Prezentacja śmigłowca Bell 429 wykorzystywanego przez słowackie służby medyczne odbyła się kilka dni przez targami Europoltech na podwarszawskim lotnisku firmy JB Investments, która jest polskim partnerem koncernu Bell Helicopter. Wziął w niej udział obecny również podczas Europoltech Carl Crenshaw, Key Segment Specialist for Parapublic and EMS Operations, który posiada ponad 30 lat doświadczenia w lotnictwie służb porządku publicznego oraz ponad 7000 wylatanych godzin jako pilot i instruktor śmigłowcowy.
Przedstawiciel Bell Helicopter podkreślił, że firma jest zainteresowana współpracą z polskimi służbami porządkowymi i ratowniczymi. Maszyny Bell 429 są wykorzystywane przez policję i formacje ratownicze m.in. w sąsiedniej Słowacji i Czechach, gdzie Bell posiada centrum remontowe i montażowe.
Obecnie posiadamy placówki w Pradze, placówkę szkoleniową w Walencji, i wykorzystaliśmy wiele szans w zakresie współpracy z sektorem parapublicznym w Europie: od Szwecji przez Czechy i Słowację, aż po Turcję. Chcemy tę sferę działalności nadal rozwijać. Wierzymy, że jesteśmy również atrakcyjnym partnerem dla polskich służb działających w obszarze bezpieczeństwa publicznego. Dostrzegamy sporo szans, i możliwości synergii w tej części Europy.
W rozmowie z Defence24.pl Carl Crenshaw podkreślił, że oferta z jaką może występować obejmuje zarówno nowe maszyny, takie jak najnowsze w ofercie Bell 429 i niewielki Bell 505 (będący nastepcą słynnego modelu 407 JetRanger, eksploatowanego dziś przez polską policję), ale również śmigłowce używane oraz ich kompleksową obsługę i szkolenie. Między innymi dzięki ośrodkom w Pradze i centrum szkoleniowemu w Walencji gdzie znajduje się symulator śmigłowca Bell 429. Polska Policja ma na wyposażeniu śmigłowce Bell 206B w Warszawie i Łodzi, jeden Bell 412 jest również używany w Warszawie.
Logik
Nasz POLSKI Sokół bije pod każdym względem tego Bella zamawiajmy z własnych fabryk
Gość
Przepraszam jakich własnych fabryk, gdzie one są i które ?
koniarz
ooo to się czegoś nowego dowiedziałem sokół lepszy heheh padłem ze śmiechu.... Latałeś kiedyś tym śmigłem????
:)))
Zachętą ma być serwisowanie i szkolenie w Czechach.
BRZDĄC
DLA tego typu służb i nie tylko bo dla wojska również powinny być to śmigłowce o koncepcji otwieranych z tyłu i z boków drzwi ( tak jak mają furgonetki policyjne i pogotowia ratunkowego) a śmigła ogonowe powinny być zlikwidowane. po prostu by konfiguracja w tego typu śmigłowcach nie wymagała stosowania wirnika ogonowego..a posiadała jedynie płaty sterownicze .( podobnie jak ma KAmow)..no a kompensację momentu obrotowego zapewniał drugi, przeciwbieżny wirnik...lub układzie jak ma Eurocopter umiejscowione po bokach wirniki jak płaty sterownicze z tym że dla bezpieczeństwa podczas lądowania zamykane na zasadzie fokusa jak ma aparat fotograficzny a czemu bo chodzi o bezpieczeństwo , obsługi gapiów czy tzw pomagającego wsparcia gdzie podczas dynamicznych działań w wyniku rutyny czy nawet gapiostwa ..nie było więcej poszkodowanych i o tzw charakterystykę lądowisk i teren gdzie ma wylądować śmigłowiec ....taka koncepcja byłaby hitem na rynku wszelkiego rodzaju służb i nie tylko ...
Kruk
dlaczego nie Eurocoptery, takie jak ma Lotnicze Pogotowie Ratunkowe?! Jest już całe zaplecze serwisowe, doświadczeni mechanicy.
Matt
Mamy juz flotę Eurokopterow. Tego się trzymajmy.
sojer
W Policji i SG nie ma ani jednego Eurocoptera... jeżeli doczytałeś, to policja ma trzy Belle.
ewa
Dokładnie. Nie róbmy już z siebie pośmiewiska Europy i nie twórzmy koszmaru logistycznego. Co służba to inny typ śmigłowca? tacy bogaci jesteśmy czy znowu będzie niekontrolowany przepływ gotówki z rączki do rączki? doś tego batustanu!!!
Rodak
Niech biorą polskie produkty.