Reklama

Eksploatowany będzie on przez jednego z producentów ropy naftowej oraz gazu w Kanadzie - ExxonMobil. AVALON SEA swoje zadania realizować będzie wokół platform wydobywczych „Hibernia” i „Hebron” w rejonie Labradoru i Nowej Funlandii. Statek spełniać będzie wszystkie zadania przewidziane dla jednostek typu AHTS, takie jak: transport oraz ewakuacja załóg platform wiertniczych, przewóz różnorodnych ładunków, asysta przy kotwieniu innych jednostek, likwidacja skutków rozlewów olejowych, pełnienie funkcji holownika ratowniczego oraz ochrony przeciw–pożarowej instalacji offshore.

W odróżnieniu od innych jednostek tego typu przeznaczony jest również do monitorowania i kontrolowania stanu zalodzenia, a w razie potrzeby również odpowiedniego korygowania kursu przemieszczających się gór lodowych chroniąc w ten sposób morskie instalacje wydobywcze przed ewentualną kolizją z „wędrującą” górą lodową.

Last Avalon
Avalon Sea Fot. Remontowa Shipbuilding

Realizację tego zadania umożliwia nietypowy kształt dziobu oraz całego kadłuba „Wave Piercing” opatentowany przez Rolls – Royce Marine,  dostosowany do obsługi platform wiertniczych w warunkach arktycznych. Ponadto, na dziobie statku zainstalowany został monitor wodny, który rozbijać będzie pak lodowy wokół platform zapobiegając tworzeniu się zwartej pokrywy lodowej.

Standard budowanego statku odpowiada klasie lodowej 1C, umożliwiającej żeglugę w lodzie o grubości do 0,4 m. Hybrydowy, spalinowo – elektryczny układ napędowy zwiększa elastyczność operacyjną statku oraz zmniejsza zużycie paliwa. Statek wyposażony został w najnowocześniejsze urządzenia oraz systemy zapewniające najwyższe standardy bezpieczeństwa załogi oraz eksploatacji statku.

Na uwagę zasługuje fakt, iż jedna z platform wiertniczych, którą obsługiwać będzie Avalon Sea - „Hibernia” zainstalowana została pod koniec lat 90. u wybrzeży Nowej Fundlandii przy współudziale Gdańskiej Stoczni Remontowej SA. W ten sposób obie stocznie należące do Holdingu Remontowa (Gdańska Stocznia „Remontowa” S.A. uczestnicząca w projekcie budowy stałych platform offshore i Remontowa Shipbuilding S.A. budująca statek do obsługi i ochrony platformy „Hibernia”) na stałe wpisały się w historię branży offshore.

Avalon Sea będzie miał 87,30 m długości całkowitej, 20 m szerokości, 4000 ton nośności i 140 ton uciągu na palu. 

Reklama
Reklama

Komentarze (1)

  1. Tomek72

    No proszę - zawsze wiedziałem, że coś tam jednak potrafimy wyprodukować. Każdy taki news cieszy ;-)