Reklama

Polityka obronna

Rosyjskie transportowce uziemione w Niemczech

Fot. Antonov
Fot. Antonov

W połowie marca ogłoszono że samolot transportowy An-124 należący do rosyjskiego przewoźnika Wołga-Dniepr został zarekwirowany w Toronto. Kolejne maszyny tego przedsiębiorstwa są uziemione, tym razem w Niemczech na lotnisku Lipsk/Halle.

Reklama

Kryzys ukraiński - raport specjalny Defence24.pl

Reklama

Maszyny o numerach bocznych RA-82043, RA-82045,RA-82046 miały zostać uziemione na lotnisku w Lipsk/Halle. Według rzecznika lotniska przebywają na lotnisku już od jakiegoś czasu z powodu prac konserwacyjnych. Z uwagi na zakaz lotów, jakim UE sankcjonowała Rosję, samoloty nie mogą wystartować. Powoduje to, że nawet po naprawie rosyjski przewoźnik nie będzie mógł dysponować znaczną częścią swojej floty.

    Wołga-Dniepr to pierwsze prywatne rosyjskie towarowe linie lotnicze z siedzibą w Uljanowsku, w swojej flocie posiadają 12 An-124-100 i 8 Ił-76TD-90VD.

    Reklama

    An-124 Rusłan to odrzutowy czterosilnikowy samolot transportowy produkcji radzieckiej zaprojektowany w biurze konstrukcyjnym Antonowa. Rozpiętość jego skrzydeł wynosi 73 metry, długość całkowita 69, natomiast maksymalna waga ładunku wynosi 171 ton. Stał się on później bazą do stworzenia jeszcze poteżniejszej kontrukcji - An-225 Mrija, która została niedawno zniszczona w walkach pod Kijowem.

      Reklama

      WIDEO: Polska pancerna pięść na straży Łotwy [WYWIAD]

      Reklama

      Komentarze (4)

      1. Pan_rakieta

        Samoloty te doskonale widać z Autostrady A14 w Lipsku. Robią wrażenie, ale stoją tam też kupę czasu. Część z wymontowanymi silnkami

      2. Honker Haker

        Znając rosjan spodziewać się można, że będą próbowali uprowadzić lub zniszczyć choć jedną maszynę i wykorzystać to w celu propagandowym.

      3. Rudy102*

        Ukraina powinna się upomnieć i otrzymać jeśli nie są w leasingu, w ramach reparacji wojennych

      4. Gnom

        Przekazać do linii Antonowa i wozić zaopatrzenie dla Ukrainy.

      Reklama