Reklama

Polityka obronna

Rosyjskie transportowce uziemione w Niemczech

Fot. Antonov
Fot. Antonov

W połowie marca ogłoszono że samolot transportowy An-124 należący do rosyjskiego przewoźnika Wołga-Dniepr został zarekwirowany w Toronto. Kolejne maszyny tego przedsiębiorstwa są uziemione, tym razem w Niemczech na lotnisku Lipsk/Halle.

Reklama

Kryzys ukraiński - raport specjalny Defence24.pl

Reklama

Maszyny o numerach bocznych RA-82043, RA-82045,RA-82046 miały zostać uziemione na lotnisku w Lipsk/Halle. Według rzecznika lotniska przebywają na lotnisku już od jakiegoś czasu z powodu prac konserwacyjnych. Z uwagi na zakaz lotów, jakim UE sankcjonowała Rosję, samoloty nie mogą wystartować. Powoduje to, że nawet po naprawie rosyjski przewoźnik nie będzie mógł dysponować znaczną częścią swojej floty.

Czytaj też

Wołga-Dniepr to pierwsze prywatne rosyjskie towarowe linie lotnicze z siedzibą w Uljanowsku, w swojej flocie posiadają 12 An-124-100 i 8 Ił-76TD-90VD.

Reklama

An-124 Rusłan to odrzutowy czterosilnikowy samolot transportowy produkcji radzieckiej zaprojektowany w biurze konstrukcyjnym Antonowa. Rozpiętość jego skrzydeł wynosi 73 metry, długość całkowita 69, natomiast maksymalna waga ładunku wynosi 171 ton. Stał się on później bazą do stworzenia jeszcze poteżniejszej kontrukcji - An-225 Mrija, która została niedawno zniszczona w walkach pod Kijowem.

Czytaj też

Reklama

"Będzie walka, będą ranni" wymagające ćwiczenia w warszawskiej brygadzie

Komentarze (4)

  1. Pan_rakieta

    Samoloty te doskonale widać z Autostrady A14 w Lipsku. Robią wrażenie, ale stoją tam też kupę czasu. Część z wymontowanymi silnkami

  2. Honker Haker

    Znając rosjan spodziewać się można, że będą próbowali uprowadzić lub zniszczyć choć jedną maszynę i wykorzystać to w celu propagandowym.

  3. Rudy102*

    Ukraina powinna się upomnieć i otrzymać jeśli nie są w leasingu, w ramach reparacji wojennych

  4. Gnom

    Przekazać do linii Antonowa i wozić zaopatrzenie dla Ukrainy.

Reklama