Prezentacja śmigłowca Bell 429 wykorzystywanego przez słowackie służby medyczne odbyła się kilka dni przez targami Europoltech na podwarszawskim lotnisku firmy JB Investments, która jest polskim partnerem koncernu Bell Helicopter. Wziął w niej udział obecny również podczas Europoltech Carl Crenshaw, Key Segment Specialist for Parapublic and EMS Operations, który posiada ponad 30 lat doświadczenia w lotnictwie służb porządku publicznego oraz ponad 7000 wylatanych godzin jako pilot i instruktor śmigłowcowy.

Przedstawiciel Bell Helicopter podkreślił, że firma jest zainteresowana współpracą z polskimi służbami porządkowymi i ratowniczymi. Maszyny Bell 429 są wykorzystywane przez policję i formacje ratownicze m.in. w sąsiedniej Słowacji i Czechach, gdzie Bell posiada centrum remontowe i montażowe.

Obecnie posiadamy placówki w Pradze, placówkę szkoleniową w Walencji, i wykorzystaliśmy wiele szans w zakresie współpracy z sektorem parapublicznym w Europie: od Szwecji przez Czechy i Słowację, aż po Turcję. Chcemy tę sferę działalności nadal rozwijać. Wierzymy, że jesteśmy również atrakcyjnym partnerem dla polskich służb działających w obszarze bezpieczeństwa publicznego. Dostrzegamy sporo szans, i możliwości synergii w tej części Europy.

Carl Crenshaw, Bell Helicopters Key Segment Specialist for Parapublic and EMS Operations

W rozmowie z Defence24.pl Carl Crenshaw podkreślił, że oferta z jaką może występować obejmuje zarówno nowe maszyny, takie jak najnowsze w ofercie Bell 429 i niewielki Bell 505 (będący nastepcą słynnego modelu 407 JetRanger, eksploatowanego dziś przez polską policję), ale również śmigłowce używane oraz ich kompleksową obsługę i szkolenie. Między innymi dzięki ośrodkom w Pradze i centrum szkoleniowemu w Walencji gdzie znajduje się symulator śmigłowca Bell 429. Polska Policja ma na wyposażeniu śmigłowce Bell 206B w Warszawie i Łodzi, jeden Bell 412 jest również używany w Warszawie.

Bell 429
Fot. JB Investments

Reklama

Komentarze (6)

  1. Logik

    Nasz POLSKI Sokół bije pod każdym względem tego Bella zamawiajmy z własnych fabryk

    1. Gość

      Przepraszam jakich własnych fabryk, gdzie one są i które ?

    2. koniarz

      ooo to się czegoś nowego dowiedziałem sokół lepszy heheh padłem ze śmiechu.... Latałeś kiedyś tym śmigłem????

  2. :)))

    Zachętą ma być serwisowanie i szkolenie w Czechach.

  3. BRZDĄC

    DLA tego typu służb i nie tylko bo dla wojska również powinny być to śmigłowce o koncepcji otwieranych z tyłu i z boków drzwi ( tak jak mają furgonetki policyjne i pogotowia ratunkowego) a śmigła ogonowe powinny być zlikwidowane. po prostu by konfiguracja w tego typu śmigłowcach nie wymagała stosowania wirnika ogonowego..a posiadała jedynie płaty sterownicze .( podobnie jak ma KAmow)..no a kompensację momentu obrotowego zapewniał drugi, przeciwbieżny wirnik...lub układzie jak ma Eurocopter umiejscowione po bokach wirniki jak płaty sterownicze z tym że dla bezpieczeństwa podczas lądowania zamykane na zasadzie fokusa jak ma aparat fotograficzny a czemu bo chodzi o bezpieczeństwo , obsługi gapiów czy tzw pomagającego wsparcia gdzie podczas dynamicznych działań w wyniku rutyny czy nawet gapiostwa ..nie było więcej poszkodowanych i o tzw charakterystykę lądowisk i teren gdzie ma wylądować śmigłowiec ....taka koncepcja byłaby hitem na rynku wszelkiego rodzaju służb i nie tylko ...

  4. Kruk

    dlaczego nie Eurocoptery, takie jak ma Lotnicze Pogotowie Ratunkowe?! Jest już całe zaplecze serwisowe, doświadczeni mechanicy.

  5. Matt

    Mamy juz flotę Eurokopterow. Tego się trzymajmy.

    1. sojer

      W Policji i SG nie ma ani jednego Eurocoptera... jeżeli doczytałeś, to policja ma trzy Belle.

    2. ewa

      Dokładnie. Nie róbmy już z siebie pośmiewiska Europy i nie twórzmy koszmaru logistycznego. Co służba to inny typ śmigłowca? tacy bogaci jesteśmy czy znowu będzie niekontrolowany przepływ gotówki z rączki do rączki? doś tego batustanu!!!

  6. Rodak

    Niech biorą polskie produkty.