Reklama
  • Wiadomości

Nowy silnik dla rosyjskiego PAK FA

Główny projektant Komsomolskiego Zjednoczenia Przemysłu Lotniczego poinformował, że pierwsze próby nowego silnika przeznaczonego dla samolotu T-50 (PAK FA) zakończą się najprawdopodobniej do 2018 r.

Fot. uacrussia.ru
Fot. uacrussia.ru

Siergiej Korotkow, główny projektant Komsomolskiego Zjednoczenia Przemysłu Lotniczego, gdzie powstał samolot Suchoj T-50, poinformował w czasie konferencji prasowej, że do 2018 r. zakończą się, najprawdopodobniej, pierwsze próby nowego silnika do tego samolotu.

Przekazał, że zakończono fazę projektową silnika i wkrótce mają rozpocząć się próby jednostki napędowej zamontowanej na maszynie PAK FA, przewidziane na czwarty kwartał roku bieżącego. Obecnie samolot ten wykorzystuje silniki 117S (AL-41F1), określany jako "jednostka napędowa pierwszego etapu". Nowy silnik określany jest jako "silnik drugiego etapu".

Czytaj też: Zapowiedziano testy samolotu PAK FA z nowym silnikiem.

Seryjna produkcja samolotu Suchoj T-50 ma się rozpocząć w roku 2017, dziewiczy lot maszyny miał miejsce w 2010 r.

Zobacz również

WIDEO: Rakietowe strzelania w Ustce. Patriot, HOMAR, HIMARS
Reklama
Reklama