Francja: wyremontowane VBCI wracają do służby

14 grudnia 2020, 08:29
Nexter
Fot. Nexter
Reklama

Jak poinformował francuski koncern Nexter, wyremontowano pierwsze cztery egzemplarze kołowych bojowych wozów piechoty VBCI należących do francuskich wojsk lądowych. Prace te zostały zrealizowane w ramach wsparcia serwisowego eksploatowanej floty tych wozów.

Remonty realizowane były w Zintegrowanej Strukturze Utrzymania Wyposażenia Lądowego w Stanie Operacyjnym (SIMMT) w zakładach w Roanne na mocy kontraktu zawartego pomiędzy francuskimi siłami zbrojnymi, a Nexterem w sprawie wsparcia serwisowego wozów (MSS) VBCI. Równolegle obowiązują analogiczne umowy w zakresie wsparcia innych systemów eksploatowanych przez francuską armią, a zaprojektowanych i produkowanych przez Nexter Systems. Wśród nich wymienić można czołgi podstawowe AMX-56 Leclerc, armatohaubice samobieżne Caesar i opancerzone samochody rozpoznawcze AMX-10RC.

W ramach MSS VBCI, a także po stałych cenach dostarczane są części zamienne i pomoc techniczna, a także realizowane są cykliczne prace serwisowe i naprawcze oraz dodatkowe modyfikacje. Obecnie Nexter otrzymał zlecenie na wykonanie remontów ok. 50 egzemplarzy VBCI przez najbliższe dwa lata. Wszystkie skierowane na serwis pojazdy brały udział w ćwiczeniach lub misjach zagranicznych, gdzie były intensywnie eksploatowane w trudnych warunkach atmosferycznych i terenowych w Sahelu i na Saharze, a także w państwach bałtyckich.

image
Reklama

Wszystkie remontowane wozy trafią do wspomnianych już zakładów w Roanne gdzie po indywidualnych oględzinach i ocenie zostaną poddane pracom serwisowo-remontowych. Wśród nich przewidziane jest m.in. wymiana zepsutych lub zużytych komponentów, konserwacja i czyszczenie pozostałych elementów, po czym zostają one poddane wszechstronnym badaniom i testom.

VBCI (Véhicule Blindé de Combat d'Infanterie) to francuski kołowy bojowy wóz piechoty zaprojektowany i produkowany przez spółki Giat Industries (obecnie Nexter Systems) i Renault Trucks Defense (obecnie Arquus) na potrzeby francuskiej armii. Załoga pojazdu składa się z dowódcy, działonowego i kierowcy. Uzbrojeniem transportera jest załogowy system wieżowy z armatą automatyczną M811 kal. 25 mm sprzężoną z karabinem maszynowym kal. 7,62 mm. Napęd stanowi silnik wysokoprężny Renault Diesel o mocy 550 KM, co przy masie bojowej na poziomie 28,5 tony pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej 100 km/h. Obecnie na uzbrojeniu francuskich wojsk lądowych znajduje się 628 egzemplarzy VBCI (z czego 518 egzemplarzy w wersji VCI i 110 egzemplarzy w wersji VPC).

Reklama
KomentarzeLiczba komentarzy: 6
Reklama
Tani
środa, 16 grudnia 2020, 19:39

U nas to robia wojskowe zaklady remontowe. To sa chyba srednie remonty wg naszej nomenklatury . Glowne wykonuje producent a biezace eksploatujacy. Kazde urzadzenie ma resurs liczony w km lub motogodzinach . Lufa w wystrzalach i potrzebuja remontu. Moze robic samodzielnie lub zlecic firmie komercyjnej.

Cao Bang
poniedziałek, 14 grudnia 2020, 15:07

Pewnie dorzucili dodatkowe biegi wsteczne.

rmarcin555
poniedziałek, 14 grudnia 2020, 19:50

@Cao Bang. @droma. Oni na tym wstecznym zabili więcej Niemców niż my normalnie. Kto Cię uczył historii? Sabaton? Francuzi od zakończenia drugiej wojny toczą praktycznie bez przerwy mniejsze lub większe potyczki. Co robi polska armia? Ano czeka na wcześniejszą emeryturę. Największą jej operacją było wprowadzenie stanu wojennego. Co ciekawe w Polsce.

Dan
wtorek, 15 grudnia 2020, 10:26

Dokładnie. Historycznie żadna inna nacja nie miała tylu sukcesów militarnych, co Francja.

droma
poniedziałek, 14 grudnia 2020, 12:38

jak podaje radio vichy / mają do dzisiaj / modernizacja na pewno polegała na dobudowania schowka na kredę,i zamianie anten radiowych, na kije do mopów ,krótko mówiąc -merde ...

Davien
poniedziałek, 14 grudnia 2020, 09:55

Opony mają dużo lepsze do upalania w terenie niż nasze rosomaki.

Tweets Defence24