzedawane obecnie przez zakłady PZL Mielec maszyny S-70M, które nie są objęte tak ścisłymi ograniczeniami. Wynika to z faktu, że Wielka Brytania wymaga udziału lokalnego przemysłu w produkcji, szkoleniu i wsparciu eksploatacji, a liczba miejsc pracy i inwestycje na wyspach są istotnymi czynnikami branymi pod uwagę.

Czytaj też

Już obecnie Lockheed Martin UK jest firmą z niemal osiemdziesięcioletnią tradycją, zatrudniającą w Wielkiej Brytanii 1800 osób, oraz generującą ponad 20 000 miejsc pracy dzięki sieci niemal 700 firm znajdujących się w łańcuchu dostaw. 76 proc. z nich to małe i średnie przedsiębiorstwa.

Komentarze (3)

  1. Monkey

    W tekśćie jest napisane, iż Wielka Brytania wymaga udziału lokalnego przemysłu w produkcji, szkoleniu, wsparciu eksploatacji, a liczba miejsc pracy i inwestycje są równie ważne. Halooo, panie ministrze Błaszczak...

    1. Qba

      Do tego kupuje 40 śmigłowców za 1 mld £ czyli w cenie jednostkowej dwa razy niższej niż my kupujemy S70i z Mielca,

    2. Valdore

      @ Qba, jak dla ciebie 25mln funtów to 2x tyle co 17mln usd to chyba uczyłes sie jakeijś dziwnej matematyki.

    3. Valdore

      @Qba, miało byc 2x mniej, .

  2. Darek

    Ale jak to ? Albion chce ,,bieda hałki"? gdzie wysyp tu znafców?!

    1. Qba

      Nie bardzo chce skoro BlackHawk nie spełnia ich wymagań co do ceny i produkcji w UK. Wygląda na to że Sikorsky chce im je opchnąć tak jak nam za podwójną cenę i bez offsetu.

    2. Valdore

      Bo wymagania brytyjskie wykluczaja inne wersje Blackhawka?

    3. Valdore

      Bo wymagania brytyjskie wykluczaja inne wersje Blackhawka?

  3. Wolna Polska

    Co to jest